Články / Rozhovory

Jakub (Stoned To Death): Label je čím dál větší nutnost

Jakub (Stoned To Death): Label je čím dál větší nutnost

Richard Kutěj | Články / Rozhovory | 03.06.2016

Stoned To Death je další z labelů, které se nemíní omezovat hudebními styly. V hlavní roli je tady kazeta a na ní kytarové instrumentální hry, elektonický pop i mimozemsky znějící experimenty. Radost, štěstí, přátelství a respekt ke všem vydávaným projektům a kapelám. To je to, oč tu v první řadě běží. Sympatický label se nebrání ani spolupráci s jinými vydavatelstvími a chystá se najet na vinyly. O tom všem v dalším díle našeho seriálu rozpráví šéf Stoned To Death Jakub.

Proč mít v době, kdy lidi stále méně kupují klasické nosiče a nejsou ani příliš ochotni kupovat si hudbu z placených downloadů, label? Proč provozujete ten svůj?
Radost. Štěstí. Přátelství.

Myslíš, že přijde čas, kdy labely zaniknou a hudbu si budou vydávat kapely samy s tím, že naprostá většina produkce bude na internetu?
Nemyslim si to vůbec. Podle mě nadšení z toho, že můžeš mít horu dat už zaniklo asi dekádu zpátky. Já osobně si hudbu chci spojit s něčim fyzickym, pokud mám možnost, tak u věcí, které mám skutečně rád, chci i nosič. Poslech hudby z ipodu nebo itunes je pro mě nutnost v momentě, kdy nemůžu používat gramofon nebo kazeťák.

A ne, nemyslim si, že labely zaniknou a kapely si budou všechno vydávat samy. Naopak – label je čím dál větší nutnost. Dělat muziku a nahrávat ji a někde ji zveřejňovat je právě teď nejsnadnější, jak jen to kdy mohlo být. Internetová doba si vyžaduje čím dál větší porci roztěkaný pozornosti, všude máš spoustu novinek, tracků, novejch releasů – potřebuješ label, nebo dejme tomu nějakej kolektiv, něco, s čim si to budeš asociovat a vytřídíš si tu informaci (anebo třeba bloggera, co tohle zvládne za tebe). Díky labelu se to může snadněji dostat k potenciálnímu posluchači. Samozřejmě taky třeba můžeš jít na soundcloud a vyhledat si tag #furnituremusic a proposlouchat se všim, co ti to nabídne, pokud na to máš čas. Moje domněnka je, že většina lidí na tohle čas nemá. Proto label.


Jaký je u vás poměr vinyly/CD/kazety? Měnil se v průběhu let? A pokud klasické nosiče ani nevydáváte a děláte jen downloady, proč a jaký to má pro label význam?
Zatím 100% kazety. Vinyly jsou v dohlednu, chystáme něco pro Indii, Sítě, jeden mocnej punkovej split, kterej podle mě nikdy nevyjde, a v kooperaci se Silver Rocket vydáme posmrtně nahrávku táborských C.

Jak se labelu vedlo v roce 2015 a co všechno jste vydali?
"Úspěch" Stone to Death je ovlivňovanej přímo úměrným vkladem energie, loni to bylo tedy celkem fajn. Vyšla třeba kompilace Crooked to Death vol. I (kolaborace se přesahovým skate časákem Crook), split Prosoxi Skylos / Mai Mai Mai, split India / Kidney Trauma, drone kazeta Vac Da Hawk (Vašek Havelka), debut synťákového mága Mollyho, kolekce ep a rarit od Prodavač, darkfolkové duo Julinko... jo a hlavně italské trio Hobocombo a jejich moondogovská homáž Moondog's 99 Step Sequencer.

Co chystáte nebo jste už vydali letos?
Tak letos vyšla zatím double MC kolekce košického génia Džumelce a split Hlinomaz / Enten og Eller, což byl taky epitaf pro obě kapely, neboť se hned po dvojici křtů rozpadly. A dále chystáme spoustu super věcí: nové ep Tomáš Palucha už vyšlo, a to 8. března, a jmenuje se Kámen Mudrců. A v přípravě je např. Commando Revisited kompilace, Crooked to Death vol. II, Barry London, další Molly, repress Jah Division, split Vont/Ghettoblaster, Diamondline (ex Peleton, ex Tempelhof), kolaborační nahrávka Lynna Wrighta a Algise Kizyse, nový kraut ep Purling Hiss a kolekce všech ep/lp Black Tar Jesus. Strašně dlouho taky sedim na kazetách Holydrug Couple, Father Murphy a Tin Horses, akorát k nim nemám obaly, nicméně ten den přijde.


