Články / Sloupky/Blogy

pifpaf2015: Lotic rozduněl, Vessel roztřískal

pifpaf2015: Lotic rozduněl, Vessel roztřískal

Kateřina Pohlová | Články / Sloupky/Blogy | 06.12.2015

Třetí den olomouckého PAFu nabídl nejočekávanější audiovizuální performanci festivalového programu. Vessel a Pedro Maia vystoupili se svým projektem v Divadle hudby a už teď lze říct, že letošní festival nemohl návštěvníkům přichystat lepší vrchol. Večerní program projekcí spojených s živou hudbou pak v divadelním sále zakončil Stanislav Abrahám.

Dokonalejší propojení experimentálního filmu s elektrem si snad ani nešlo představit. Portugalský filmař Pedro Maia ve své tvorbě využívá klasického filmu, který pod jeho rukama dostává moderní nádech. Rychlé střihy, rytmicky se opakující záběry, zdůraznění detailů, místy lehce hororová atmosféra. Včerejší projekce se nesla v duchu lidské sexuality. V rozhovoru pro PAF Maia vysvětluje, jak tento prvek společně s britským hudebníkem Vesselem pojali: „Naší myšlenkou bylo, podobně jako u hudby samotné, prozkoumat zásadní prvky sebepodceňování a sexu, ne ale sexu v ‚sexy’ smyslu slova, spíše v tom jak lidé zažívají sexuální tužby divnými, nepříjemnými, extrémními způsoby.“

Vessel za mixážním pultem nenechal přítomné odpočinout, dav se svíjel pod nepřetržitým tokem rytmů, křepčících tónů a mohutných basů. Jestliže Lotic v pátek Divadlo hudby rozduněl, Vessel ho rovnou roztřískal. Performance následující po vystoupení Vessela přišla vhod. Klidná, pomalu plynoucí hudba z nejnovější desky Shapescapes Stanislava Abraháma působila jako sluchový balzám, ve druhé polovině Abrahámovu improvizaci doplnilo promítání. Dvacetiminutová audiovizuální projekce Spectral Scenery s meditativním charakterem byla založená na jednoduchosti a čistotě obrazu a zvuku.

Info

Přehlídka animovaného filmu 2015
5. 12. 2015 Umělecké centrum Univerzity Palackého, Olomouc
www.pifpaf.cz

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Šejkr#100: Slova jako sekery, myšlenky jako třísky

Michal Pařízek 10.03.2023

Sedím v trnavském obýváku a poslouchám nezmasterované manifesty. Koho asi tak může sakra napadnout vyprávět události u baru Tepláreň z pohledu vraha?

Preview: Peel Slowly and See

Michal Pařízek 06.03.2023

Přehlídka vzešla z kolektivu okolo místního record storu Velvet Music Leiden, který, jak už je z názvu patrné, má blízko k The Velvet Underground.

Šejkr #99: Co všechno se může hodit?

Michal Pařízek 24.02.2023

Cítíme se osaměle, protože příliš plánujeme? Protože se nedokážeme uvolnit a udělat něco živelného, nepředvídaného?

Šejkr #98: Příliš povyku pro... nic?

Michal Pařízek 10.02.2023

„I nic se musí umět,“ píše v parádním komentáři na serveru Aktuálně David Klimeš a nedá se s ním než souhlasit.

Šejkr #97: „It's in the wind, whatever it is…“

Michal Pařízek 27.01.2023

Tak je to zase tady. Další Šejkr, další volební víkend. Už si pomalu začínám zvykat, naštěstí to je na nějakou dobu naposledy.

Šejkr #96: New world wide?

Michal Pařízek 13.01.2023

Volební období přinášejí jisté leitmotivy, například skutečnost, že se mě známí dobří i letmí až příliš často ptají, koho budu volit.

Desky roku 2022 podle Full Moonu: 1. místo

redakce 05.01.2023

Vyhlašujeme vítěze i celkové pořadí letošního hlasování!

Desky roku 2022 podle Full Moonu: 2. místo

redakce 04.01.2023

Stříbrnou medaili uděluje měsíční posádka rapu.

Desky roku 2022 podle Full Moonu: 3. místo

redakce 03.01.2023

Třetí příčka patří slovenským emo empatikům a londýnským Black Country, New Road.

Desky roku 2022 podle Full Moonu: 4. místo

redakce 02.01.2023

Čtvrtá příčka patří debutu brněnské skupiny i bočnímu projektu členů Radiohead.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace