Články / Profily/retro

Medvědovo psychrockové okénko: The Shrine

Medvědovo psychrockové okénko: The Shrine

Jakub Ďuraško | Články / Profily/retro | 15.12.2012

Když si dáte vyhledat stránku The Shrine na facebooku, může vás trochu zmást výsledek. The Shrine se sami zařadili do kategorie léčiva, ale pokud by měl Medvěd rozhodnout o tom, jestli jsou The Shrine kapelou pivní, nebo huličskou, tak to bude rozhodně první varianta, a tím se The Shrine pasují do skupiny s portlandskými Red Fang anebo i u nás kultovními burany Lecherous Gaze.

Motorkářský rock načichlý MC5 s kytarovou ekvilibristikou hospodské úrovně, kde místní borec kolem dokola opakuje ty z jednodušších sabbatovských sólíček, vokály nažrané pivem a cigáry a bubeník, co tluče na jistotu. Partička zarostlých a fousatých maníků s došeda sepranými tričky Annihilation Time, Black Sabbath a Uriah Heep ale tak trochu klame tělem a zatímco spříznění Saviours se i ve svých klipech vyžívají v motorkářském kultu, The Shrine se mnohem raději projedou na skejtu v zasviněném a vypuštěném bazénu kdesi ve Venice, Los Angeles.

Ostatně jejich klip ke skladbě Louise je v podstatě hold punkovému skejťáctví, ale i umaštěnému kultu polaroidové Ameriky. Stará americká vlajka zakrývající basový zesilovač, lovecké trofeje, nikdy neodklizený vánoční stromeček, trochu okultního rocku a vystrčené prdele.

Co pasuje The Shrine do kategorie zajímavých (když ne originálních) kapel, je dravá energie a útok na solar bez zbytečných opletaček. Jejich skladby sotva kdy přesáhnou tři minuty, a když už k tomu dojde, jedná se o záverečnou Deep River, která úvodním riffem připomene klasickou pecku českých hospod Bára od Kabátů. Jejich debut se jmenuje Primitiv Blast a jsou na něm kompozice jako Drinking Man, Wasted Prayer anebo Zipper Tripper. Nasraný vlčák na obalu mluví za vše, podtrženo labelem Tee Pee Records, který pod sebou sdružuje to nejzajímavější z moderních mániček, a za pravdu tomu dává legendární stonerrocková kapela Fu Manchu, která letos na podzim přivezla The Shrine do Evropy jako předkapelu na svém turné.

Medvěd udává pivní level 3.5 / 5 a level zhulenosti 1.5 / 5.

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Full Moon 10: Kult Björk – Homogenic

Lenka Marie 02.07.2020

Já jen vím, že harakiri je správně seppuku a chutná mi senča, ale tohle nějak nehraje.

Pouťové obludárium Toma Waitse

Akana 07.06.2020

O tom, že je album Swordfishtrombones ve Waitsově kariéře zásadním předělem, není třeba dlouze diskutovat.

Vizuální cesta Einstürzende Neubauten

Jan Škop 22.04.2020

Einstürzende Neubauten a jejich vztah k videoklipům a vůbec pohyblivým obrázkům aneb doplňující materiál k hlavnímu tématu aktuálního vydání Full Moonu.

Track týdne: Soccer96 - I Was Gonna Fight Fascism (ft. Alabaster dePlume)

Jiří Špičák 02.04.2020

Jako správný politický track má groove: vzpomeňte si na kultovní revolucionářský motorik Crest milovaných Stereolab a hned vám bude jasné, kde se pohybujeme a kde skončíme.

Ngoni pro třetí tisíciletí (Bassekou Kouyaté)

Akana 25.02.2020

Brilantní instrumentalista se nijak netají snahou oslovit co nejširší spektrum posluchačů a myslí přitom jak na své krajany, tak na západní publikum.

Nejlepší texty Full Moonu roku 2019: Ženy v angažovaném popu

Aneta Martínková 02.01.2020

V mainstreamovém vnímání bylo boření stereotypů pořád vnímané trochu jako padlé na hlavu. A umělkyně, které se o něj pokoušely... Jeden z nejlepších loňských textů Full Moonu nyní online.

Nejlepší texty Full Moonu roku 2019: Kde se vzal sad boy? (Depresivní pop)

Jiří Špičák 02.01.2020

Citlivý chlapec, plachý introvert. Sad boy. A jeden z nej-textů roku 2019, který vyšel v magazínu Full Moon, nyní online.

Nejlepší texty Full Moonu roku 2019: Padesát let narušování vašeho klidu (Yoko Ono)

Jiří Špičák 02.01.2020

Nevídanou kreativní erupci první poloviny sedmdesátek zakončila Yoko Ono deskou Feeling the Space, píše se v článku, který vybíráme v rámci best of textů Full Moonu. Teď online.

Nejlepší texty Full Moonu roku 2019: Bez růžových brýlí (Ženy v beat generation)

Anna Mašátová 02.01.2020

Své místo v učebnicích literatury si ženy beat generation zatím zcela nenašly a těžko říct, zda se tak stane. Vybraný text z loňského ročníku tištěného Full Moonu online.

Full Moon Stage 2019: The Kill Devil Hills

redakce 14.04.2019

Australský Divoký západ v Ostravě? The Kill Devil Hills představí na Full Moon Stage svou aktuální desku.