Články / Rozhovory

Michal Kudělka (Panenské plameny): „Hrdina“ musí vypadat jako Ladislav Klíma

Michal Kudělka (Panenské plameny): „Hrdina“ musí vypadat jako Ladislav Klíma

Shaqualyck | Články / Rozhovory | 07.11.2022

Lákavým zpestřením koncertní sezóny se v uplynulých letech stala kopřivnická akce Piper Night. Ta letošní, v pořadí již sedmá, proběhla tradičně v prostorách Katolického domu minulý pátek a odehrála se na ní mimo jiné premiérová projekce nového klipu Panenských plamenů k písni Had, pocházející z ceněného alba Herostratus vydaného letos v lednu. Při té příležitosti jsme oslovili kytaristu a zpěváka Michala Kudělku a pokusili se o nevšedním počinu zjistit něco víc.

Proč zrovna loutkový klip?
Důvodů, proč loutkový, je několik. První a asi hlavní je, že jsme nechtěli klip typu „kapela celou dobu někde stojí a hraje" anebo „kapela někam jde" nebo dlouhé záběry do krajiny nebo záběry ze starého černobílého filmu.

To dává smysl.
Taky už nám bylo dvakrát nabídnuto, že nám někdo udělá animovaný nebo loutkový klip, ale nakonec z toho sešlo, až jsem se toho nakonec ujal já a vymyslel  tohle. Loutkové divadlo jsem hrál, navíc jsem věděl, na koho se obrátit, aby nám vyrobil kulisy a loutky a aby nám to natočil.

Jak ses dostal k loutkovému divadlu?
Náhodou. Před lety na Štramberku jedno vznikalo a hledali do něj lidi, tak jsem to zkusil, protože mám odjakživa rád starou československou animovanou a loutkovou tvorbu. Byl jsem tam celkem tři roky, než to majitelé zabalili a sranda skončila. Nejlepší práce, co jsem kdy měl.

Proč padla volba právě na song Had?
Na téhle písničce jsme se shodli všichni, protože text od Ladislava Klímy, který je v ní použit, nabízí spoustu prostoru pro fantazii. Takže bylo jasné, že hlavní „hrdina" musí vypadat jako Ladislav Klíma.

Oblíbený autor?
S Ladislavem Klímou přišel Vlad (kytarista a zakladatel labelu Piper Records, pozn. aut.). Asi se mu líbily Klímovy fantasmagorické vize, které jsou na jednu stranu trochu děsivé, na druhou stranu dosti úsměvné. Mě osobně by zhudebňovat Klímu asi nenapadlo. A když už s tím přišel, tak si to i nazpíval.


Jak probíhalo natáčení?
Nejvíc času zabrala samozřejmě výroba věcí do klipu. Samotné natáčení pak tři dny, stejně jako následná postprodukce, akorát kvůli zaneprázdněnosti všech zainteresovaných to bylo celé roztažené do roka a půl. Od prvotního námětu až k finálnímu produktu.

Ten dům, před kterým se hrdina „složí", je Stará pošta v Novém Jičíně?
Je to Stará pošta v Novém Jičíně. Jsem rodák a Matěj Hrbek, který nám kulisy vyráběl, po mém zadání, že bych potřeboval kulisy historického náměstí, přišel s tím, co kdyby udělal jičínské náměstí. Kdysi tam taky chvíli bydlel, takže to tam zná a vlastně jsme se tam před těmi dávnými časy seznámili.

Nápad vyobrazit kapelu jako „sestavu kleští" měl kdo?
Já. Klíma měl ve svém díle spoustu zvláštních postav. A mimochodem tu „sestavu kleští" pro klip vyrobil Tomáš Ryšavý, se kterým jsem hrál loutkové divadlo a který nakonec v klipu vodil některé z loutek, takže jsme si spolu takhle po letech zahráli.

Máš nějaký oblíbený animovaný loutkový klip?
Sepultura – Ratamahatta, Stereolab – Free Design, The Residents – Hello Skinny. A pak samozřejmě klipy Michela Gondryho. Od něj by chtěl mít klip asi každý.

Info

Panenské plameny
web kapely

foto © se svolením Panenských plamenů

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Maxl Walmsley-Pledl (Klangphonics): Sociální sítě jsou požehnání i prokletí

Filip Peloušek 10.07.2024

S kytaristou a hlasem Klangphonics Maxlem jsme se bavili o sociálních sítích, hře na alpský roh nebo o hraní na parkovišti.

Mike Kerr (Royal Blood): Že potřebujeme alkohol, abysme byli kreativní, je největší lež

Kristina Kratochvilová 09.07.2024

S frontmanem Mikem Kerrem z britského rockového dua jsme si před čtvrtečním koncertem popovídali o jeho hudebních začátcích, o boji s impostor syndromem, o cestě ke střízlivosti a tipy na…

Malcuth & Facutum: Jít tou těžší cestou

Viktor Hanačík 07.07.2024

Na konci minulého roku jim vyšlo album Alter, a to na americkém labelu Vale, s mezinárodními hosty i ohlasy. Rozhovor.

Prouza: Demo 1994 je kompletní Hampelovina

Štěpán Bolf (A.M.180) 27.06.2024

Na jedné z populárních streamovacích platforem se zničehonic objevilo demo třetí, nedokončené a nepojmenované desky Prouzy. Jak se to stalo a co bude dál? Rozhovor.

Anthony Béard, Benoît Lecomte (Ni): Hledání svatého riffu

Dominik Polívka 26.06.2024

Jejich hudba je útočná, podvratná, ale i náladová a poutavá. Nadsázka a hravost v surrealisticky progresivním běsnění není pouze prvoplánovým pozlátkem. Rozhovor, Pohoda.

Julien Racine: Hudba vzniká skoro vždycky v izolaci / Music is created almost always in isolation

Filip Hastík 24.06.2024

V rozhovoru probíráme pozadí vzniku aktuální desky a Julienovy práce obecně, vztah k Česku a také bohaté budoucí plány producenta současné experimentální elektroniky.

Petra Hradilová (Czech Music Crossroads): Pro mě to není jen práce

Mariia Smirnova 18.06.2024

To nejlepší ze světa world music, jazzu a alternativy můžete nasávat už za pár dnů v ostravském domě kultury Poklad a na koncertech pod širým nebem na Alšově náměstí. Rozhovor.

Marin Lalić (Bear Stone): Všetko je veľmi uvoľnené a bez stresu

Lucia Banáková 11.06.2024

Chorvátsky prírodný i festivalový unikát pre priaznivcov stoner a psychedelického rocku. Interview.

Pořadatelská: Tomáš Vobořil (Marienbad Film Festival)

Viktor Palák 07.06.2024

Co čekat od letošního ročníku již zavedené přehlídky v Mariánských Lázních? Svůj ideální festivalový den – a mnohem víc – vykresluje programový ředitel festivalu.

Randy Armstrong (Red): Plán B neexistuje

Dan Sywala 06.06.2024

Od té doby vydali dalších sedm alb, neměli žádné velké excesy, i když se jim nevyhnuly ani hodně mizerné dny, včetně jednoho pražského. Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace