Články / Rozhovory

Koncertní rituál? Rum s colou (Kasabian)

Koncertní rituál? Rum s colou (Kasabian)

Davo Krstič | Články / Rozhovory | 15.09.2015

Hlavní hvězdy pátečního programu Colours of Ostrava? Kasabian! Největší kotel a nejlepší odezva? Kasabian! Britská rocková parta rozdováděla festivalové publikum, skladby z loňské desky 48:13 zabíraly naživo stejně jako hity z předchozích alb. Před koncertem jsme se v backstagi sešli na deset minut s kytaristou, zpěvákem a producentem Sergiem Pizzornem a bavili se o minimalistickém obalu poslední desky i o tom, jak příjemné je být pořád srovnáváni s Oasis. Byla to rozhodně výživnější desítka než ta, kterou jste mohli dostat natočenou v areálu.

Nedá mi to, abych se nezeptal na obal vaší poslední desky, na kterém jsou pouze stopáže jednotlivých skladeb. Vypadá to, jako byste si řekli – proč vymýšlet, co bude na obalu, stačí něco jednoduchého, přímočarého…
Přemýšleli jsme nad tím stejně dlouho jako v případě našich předchozích čtyř alb. Když děláte desku, snažíte se ji odlišit od té předchozí, a to se týká i obalu. Veškerý současný vizuál je spojený s obalem desky. Příští album bude zase vypadat úplně jinak..

Ve skladbě Eez-Eh máte verš: „Everyday is brutal/ Now we´re being watched by Google.“ Jaký je váš názor na sociální sítě, na to, že jsme dnes všichni propojeni skrze internet…
Myslím, že je to úžasné, neuvěřitelné, ale taky… Mám z toho trochu smíšené pocity. Myslím, že se kvůli tomu pomalu, ale jistě vytrácí lidskost. Naše generace si ještě pamatuje, jaké to bylo předtím, bez sociálních sítí, ale ta současná už ani nezná jiný způsob komunikace. Určitě je skvělé, že internet spojuje lidi po celém světě, ale každá věc má dvě strany.

Získali jste NME Award, Mojo Award a řadu dalších. Je pro vás důležité, že vás britská hudební média mají v oblibě a dávají vám ceny? Jaká je současná moc britských hudebních časopisů?
Už to není tak silné jako dřív, díky internetu se časopisů prodává míň, ale samozřejmě vám neuškodí, když vás novináři respektují. Stejně se, jako většina umělců, cítíte celou dobu nepochopení… (smích)

Vloni jsem narazil na článek v Guardianu, kde vás v titulku označovali za právoplatné dědice bratří Gallagherů. Není pro vás už trochu únavné být pořád přirovnáváni k Oasis?
Je vážně legrační, že ať hrajeme, jak dlouho chceme, nikdy už se nezbavíme původní nálepky. Je jedno, co jsme za deset let udělali a jak moc jsme se změnili, stejně se bude opakovat přirovnání, které jsme dostali v úplně prvních článcích a rozhovorech. Slyšel jsem Stanleyho Kubricka mluvit o tom samém. Jednou o něm napsali, že je podivný samotář, a už se té nálepky nedokázal zbavit. Přitom sám vysvětloval, že není samotář, že prostě jen má rád svůj dům a svoji rodinu, takže raději pracuje doma, než aby někde lítal a cestoval. Jasně, když jsme začínali, byla tahle nálepka fajn, přece jenom Oasis byli součástí našeho dospívání a byla to super kapela. Ale když si dnes poslechnete naši muziku a srovnáte to s Oasis, uslyšíte jasný rozdíl a posun.

Vloni jste si zahráli na festivalu v Glastonbury coby headliněři. Nebyli jste v roli hlavní hvězdy trochu nervózní?
Bylo to něco neskutečného, naprosto úžasné. Trvalo nám deset let se tam dostat, poprvé jsme v Glastonbury hráli v roce 2004 na jednom z vedlejších pódií. V prvé řadě jsme chtěli, aby to pro všechny byl skvělý večer. Byla to pro nás velká zodpovědnost. Chtěli jsme, aby se všichni dobře bavili. Vyšlo to, skvělý zážitek.

Máte nějaký zvláštní rituál, který provádíte předtím, než jdete na pódium?
Chystám si drink. Půllitrová sklenice, do té dám led a naplním z poloviny rumem. Zbytek doliju colou a pak celou sklenici naráz vypiju. Tohle dělám před každým vystoupením.

Info

Kasabian (uk)
www.kasabian.co.uk

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Anketa: Vinyla publicistická

redakce 27.11.2020

Jsou podmínky ocenění Jany „Apačky“ Grygarové nastaveny správně? A jak je na tom domácí hudební žurnalistika? Ptáme se zástupců hudebních médií.

Petr Ostrouchov (Animal Music): Ježišmarjá, doufám, že to máš nahraný!

Michal Pařízek 26.11.2020

S Petrem Ostrouchovem o Arše Dagmar Voňkové, nutném odstupu i nenahraditelnosti živých koncertů.

Aneta Jochim, Petra Kašparová (Místo pro pět): Náš vzor jsou Tiny Desk koncerty

Jarmo Diehl 23.11.2020

Místo pro pět je koncertní série, kterou inspirovala tíha izolace během první vlny pandemie a pět retro židlí ze starého kinosálu. Co zakladatelky chystají?

Martin Zavadil (Dramox): Chceme, aby lidé mohli trávit více času s divadlem

su 18.11.2020

V době omezeného přístupu ke kultuře odstartovala digitální platforma Dramox, která na svém webu nabízí ke shlédnutí představení od desítek českých divadel.

Market: Sami za sebe

Michal Pařízek 13.11.2020

Pět chlápků, pět tracků a spousta odboček. O vlastním tempu, různosti představ a spolupracích na bázi přítelství, bez ohledu na příslušnost ke “scéně”.

Anna Mašátová (Nouvelle Prague): Měli bychom rozšířit své aktivity

Jarmo Diehl 11.11.2020

Anna Mašátová nově šéfuje i jedinému českému showcase festivalu Nouvelle Prague. Jaké to bylo, ale i jaké to bude do budoucna, s jakou nadějí se dívá do dalšího roku?

Lukáš Linhart (Life for Mires): Nespoutaná příroda je zdrojem inspirace

Aneta Martínková 10.11.2020

Tým projektu Life for Mires se snaží na území národního parku Šumava obnovit a chránit vysychající mokřady. I s Lenkou Dusilovou.

Vstupní prohlídka: Nichi Mlebom

redakce 08.11.2020

Rakouský hudebník se přestěhoval do Brna a rychle se stal součástí tamníalternativní scény.

George Cremaschi: Žít v Česku je fantastické

Anna Baštýřová 04.11.2020

PIO je spolek, který George vede spolu s Petrem Vrbou, je volným sdružením vynikajících hudebníků. Z jejich dílny vycházejí nesmírně zajímavé projekty.

Marek Hovorka (Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava): Otevřít netušené obzory

Aneta Martínková 27.10.2020

Mezinárodní festival dokumentárních filmů Ji.hlava letos proběhne online. Jak si udělat festival v obýváku? Řekl nám to jeho ředitel Marek Hovorka.