Jakub Béreš | Články / Reporty | 12.11.2016
Trvalo to dlouhých deset let, než se Jamie T konečně objevil v Praze. Stalo se tak v rámci tour k jeho čtvrté desce Trick, a to na jeho poměry v komorním stylu v klubu Futurum. V den, kdy všechny ostatní prostory byly už obsazené, ani nebyla jiná možnost. Ve výsledku vznikla přátelská atmosféra plná oddaných fanoušků, kteří s Jamiem T odzpívali každou píseň. „Slyšel jsem, že dneska jsou ve městě Placebo… Vážím si toho, že jste nešli na jejich show, ale sem, proto zahraju jejich cover.“ Po chvilce napětí ale přišel další autorský singl, na který publikum reagovalo bouřlivým jásotem.
Večer otevírala britská kapela Inheaven, jejichž rockový zápal byl tím jediným, čeho se nám od nich dostalo. Hudebně se pohybovali mezi teenage a indie rockem, bohužel bez jakýkoliv inovací nebo nadhledu. Navíc ve chvíli, kdy jste zavřeli oči, abyste neviděli hudebníky ve vintage oblečení ze sekáče, se atmosféra rozpadla úplně a zbylo jen průměrné indie. Situaci mírně zachraňovala baskytaristka, které svým hlasem rozbíjela monotónnost většiny materiálu.
Zato kdybyste zavřeli oči během vystoupení Jamieho T, ošidili byste se o důležitou část koncertu. Hudebník se zpoza černé kšiltovky neustále vtipně šklebil a házel grimasy, s publikem vůbec skvěle komunikoval a hecoval ho snad úplně každým kouskem těla. Set odpálil aktuální sadou singlů z nové nahrávky, a to Power Over Men a nejdůvtipnější skladbou Tesco Land. Objevily se první náznaky moshpitu, které se zvrhly v nakopávající skladbě Dragon Bones. Mezi nové songy se vešly i ty starší, a to hned v první části koncertu. Jak už to tak většinou bývá, právě na ně publikum reagovalo nejpřívětivěji. Po Salvador měla v setlisu místo i British Intelligence, ve kterých došlo na rap. Celá show byla nesmírně energická, když se bohužel nedostalo na staré romantické písně jako Emily‘s Heart. Náhradou za ni byla novější The Prophet nebo aktuálnější Sign of the Times, v nichž se zpěvák předvedl v natolik přesvědčivé něžné podobě, že okamžitě dokázal uklidnit rozdováděný sál.
Na absenci největších hitů si ale nikdo stěžovat nemohl. Jeden z vrcholů přišel s písní Sheila, kde se zase perfektně skloubil narativní zpěv s osobitým rapem ve středním tempu. O chvíli později už létala těla fanoušků z jedné strany sálu na druhou, to se totiž rozezněla hymna všech spratků a óda na přátelství Stick ’n‘ Stones. O tom, že je Jamie T zase zpátky ve hře, nemusel nikoho dlouze přesvědčovat. Jeden z nejvýraznějších písničkářských hlasů nového století přežil svůj nejistý návrat a přerod ze sebedestruktivního mladíka na umělce, který přesně ví, co chce sdělit. Sebejistý přídavek odstartovaný skladbou Back in the Game a zakončený singlem Zombie, který pojednává o jeho proměně, pak vydařený comeback tučně podtrhl.
Jamie T (uk) + Inheaven (uk)
8. 11. 2016 Futurum Music Bar, Praha
foto © Tereza Kunderová
Timon Láska 11.10.2024
Zatímco Oklou zhypnotizovala dav bublavě gradujícím a také nejznámějším trackem Lurk, Casey MQ roztancovává sál romantickou původní verzí What About Us.
Veronika Vagačová 11.10.2024
Hudba mala značne evokatívny charakter, tanečné a dynamickejšie časti pripomínali scenérie z latinskoamerickej dedinky a pobehujúce deti po uliciach, iné časti dialógy.
Václav Valtr 11.10.2024
Po několika úvodních písních přišel čas na lyričtější část reportoáru, vtahující do hypnotického a mrazivého světa svébytné estetiky...
Aneta Martínková 10.10.2024
V srpnu 2023 streamovací služba Spotify ohlásila, že její uživatelé a uživatelky za poslední rok naposlouchali přes tři miliony hodin nahrávek bílého šumu...
Veronika Havlová 09.10.2024
Když chcete zjistit, co je v Brně za kluby, jaké tam mají zvukaře, dramaturgii a nabídku na baru, naskočte na vlnu dvoudenního festivalu Batch.
Filip Peloušek 30.09.2024
Už příprava scény pro finální set v Concert Hall dávala tušit nápor na všechny smysly – fukary na listí, roztrhaná plátna a temné prapory.
Filip Peloušek, Dominik Polívka 29.09.2024
Jak byly první dvě noci pod Veletržákem ve znamení dystopie a pozvolného zániku civilizace, tak sobotní noc posouvá dění do chladné mechanické budoucnosti, kde jsou lidé pouhou vzpomínkou.
Klára Řepková 29.09.2024
Adam Dragun jen občas mezi skladby zařadí proklamace, které mají podtrhnout úzkostlivé vyznění nahrávky o „východoevropské verzi pozdního kapitalismu“.
Dominik Polívka, Jarda Petřík 28.09.2024
Kdo čekal, že program do druhé ranní ryze postávací/posedávací, toho 33EMYBW vyvede z omylu během prvních minut svého frenetického živáku.
Marek Hadrbolec 27.09.2024
Kanadská čtveřice sice několikrát nabídne záchranné lano v podobě melodie nebo silnějšího motivu, nikdo ale nemá vůli se ho chytit a nechat se vytáhnout zpět na světlo.