Která z vámi vydaných desek je ti nejbližší, pokud se to dá říct?
To ti bohužel neřeknu, všechny věci, co vyšly na StD jsem vydal na základě nějaké přátelské známosti, která často koresponduje s vysokým respektem k umělecké tvorbě dotyčných. Takže nejblíž v tomhle ohledu je mi prakticky všechno. Nerad bych taky něco upřednosťnoval, navíc mám sklerózu a zítra bych si vzpomněl, že to je úplně jinak.


Sleduješ produkci dalších českých labelů? Máš mezi nimi nějaký oblíbený? Funguje na tak malém písečku něco jako řevnivost?
Ano, sleduju velice a pravidelně tvorbu labelů jako NAAB!, Obsedante!, Polí5, LOM, Signals from Arkhaim, Meteorismo, BabaVanga, Genot Centre, bukko, Minority Records, Silver Rocket, Tapety, Blood in The Boat, Redforcolourblind, AnalogFreaks a řady dalších. Velmi intenzivně pak vnímám spirituální sílu sdružení TJ Praha a Ostinato. Řevnivost mě nezajímá, je naprosto zbytečná. Na tak "malém písečku", kterým Čechy bez pochyb jsou, mi je jakákoliv cizí vydavatelská, promotérská a muzikantská aktivita nekonečnou inspirací a hnacím motorem k tomu, abych sám něco dělal. Takže děkuji.

3 české a 3 zahraniční desky roku 2015?
The Jelly Belly – This Aint No (Deadread)
Nachtantte – s/t (Naab)
Pavel Hrubý a Dušan Černák – Panoptikon (Signals from Arkhaim)
B4 – Die Mitternachtamaus (Polí 5)

Diat – Positive Energy (Iron Lung)
Lay Llamas – Ostro (Rocket Recordings)
Destruction Unit – Negative Feedback Resistor (Sacred Bones)

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Tak daleko, tak blízko: Barbora Sliepková

redakce 07.12.2022

V Campu můžete zhlédnout přehlídku Slovenská architektura ve filmu, která uvede i film Čiary režisérky Barbory Sliepkové. Jejím prizmatem na všední věci v naší pravidelné rubrice.

Michal Kudělka (Panenské plameny): „Hrdina“ musí vypadat jako Ladislav Klíma

Shaqualyck 07.11.2022

Sedmá Piper Night proběhla tradičně v prostorách Katolického domu minulý pátek a odehrála se na ní mimo jiné premiérová projekce nového klipu Panenských plamenů.

Justin Sullivan (New Model Army): Vyhlížíme to, co je před námi

Michal Pařízek 19.10.2022

Justin Sullivan během koronavirové pauzy nahrál vlastní album Surrounded, teprve druhé mimo domovskou formaci, s níž ovšem vystoupí za týden v Lucerna Music Baru. Rozhovor.

Sam Lee: Moje stýskání není nikdy příliš dlouhé

Adéla Polka 10.10.2022

Rozhovor o starých pověstech, cikánech, slavících a českých dubových lesích. Před koncertem v Praze, kde s ním mimo jiné vystoupí i Bernard Butler ze Suede.

Jana Burkiewiczová: Co všem těm divokým tvorům necháváme?

Maria Pyatkina 07.10.2022

Lákáme na říjnové číslo Full Moonu věnované tanci rozhovorem s choreografkou Janou Burkiewiczovou o představení Ostrov!, které můžete vidět 11. a 12. října v La Fabrice.

Nilüfer Yanya: Člověk se musí cítit zdravěji, aby byl kreativní

Michaela Šedinová 05.10.2022

Britská písničkářka s irsko-barbadosko-tureckými kořeny letos vydala svou druhou nahrávku Painless. A představí ji v Praze. Rozhovor.

Vojtěch Tkáč (Pulz): Chci prostě dělat koncerty, na které bych sám šel

Jarmo Diehl 24.09.2022

Pokud máte rádi žižkovský klub Palác Akropolis, nemohli jste minout novou koncertní sérii Pulz, jíž je Vojtěch Tkáč dramaturgem. Rozhovor.

Anna Mašátová (Music Navigator): Další vzdělávání je nezbytné

Michal Pařízek 14.09.2022

Skutečně potřebuje svět další showcase? V čem bude MuNa jinou akcí? Zkusme důvody k založení MuNa konkretizovat.

Marián Tesák (Flaam festival): Tento rok je line-up bez akéhokoľvek kompromisu

Michal Pařízek 09.08.2022

Letos se v Nitře představí například Sega Bodega nebo HMLTD, ale také mexická producentka LDY OSC nebo Hyphen Dash, ukrajinská odpověď na slovutné Badbadnotgood.

Andrej Awo Štepita (Tanečno): Obdivujem aktivitu každého v umeleckej sfére

Maria Pyatkina 08.08.2022

Jaké to je organizovat multižánrovou taneční akci ve vzdáleném slovenském městě? A na co se můžeme těšit příští týden v Námestovu? Vypráví organizátor Tanečna Andrej Awo Štepita.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace