Vadim Petrov | Články / Recenze | 25.07.2016
Belgický producent Netsky přichází s obávaným třetím albem. Obávaným? Cefeida dnb si s deskou dala pěkně na čas a během opakovaného odkládání z ní vypadlo jen pár líbivých singlů, které hlad dnbláznů sotva mohly ukojit. Půjde o solidní dnb, nebo o popové blitky, jaké na nás poslední dobou chrlí Sigma? Budou muset liquidoví tanečníci nad svou láskou zlomit hůl?
Nebudou. A za tím si stojím. Netsky zná trnitou cestu, kterou si deska musí prošlapat, a do vínku jí hned zkraje dá mocný hejtrořez – flák Thunder, který jako by vypadl z jeho debutu, navíc s vokály Emeli Sandé. Pokračují známé singly Work it Out a Rio a najednou je posluchač ve čtvrtině desky, pořád neslyšel nic nového, a vlastně ho to činí spokojeným.
Potom teprve nastane čas pro nový materiál. Kdyby byl drum & bass ještě o něco lehčí a uvolněnější, než jak ho předvádí Netsky, musel by se vznést do závratných výšin a v kosmu rozptýlit v jemný plyn, po kterém by i pámbů se svatým Petrem měli héliový hlas. Možná, že právě odsud pramení klasické liquidové vokální samply. Atmosféru rozbije až TNT a oproti energické Detonate z druhého alba je spíš zklamáním. Jedná se sice o odkaz na zesnulého Prince a v jiném kontextu by asi působila dobře, v půlce nahrávky ale překáží. No, přeskočit se dá vždycky.
Následuje závěr, pasáž, do které se na jiných albech nemusíte vůbec doposlouchat, zde ale stojí za to: Stay Up With Me s ďábelskými basy skrytými v druhém dropu, uplakaná Forget What You Look Like a houseová pecka Higher, kterou se ani The Prototypes nepodařilo dnb remixem vylepšit. Nutno také zmínit Birds of Paradise s hutným breakbeatem a výraznou pasáží jak od starých Daft Punk.
Právě díky producentům, jako je Netsky, se drum & bass dostává do rádií, na multižánrové festivaly a potažmo do povědomí mas. Větší popularita žánru může vést k lecčemu a elitáři se jí budou bránit: nechť si tedy honí ega u svého crossbreed neura, posluchač s nadhledem pochopí, že Netskyho třetí album je sice pop, ale upřímný, kvalitní a vystavěný na pevných drum & bassových základech. Taková deska totiž žánru rozhodně víc dá, než vezme.
Netsky – III (Sony, Hospital 2016)
www.netskymusic.com
Netsky DJ set:
Let it Roll Open Air 2016
28. - 31. 7. 2016
Letiště Milovice, Nymburk
Sabina Coufalová 12.04.2021
Zmatení muži a vyčerpané ženy sice stále bloumají městem jako na předchozích albech Post-hudby, ale svá osobní dramata a smutky zasazují do traumat spojených s...
prof. Neutrino 10.04.2021
Walter Scheidel kromě detailní analýzy nabízí i některé pokojnější recepty na splasknutí „bubliny nerovnosti“.
Michal Mikuláš 30.03.2021
New Music and Big Pop je jeden krásny výtvor plynúci v intenciách najlepších indiepopových tradícií.
Jiří Přivřel 21.03.2021
Zremasterovaný debut The National přináší syrovou jednoduchost nezatíženou očekáváním.
Valentýna Žišková 20.03.2021
Hotel po sezóně, sedmá kniha laureáta Magnesie litery za rok 2017, Milana Děžínského představuje na poli současné české poezie...
Filip Rabenseifner 19.03.2021
Působí velice přirozeně, nenuceně, energicky, místy až jako improvizace, čemuž napomáhá způsob, jakým byla nahrávka pořízena, což podtrhuje její živý feeling.
Veronika Jastrzembská 18.03.2021
Shame zpívají o světě dospělých, kde lidé poslušně zapadají do systému a kde je každý den stereotypní nuda, bez vyhlídky konce.
Akana 13.03.2021
Stejně bych ale řekl, že ty skutečně zázračné chvilky na albu přicházejí tehdy, když se Janis v písních angažuje víc než „jen“ jako zpěvačka.
Kristína Valachová 13.03.2021
Z reakcií je zjavné, že väčšina chápe ako žart nielen hudobný počin, ale i samotný Flexkingov zjav na poli odfarbených vlasov a vždyprítomnej zimnej bundy.
Jiří Vladimír Matýsek 06.03.2021
Téměř čtyřicítka stop nabízí dost prostoru pro široký autorský rozptyl. Jsou tu bluesově laděné kusy, reggae, country, hravé popěvky na „moravskú notečku“ i rozsáhlé skladby-příběhy.