Ichor | Články / Recenze | 31.05.2017
Constellation Records pod svými křídly vítají stále více nových mladých jmen. Důkazem je i debut francouzského rodáka, který se před několika lety přestěhoval do Montrealu, kde měl příležitost poznat bohatou a pospolitou hudební scénu, jejíž část tvoří jádro vydavatelství, na kterém teď Jean Cousin alias Joni Void vydává po řadě digitálních alb první plnohodnotnou desku. Na té představuje plnou škálu svých výrazů v místy až protichůdných písních. Nebyl to John Cage, který říkal, že se bojí starých idejí, zatímco ostatní těch nových?
Údajně silně osobní album vzniklo bez použití hudebních nástrojů, dokonce i relativně komplexní melodie s klasickým nádechem jsou výhradně kombinací samplů a stop hostujících přátel. Na albu tak Joni Void provádí labyrintem žánrů, jejichž rozmanitost i lehká nesourodost vznikly převážně instinktivním tvůrčím procesem. Hned úvodní Song Siènne obklopuje pocitem nostalgie a lehké stísněnosti povědomým, ale křehce roztřeseným klavírem smíseným s ševelícími davy lidí. Downtempovou Observer nebo ruchovou kakofonii Aesthetics of Disappearance po druhé půlce střídají nečekané výhybky (hiphopová Yung Werther, Abjection v žánru EBM). Různé formy jsou sice zvládnuty dobře, když je producent svým postupem přetváří k obrazu svému – například poskládáním nahraných ruchů místo klasických beatů. Jakkoliv je ale pestrost působivá, stejně v některých momentech nezachrání překombinovanost nahrávky, která hlavně v poslední třetině vyvolává lehký zmatek nadbytkem nastolených směrů.
Prvotina spojující vlivy minimalistů s novějšími jmény klubové hudby (Burial nebo Boards of Canada) představuje komplexní vesmír neukotvené mysli ve světě složeném z fragmentů. Jedním z důsledků krize identity je v tomto případě nesourodost, kterou alespoň do jisté míry zachraňuje fakt, že tvůrčí kroky vedly místy do úplného neznáma, z něhož může vzejít cokoliv.
Joni Void - Selfless (Constellation, 2017)
www.soundcloud.com/joni_void
Jaroslav Lajner 12.05.2023
Mnozí zástupci mužského pokolení instinktivně prahnou po něčem, co by dlouhodobě odkazovalo k jejich pozemskému bytí.
Martin Šmíd 11.05.2023
Následně se skupina vydala na turné s ostřílenými veterány Stereolab, kteří si Fievel Is Glaque vyhlídli po úspěchu zmíněné kompilace. Co dál?
Natálie Dvořáková 10.05.2023
Během uplynulých šesti let vydala několik EP a singlů a pokaždé přišla s novým zvukem. Aktuální mixtape není výjimkou.
3DDI3 07.05.2023
Herní zápletka je poměrně jednoduchá – bít padouchy hlava nehlava. O hudbu k vesmírnému dobrodružství se postaral český skladatel a producent Floex.
Julie Scholzová 29.04.2023
Deska staví na kontrastech, většina skladeb je upbeatová, zpívá se v nich ale o manipulaci, smutku, osamělosti nebo riziku sociálních sítí, moderních trendů.
Jaroslav Lajner 13.04.2023
Seriál nepříjemně překvapí i častým výskytem logických lapsů, které pramení především z nevěrohodného, místy dokonce nesmyslného chování postav.
Josef Kaňka 09.04.2023
Když se člověku podaří rozluštit nebo alespoň logicky interpretovat název alba, je velmi pravděpodobné, že snáz pochopí i jeho obsah.
Jaroslav Lajner 02.04.2023
Portrét sériového vraha prostitutek, který své zrůdné činy koná ve jménu „svaté války proti dekadenci“.
Viktorie Motlochová 30.03.2023
Jakkoliv nemůžeme Paramore upřít hudební vyzrálost, nové album This Is Why je matoucí jak hudebně, tak rozháraným sdělením.
Riikka Hajman 01.03.2023
Album by se dalo vnímat jako shrnutí Popova života a kariéry: některé songy připomínají The Stooges, ale jsou tu i zvukové experimenty typické pro jeho pozdní období.