Články / Reporty

Lunchmeat Opening: v sakrálním střihu (Koreless/Biard)

Lunchmeat Opening: v sakrálním střihu (Koreless/Biard)

Jakub Béreš | Články / Reporty | 28.09.2016

I tento rok organizátoři festivalu Lunchmeat připravili mimo hlavní program několik zahřívacích večerů. Ten opravdu speciální se konal v jindy nepřístupném gotickém Anežském klášteru na Františku a jeho přilehlém komplexu. Program odstartoval v zahradě v pravé poledne nepřetržitými sety tuzemských djs a producentů, nechyběly stánky s netradičním občerstvením, ani oddělená kuřárna.

Mimo delikátní line-up Lunchmeat vyniká i citlivým přístupem k prostoru. Venkovní stage tak nenarušovala prostředí zahrady, když s ní spíše splývala, organizátoři zabudovali světelné instalace přímo do okolních keřů. Vyčníval pouze černý mixážní pult, který se ztrácel se západem slunce a pod návaly dýmu, načež zůstala osvětlená pouze zadní plocha pro diváky.

Hlavní program se odehrával za zdmi osm set let staré budovy. S přicházející tmou se otevřely chodby kláštera pod dozorem audiovizuální show z dílny kolektivu Roj a jejich ambientní set doprovázely bílé projekce poletující po všech stěnách táhnoucích se chodeb. Během hodinového vystoupení nebylo vidět nic jiného.

Pokud jste se nezamotali v sakrálním labyrintu, bylo na čase přesunout se do hlavní klášterní lodi, kde právě začínal hlavní bod večera – v projektu The Well spojili síly britský producent z labelu Young Turks Koreless a vizuální umělec Emannuel Biard. Oba se krčili u svých nástrojů, které byly položeny na zemi, aby nezacláněly obřímu zrcadlu. V něm se odrážely paprsky světla, jež rozpohybovávala hudba, vznášely se v obřím prostoru, jemuž dominovaly tři nasvětlené protáhlé gotické vitríny a vysoký strop kláštera.

Koreless vystupoval na festivalu už v roce 2014, tehdy se však představil v live setu. S tím se v létě zastavil i na slovenské Pohodě, kde na Red Bull Music Academy Stagi konkuroval Nině Kraviz, která o kus dále předváděla jeden ze svých zběsilých setů. Zato britský producent vrstvil jednotlivé tracky pomaleji a ve výsledku předvedl rozmanitější a zapamatovatelnější koncert, na který se dalo stejně dobře tancovat, jako jej poslouchat z dálky. Pražské vystoupení v rámci projektu The Well bylo logicky méně pestré, protože hudba hrála pouze jednu ze dvou hlavních rolí. Táhnoucí se minimalistický ambient se rozprostíral postupně, Koreless do něj přidával stále nové a nové hudební vrstvy. Stejně tak se “rozevíralo“ i zrcadlo, které teprve během vystoupení umělci natočili směrem k publiku.

Větší úspěch měla druhá, pestřejší půlka večera, kterou Koreless otevřel svým hitem Sun, na nějž navázal sérií velkorysejších tracků. Ty byly skvělým doprovodem pro vizuální show, která stejně jako hudební podklad začala nabírat na intenzitě. Kolem zrcadla se otevřel nový, neznámý, až mystický svět, jehož intenzitu násobily hypnotické rituální beaty, skvěle se doplňující se sakrálním duchem místa.

Info

Lunchmeat Festival Special Opening:
The Well (Koreless/Biard)
25. 9. 2016 Národní galerie v Praze - Klášter sv. Anežky České, Praha

foto © Anna Baštýřová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Jazz přede dveřmi filharmonie (Jazz Goes to Town)

Jiří Vladimír Matýsek 17.10.2021

Jazz Goes to Town rád prošlapává nové cesty. Otázka je, jestli je to cesta objevitelská, nebo jde jen o slepou uličku v dalším vývoji přehlídky.

Zničit a přetvořit (Jazz Goes to Town 2021)

Jiří Vladimír Matýsek 16.10.2021

Další dva festivalové dny daly divákům zabrat. Dramaturgie se tentokrát pustila do poněkud náročných vod – což ale není nikterak špatně.

Progrese a tradice (Jazz Goes to Town 2021)

Jiří Vladimír Matýsek 14.10.2021

Podstatnou změnou byl dominantní syntezátor a také černý humor, který se odrážel v názvech skladeb i groteskní hudbě. Proklatě dobré a nesmírně intenzivní...

Výlet k hraniciam hluku. A trochu ďalej. (Hluková mystéria 2021)

Lucia Banáková 22.09.2021

Občas sa mi zdá, že všetko v Ostrave je zvláštne vyvážené ako napríklad tá tvrdá práca divokou zábavou...

Na maximum (Mighty Oaks)

Anna Kubínová 11.09.2021

Zatímco sérií prvních skladeb si tak trochu testují atmosféru a starají se především o to, aby se koncert rozběhl, postupně se uvolní.

Duchovní obroda barokem a jazzem (Svatováclavský hudební festival 2021)

Veronika Mrázková 09.09.2021

Blažíková má andělský hlas, je mistryní koloratur a strofické skladby rytíře Adama Michny z Otrokovic jsou v jejím podání přístupné a srozumitelné.

Zahradní slavnost aneb Sharpe 2021

Michal Pařízek 06.09.2021

Sharpe byl slavností, v níž se nadšení a zaujetí pořadatelů násobilo s radostí návštěvníků, což přineslo jiskřivý ohňostroj zážitků. Tady jsem doma, mohl bych být.

Strašidelnej zadek v podzemí: Spooky Butt 3

Minka Dočkalová 06.09.2021

Výstava uzavírá trilogii vyjadřující se k absolutní tělesnosti člověka. Instalací nejde projít, aniž by se nás bezprostředně dotkla. Je totiž o nás všech.

Setkání v sadu - Osmý světadíl. Být či nebýt. (Pelhřimovy 2021)

Václav 05.09.2021

Jedeme s otcem zakladatelem Bratrem Orffem, Lukášem Novotným, dva dny před zahájením a kocháme se výhledy po krajině...

Lázeňské dvojhránky 2021 (Maminka)

Veronika Havlová, Viktor Palák 01.09.2021

Céline Sciamma využila období korony k natočení intimní, křehké a trochu mystické miniatury, v níž, jak je u autorky zvykem, objevujeme svět z ženské perspektivy.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace