Články / Rozhovory

Mary C: No One Future je naše testování hranic klubové akce

Mary C: No One Future je naše testování hranic klubové akce

ScreamJay | Články / Rozhovory | 13.11.2018

Sedmihodinové pásmo koncertů, performancí, interaktivních prezentací a workshopů propojí české a německé progresivní kulturní scény a nabídne nové myšlenkové směry k možných budoucnostem (nejen) klubové kultury. V sobotu 17. listopadu od 15 do 22 hodin proběhne akce No One Future, která ukáže možné cesty hudebních a edukativních intervencí ve všech možných zákoutích Paláce Akropolis. Akci představuje Marie Čtveráčková alias Mary C.

Co vedlo ke vzniku akce No One Future?

Oslovil mě Petr Boháč, umělecký šéf Spitfire Company a také dramaturg Divadelní scény Paláce Akropolis. Měl zájem o můj pohled na hudební dramaturgii a navrhl nějakou širší spolupráci. První část naší spolupráce už proběhla v létě, připravila jsem hudební program pro festival progresivního tanečního a pohybového divadla Nultý bod. No One Future je s tím provázáno, akorát tentokrát budeme přímo v Paláci Akropolis, který projekt zastřešuje ve spolupráci s drážďanským festivalem CYNETART a Trans-Media-Academie Hellerau.

Jaká je její hlavní myšlenka?

Že nás nečeká jen jedna budoucnost, a že bychom se měli zbavit představy o jejím ovládnutí. Máme ale možnost budoucnosti společně hledat, poznávat a být jim otevření. S názvem přišel Thomas Dumke, který vede festival CYNETART a moje myšlenka za celým projektem je „uvědomělá klubová kultura”. Klubová taneční hudba není jen zábava, ani tomu v minulosti tak nebylo. Tahle akce by neměla být o úniku od něčeho, ale i o tom, že klubové akce mohou být základem proměny nejen na osobní rovině, tak abychom se třeba méně báli a dokázali si představit naše budoucnosti. Proto jsou součástí programu nejen hudební vystoupení, ale také interaktivní prezentace a workshopy různých iniciativ, které se snaží přemýšlet o možných budoucnostech tvořivě, kriticky i ohleduplně a nějakým novým způsobem pečují o kulturní scénu. Proto jsme volili iniciativy, které vychází z feministických a queer teorií, zabývají se podporou menšin a novými tvůrčími i vědeckými přístupy. Prosazují tedy větší diverzitu nejen v hudební oblasti, věnují se bourání škodlivých stereotypů a prostřednictvím svých aktivit přináší a stále hledají nové tvůrčí způsoby popularizace nových myšlenek. Budou tam tedy Dgtl Fmnsm, Institut botanické lingvistiky, Feministická (umělecká) instituce nebo Synth Library Prague.

No One Future proběhne jako součást Noci divadel 2018. Náhodné spojení nebo jsou v něm souvislosti?

Náhoda to není, No One Future není ani koncert, ani symposium, mělo by to být takové pásmo zážitků, koláž možných budoucností. S prostorem v Akropoli budeme pracovat trochu jinak, takže by se klidně dala celá akce vnímat jako takové „představení”. Je to tedy taky příležitost zažít samotný prostor jinak než ho známe a zkusit přemýšlet o tom, jak vlastně používáme kluby, jak se v nich nastavuje hierarchie. Na No One Future bude mít publikum přístup i na pódium a do backstage.


Hudebním program nabízí interprety jako N1L, Dmitrievna nebo Solaris z německého hudebního kolektivu PH17. Proč právě tato jména? Podílíš se sama na jejich výběru?

Na výběru jsem se podílela společně se zástupci festivalu CYNETART Thomasem Dunkem a audiovizuální umělkyní Sinosc. Chtěli jsme vybrat zástupce mladé progresivní klubové, spíš už tedy post klubové, scény z Čech a Německa. Z české scény jsme pozvali také New Magic Media, DJku, VJku a členku kolektivu BCAA System a taky DVDJ NNS, která připravila instalaci a projekce. Z německého labelu PH17 vystoupí jeho zakladatelé Stanley Schmidt a Solaris, ale také Hobor, který bude hrát živý set na modulární syntezátory. Zpěvačka a producentka Dmitrievna představí své nové EP Hystericus, které vydala na labelu NAPP Records, N1L zase své aktuální abu, které vyšlo na proslaveném labelu Opal Tapes. Martin Tvrdý a light designer Šerosvit připravili takovou uvítací instalaci, která na návštěvníky bude mluvit hned u vchodu.

