Články / Reporty

Lust for Youth v plášti neviditelnosti čaroděje Viga

Lust for Youth v plášti neviditelnosti čaroděje Viga

blueskin | Články / Reporty | 05.10.2015

Dva roky nemusí v životě kapely znamenat skoro nic, jindy za tu dobu může původní projekt metamorfovat v něco úplně jiného. Tak jako v případě švédsko-dánské trojice Lust for Youth. Ta se v roce 2013 představila na kutnohorském festivalu Creepy Teepy ještě coby víceméně sólový projekt göteborského rodáka jménem Hannes Norrvide. První říjnový den se Lust for Youth vrátili, aby odehráli koncert v pražské MeetFactory už jako plnohodnotná kapela.

Večer otevřel Jakub Kaifosz se svým „bubblegum punkovým“ alter egem Boy Wonder & The Teen Sensations. Přes všechnu bizarnost Kaifoszova kabaretně rock’n’rollové one man show to bylo vlastně docela příhodné. Když už nic jného, tak to alespoň podtrhlo dekadentní linku přítomnou i v tvorbě hlavních hvězd. Vizuálně pak Kaifoszovy taneční kreace (pelvic thrust anyone?) představovaly protipól spíše statického vystoupení Lust for Youth.

Tleskalo se málo, spíš se nevěřícně zíralo a trpělivě čekalo, až Boy Wonder vyklidí pódium Norrvideově kohortě. Kdo chtěl, mohl si z koncertního sálu odskočit do protější galerie na výstavu Objektonomie: Ekonomie objektu. Díla izraelských a českých umělců tematizující předměty masové spotřeby se tak stala dalším dílkem skládačky dojmů z celého večera.

Lust for Youth nastoupili v záplavě barevných světel reflektorů, která představovala výzvu pro fotografy a působila jako plášť neviditelnosti čaroděje Viga z Arabely. Člověk se nemohl zbavit dojmu, že kapela patří k těm, které nutnost prezentovat svou tvorbu naživo spíš obtěžuje. Možná jde ale jen o způsob, jak přitáhnout pozornost návštěvníků koncertu k hudbě samotné.

Ta zněla v živém provedení mnohem syrověji než na loňské desce International. Zatímco na ní prosvětlovali Norrvide a spol. postpunkovou temnotu synthipopovou melodičností, živě se trojici dařilo vyvolávat ducha Joy Division tak úspěšně, až to chvílemi vypadalo, že místo pláště neviditelnosti sáhla po plášti cestovním a ten ji i s publikem přenesl do Manchesteru osmdesátých let. Velký podíl měl na téhle iluzi frontman Hannes Norrvide, který kombinoval skandinávskou odtažitost se strojově chladným projevem Iana Curtise.

A právě určitá studenost, která z kapely čišela, byla jedinou kaňkou jinak povedného večera. Po odehrání setu, postaveného převážně na skladbách z alba International, Lust for Youth beze slova zmizeli. Návštěvníky koncertu zanechali v rozpoložení, které se podle všeho příliš nelišilo od toho, ve kterém do MeetFactory přicházeli. Přes tuhle výtku ale patří dramaturgii klubu dík, že se do takto komerčně nejistého a nakonec zřejmě i prodělečného podniku pustila. Kdo ví, kdy se tenhle Vigův plášť otevře na Smíchově příště.

Info

Lust for Youth (dk/swe) + Boy Wonder & The Teen Sensations
1. 10. 2015, MeetFactory, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace