Jakub Koumar | Články / Recenze | 13.02.2017
Zagami Jericho je pražský elektronický projekt s retrofuturistickým citem. Na své prvotině City Is My Church se vydává na zvukovou pouť rozsáhlými a vzdušnými kyberpunkovými magistrálami obřích, futuristických měst. K vrcholům nekonečně vysokých mrakodrapů směřuje ze země, z nepoužívaného podloží, kam už z nespočtu teras, mostů, galerií a platforem sestupuje jen málokdo.
Na první pohled tu není nic zajímavého. Jen dávno zapomenuté odkladiště miliard tun technologického haraburdí, smetiště post-digitálního věku. Kdo by taky stál o brouzdání tímhle světem, kam se vydávají jen pochybné existence a kde je rušený jinak všudypřítomný signál. Zagami Jericho, jedna z prvních z generace 0, zrozené v tomhle upgradovaném technicistním světě, je tady jako doma.
Debutová deska City Is My Church vyrůstá z neviděného šumu, rušení, ztrácejícího se spojení, je plná nečistot. Zagami Jericho si libuje v drobných kazech, tvrdých akustických nárazech i pocuchaných melodiích, přitom vnímá okolí sjednoceně a nedělá jí problém vycestovat od vrzavých bassů a trapových perkusí do melodií prozářených odrazy slunce od masivních skleněných stěn. A tak se skladby přiklánějí tu k synthpopu, onde k chillwave a v pozadí jako by odpočíval chiptune a estetika minulých dekád.
Melodie se často nelibě kroutí, což je jen zastírací manévr, ve skutečnosti se připojily k vaší čipové soustavě a loadují se přímo do mozku, kde spouští programy na úpravu chování. Z ničeho nic se zdají tak příjemné, jako by patřily k mysli odnepaměti. A když se Zagami Jericho opře do svého něžně líbezného, naoko křehkého, ale i pevného hlasu, překóduje posluchače na své frekvenční pásmo. Zagami Jericho na svém debutu okouzluje nebývale komplexním hudebním jazykem. City Is My Church nemá výrazně hluchá místa, je celistvé, a hlavně má zřejmý a neoddiskutovatelný charakter.
Zagami Jericho - City Is My Church (diy, 2016)
www.zagamijericho.bandcamp.com/releases
foto © žakelýna
Natálie Dvořáková 07.02.2023
Deska Hey Girl je definicí hořkosladkosti – v jednotlivých písních prožíváme s autorkou bolest, zklamání, strach, ale i obyčejné radosti a velké oslavy.
Martin Šmíd 02.02.2023
Pod nánosem infantilního humoru se skrývá melodická schopnost a talent.
Julie Šafová 01.02.2023
Navzdory slabé dějové lince nechybí Babylonu technická preciznost ani živelná energie, která snímek žene kupředu.
Michal Pařízek 24.01.2023
Třetí album je jedním z klíčových archetypů showbizu, pověstným gordickým uzlem, milníkem, který ne každý dokáže jednoduše a správně překročit.
Richard Kutěj 18.01.2023
Mount Kimbie nedělají revoluci. Zůstávají ale sví, současní a ano, post.
Dominik Polívka 08.01.2023
S veškerou úctou a osobitostí uzavírá svou kapitolu dospívání a zvědavé generaci Z poskytuje čitelnou hudební road mapu s otevřenými cestami a jasným směrem.
prof. Neutrino 27.12.2022
Agilní vydavatelství Blue Lizard Michala Kořána vydalo jako svůj stý počin pravděpodobně jedno z nejpozoruhodnějších alb letošního roku.
prof. Neutrino 23.12.2022
V této podobě je to tedy spíš hra kreativců a jistý druh umění než skutečně aplikovaná věda, i když se odvolává na matematiku.
Riikka Hajman 21.12.2022
Otázkou je, jestli je to správná volba. Když se dobře vyváží s hudební inovací, vznikají hity, ale na albu II je jich jen pár.
Akana 20.12.2022
S přestávkami dodnes fungující a stále relevantní nahrávky produkující Wire se oficiálnímu vydání tohoto bootlegu dlouho bránili.