Je No One Future čistě jednorázovou iniciativou, nebo se do budoucna nabízí možnost dalších pokračování?

Cílem bylo založit tradici, tak doufám, že tohle naše testování hranic klubové akce a propojování české a německé kulturní scény bude mít nejednu budoucnost.

Mezi workshopy nechybí projekt Synth Library Prague, jehož jsi spoluzakladatelkou. Můžeš ho krátce představit a přiblížit, co pro návštěvníky chystáte?

Na akci bude mít Synth Library workshop, který návstěvníky a návštěvnice uvede do světa modulárních syntezátorů. Povede ho Nikol Štrobachová, členka teamu Bastl Instruments a taky zakladatelka kolektivu holek specializujících se právě na modulární syntezátory Pink Noise. Ty myšlenky, které jsou za No One Future jsou velmi podobné tomu, co je za organizací Synth Library. Téma reprezentace a diverzity, snaha potírat různé stereotypy spojené s elektronickou hudbou a tím, kdo jí tvoří a ovládá, jsou pro nás důležité, chceme aby k nástrojům mělo přístup co nejširší spektrum lidí, protože chceme vidět a dát prostor novým způsobům jejich používání a slyšet nové pojetí elektronické hudby. Proto jsme také rozjely společně s naší mateřskou Synth Library v Portlandu speciální program Trigger-System. 29. listopadu budeme mít k tomuto tématu přednášku v Americkém centru a 1. 12. závěrečný koncert a křest magazínu Trigger v Punctu.

Info

No One Future
17. 11. 2018 15:00
Palác Akropolis, Praha
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Vstupní prohlídka: Ima Teva

redakce 11.12.2019

Album nazvané Chant kombinuje minimalistickou elektroniku s niternými zpěvy a temnými ambientními plochami. Jaké další indicie nám k němu Petra Juráčková a Iva Procházková dají?

Douška vydavatelská: Phobia Records

redakce 29.11.2019

Label a distro Phobia Records se soustřeďuje na temné odnože všech mutací hardcoru a metalu, ať už jde o zemitý sludge nebo zběsilý crust.

3na3: Dan Sywala

waghiss666 21.11.2019

„Chci být rock'n'rollový novinář na volné noze!“ Velká ambice? Dan Sywala je nezmar. Pořádá poslechovky pro slepce, píše pro několik různých médií, má vlastní online žurnál.

The Sherlocks: Arctic Monkeys jsou moderní Beatles, my chceme hrát na Měsíci

Ondřej Čížek 16.11.2019

První album Live for the Moment si ukradlo šestou pozici v britském prodejním žebříčku, pokračování Under Your Sky se masivnějším kytarovým zvukem rozeznělo letos v říjnu. Rozhovor.

Douška vydavatelská: Nona Records

redakce 13.11.2019

Matěj Kotouček z labelu Nona Records po třech letech fungování v symbióze podpory klubových akcí a vydávání experimentálního elektra migruje do Prahy.

Pojď ven s Dominikem Zezulou

redakce 06.11.2019

Na co se teď nejvíc těší textař, zpěvák, polovina post-hudby a zakladatel projektu Děti mezi reprákama Dominik Zezula?

Kevin Morby: Udělat víc lidí šťastných než nešťastných

Jakub Peřina 31.10.2019

Smutný pohodář Kevin Morby míří poprvé do Prahy a v rozhovoru prozrazuje, s jakými pocity psal svou novou desku Oh My God. Tedy mimo jiné.

Jana Bitterová: Obrazovka působí jako magnet

Anna Mašátová 24.10.2019

Jeden večer, dvě města, dva divadelní prostory propojené současným tancem, hudbou a technologiemi. Proč? To nám řekla autorka projektu.

Thorsten Quaeschning (Tangerine Dream): Máme plány pro nejrůznější myslitelné situace

Petr Ferenc 18.10.2019

Thorsten Quaeschning se ocitl v pozici vedoucího skupiny, kterou nezakládal; vznikla deset let před jeho narozením a nezůstal v ní žádný z původních členů. Rozhovor, koncert záhy.

Vstupní prohlídka: Sunset Sons (uk/aus)

redakce 16.10.2019

Singl Heroes od britsko-australských indie rockerů Sunset Sons si odbyl ostře sledovanou premiéru v Beats1 show rádiové persony jménem Zane Lowe. Kde se vzali, kdo to je?