Články / Rozhovory

Kelly Lee Owens: Dříve mě zajímalo jenom to, kdo hraje po mně

Kelly Lee Owens: Dříve mě zajímalo jenom to, kdo hraje po mně

Jakub Béreš | Články / Rozhovory | 05.11.2018

Z bývalé zdravotní sestřičky na oddělení onkologie se nestala vycházející hudební hvězdou ze dne na den. Své hudební putování započala, když se za prací v obchodě s deskami odstěhovala do jižního Londýna – současného kulturního centra ostrovní scény. Tam se potkala i s producentem Danielem Averym, jenž začínající umělkyni odchované britskou kytarovou scénou ukázal živelnost analogových syntezátorů a až terapeutické účinky bublavého techna. Krátce nato s ním spolupracovala i na jeho pět let staré desce Drone Logic. Místo raketového startu se Owens rozhodla dát si na čas, aby postupně budovala svůj vlastní hypnotický hudební svět na pomezí dream popu a kyselinového techna, který představila na svém loňském eponymním debutu – ten neušel pozornosti žádnému velkému hudebnímu serveru. A naštěstí neušel ani promotérům z Roxy, takže zítra můžete Kelly Lee Owens vidět živě. V NoDu!

Bavíme se na samém sklonku léta, jak jsi ho strávila?

Letní prázdniny mám spojené hlavně s hraním, zrovna dneska večer odehraju poslední koncert, další mě čekají až v listopadu. Právě teď jsem vůbec poprvé v pařížském muzeu Nadace Louise Vuittona. V takhle zdobných budovách moc často nehraju, takže po dlouhé festivalové sezoně je to moc příjemné zakončení léta. Koncert se koná jako předzvěst pařížského Pitchfork Music Festivalu. Budu hrát na střeše, z níž je výhled na Eiffelovu věž. Nemůžu si stěžovat.

Co budeš dělat před dalšími koncerty?

Chtěla bych vydat nové EP, ale nevím, jestli to v tak krátké době stihnu. Během turné nejsem vůbec schopná tvořit, potřebuju svůj klid. Ale už mám něco rozdělaného. Dokonce vím, že na nahrávce bude i violoncello a další klasické nástroje. K zapojování živých nástrojů do mého producentského světa mě nalákala Björk. Je to jeden z mých největších zdrojů inspirace v tom, jak být v dnešním světě producentkou.

Pro Björk jsi nedávno udělala i remix skladby Arisen My Senses. Jak spolupráce probíhala?

S Björk se znám ještě z doby, kdy jsem pracovala v Londýně ve vydavatelství Rough Trade. Občas si přišla do obchodu koupit nové vinyly, tak jsme spolu vždy prohodily pár slov. Byla to právě ona, kdo mě nasměroval k tomu být producentkou a zároveň sama sebou. Když jsem konečně vydala desku, tak jsem jí poslala vinyl. Ani jsem si nemyslela, že si ho poslechne, ale když jsme se pak potkali na jedné party, sama za mnou přišla a poděkovala. Později jsem se dozvěděla, že použila můj track Anxi do svého setu.

Zmínilas hraní na letních festivalech. Je pro tebe důležité, na jaké akci hraješ?

Dříve mě zajímalo jenom to, kdo hraje po mně, abych věděla, kam pak půjdu tancovat, ale jak jsem starší, zajímají mě úplně jiné věci. Je pro mě důležité objevovat se na akcích, které jsou ekologické, využívají alternativní zdroje energie a celkově přemýšlí zeleně. Co se týče line-upu, tak samozřejmě zjišťuji, kdo na dané akci hraje, ale skutečně jít na něčí koncert je luxus, který si ne vždy můžu z časových důvodů dovolit. Většina hudebníků sice říká, že je baví hrát na menších akcích, ale já mám radši ty velké, kde je hodně lidí a můžu svou hudbou zasáhnout více návštěvníků, jako třeba na Roskilde. Z téhle akce je cítit, že ji i přes její velikost nikdo neorganizuje jen kvůli zisku, ale skutečně pro akci samotnou a aby ukázal, že i obří festival se dá dělat jinak. Například spousta vydělaných peněz putuje na charitu.

Celý rozhovor najdete v magazínu Full Moon #91.

Info

Kelly Lee Owens (uk)
6. 11. 2018 19:30
NoD, Praha
fb událost

foto © Burak Cingi

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Marie Joja (Archipop): Když opuštěné budovy nabídnou nevšední zážitek

su 18.05.2021

Rozhovor o databázi Archipop, jejíž cílem je zmapovat realizace dočasného využití opuštěných objektů.

SF MINI aneb Není to jen o nás

Michaela Susedíková 11.05.2021

Zatímco pamětníci vzpomínají na Olomouc kvůli devadesátkovému klubu Nausea, dnes nabízí výživnou dramaturgii prostor SF MINI. Hovory nejen o kompilaci z rukou Coffee Breath Records.

Shina (Slnko Records): Hudbu treba hnojiť a polievať

Kateřina Cumin 29.04.2021

Dnes, po dvaceti letech fungování, má Slnko Records ve stáji umělce několika generací a všech žánrů, za všechny jmenujme Modré hory, Katarzii, Bad Karma Boy nebo Janu Kirschner. Rozhovor.

Magdalena Müllerová (Kreativní Evropa): Budoucnost je ve spolupráci

Michal Pařízek, mxm 26.04.2021

O nutnosti spolupracovat, důležitosti přípravy jednotlivých projektů, grantové politice na státní i evropské úrovni a o tom, že opravdu nestačí jen setřít prach z vitríny.

Tiziano Popoli: Důležité věci se naštěstí často vrací

Michal Pařízek 19.04.2021

Tiziano Popoli o cyklech popkultury, které se v některých případech naštěstí vrací, kino jako zdroji inspirace nebo zhudebněnému daňovému přiznání.

Magdaléna Petráková (Luhovaný Vincent): Na dovolenou do svého města

Jiří Přivřel, mxm 13.04.2021

Jedinečné kulisy scénografů Dušana Jurkoviče a Bohuslava Fuchse, pečlivě připravený program a místní Vincentka jako životabudič. Festival Luhovaný Vincent letos bez nánosu.

Jakub Němeček (Aerovod): Zažíváme nejlepší momentum

Jarmo Diehl 29.03.2021

Ptáme se dramaturga Jakuba Němečka na bující popularitu videotéky Aerovod. Ale dotkneme se i věcí obecných.

Běla Čurlinová, Ricardo Delfino (Top RoofTop fest): Sedět se založenýma rukama doma nám moc nejde

redakce 27.03.2021

Jaké je pozadí příprav uměleckého klání v době, kdy i na procházku můžeme jen na hranici okresu? Rozhovor.

Martin Opatrný (Ledoborci Kultury): Jsme na začátku plavby

mxm, su 23.03.2021

V době zamrzlého kulturního dění se spolek snaží prorážet cesty interpretům a zavřeným klubům formou benefičních streamů na výjimečných místech. Rozhovor.

Punctum: Nebrať folklór ako zakonzervovanú formu s nánosom nacionalistického pátosu

mxm 16.03.2021

Rozhovor s tvůrci jedinečné kompilace, propojující experimentální elektroniku se slovenským folklórem. Punctum, Punctum Tapes, krásovka.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace