woko | Články / Recenze | 05.02.2015
Kanada je vývozcem nejen hokejistů a javorového sirupu, ale i úspěšných tvrdých kapel. Čím jiným se tam na severu zahřát než hudbou, která má víc energie než vagón losího sádla. Comeback Kid, Alexisonfire (R.I.P.), Fucked Up, Bison B.C., a samozřejmě Cancer Bats. O těch nebylo v poslední době moc slyšet, dokud se loni na podzim nepřihlásili s novým singlem. Místo pár týdnů dělali na albu půl roku. Bude to znát?
Pátou řadovkou porušila čtveřice z Toronta svoji pravidelnou "dvouletku", a album tak vychází až po třech letech od posledního Dead Set on Living. V rozhovoru pro britský Punktastic se chlapi rozpovídali o tom, že už jim nešlo jen o to nahrát desku z lásky k punku a hardcoru, ale chtěli se trochu víc vyjádřit a nahrávku zosobnit. Za poslední rok přišla hardcore scéna o dost lidí (Jonathan Athon z Black Tusk, Nick Babeu z Trigger Effect), což se projevilo i na projevu kapely. Liam se navíc kvůli coverům Black Sabbath "musel" naučit zpívat, takže na desce používá jiný hlas než dříve. Častěji dostávají prostor čisté vokály a pomalejší pasáže, pořád je to ale zvuk, za kterým Cancer Bats bezpečně poznáte. Navíc chvílemi sklouzává až do sludge/stonerových partií, což funguje skvěle.
První singl Arsenic in the Year of the Snake zní sice jako opisovačka Bricks & Mortars, a kdyby tak vypadal i zbytek skladeb, recenze by zněla: "Holt další Cancer Bats." Jenže chlapci si dali záležet. Satellites je vlajkovou lodí alba, a je to jasná hitovka, kterou by mohla hrát i odvážnější rádia. Vezměte dnes kultovní Pneumonia Hawk a zřeďte je zpěvným refrénem. A že to Liam myslí se zpěvem opravdu vážně, potvrzuje True Zero. Zvukově ploché sloky a skutečný zpěv (ne řev) z dálky mávají na Black Sabbath. Na desce je zkrátka všechno. Metalové málembalady (Beelzebub, Dusted), punk jak z partesu (Devil's Blood, All Hail) a Cancer Bats jak je známe a milujeme (Arsenic, Buds). Je to asi nejkompaktnější studiovka, co kdy nahráli. Chvíli mi trvalo ji docenit, teď mám problém vybrat slabé místo.
Cancer Bats - Searching for Zero (Distort, 2014)
www.cancerbats.com
Live: Cancer Bats (ca)
12. dubna 2015, Lucerna Music Bar, Praha
https://www.facebook.com/events/1573541526236786/?ref_newsfeed_story_type=regular
Viktor Hanačík 17.04.2024
Je to deska designovaná spíš pro klubové soundsystémy a podzemní parkety, ale obstojí i pro introspektivní poslech.
Martin Šinkovský 14.04.2024
I když autoři textu opakovaně tvrdí, jak složitě se jejich práce vysvětluje a obhajuje, skutečností je, že základní pravidla a kompetence jsou jednoduché a logicky vyvoditelné.
Matej Žofčín 09.04.2024
Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.
Tereza Bartusková 01.04.2024
Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.
Veronika Vagačová 29.03.2024
Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis.
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.
Dan Sywala 19.02.2024
Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.
Jiří V. Matýsek 16.02.2024
Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.
Dušan Šuster 12.02.2024
Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.