Články / Reporty

Mighty Sounds: Ostře opožděné vlaky a pánové temnot

Mighty Sounds: Ostře opožděné vlaky a pánové temnot

Dita Koudelková | Články / Reporty | 09.07.2015

Další ročník jednoho z předních festivalů u nás přitáhl do Čech opět pořádně našlápnutý line-up. Jediný hudební festival na našich pláních, který se pyšní takovou žánrovou vyhraněností, měl jako každoročně v nabídce přední zástupce ze zahraniční punkrockové, hardcorové a rockabilly scény, stejně jako zvučná jména reggae, ska a indie rocku, v obou případech doplněná tím nejlepším z české scény. Jedenáctý díl Mighty Sounds se oproti festivalové klasice nezaměřil na jeden mainstreamový tahák, ale vsadil na řádnou dávku žánrových headlinerů. A velkou novinkou letošního ročníku byly autogramiády hned několika z nich (Enter Shikari, Red Fang, Batmobile, Jaya The Cat a další), jejichž signaturu na cédéčko, plakát nebo fotku do deníčku jen tak neseženeš. Hudební chuťovky byly servírovány od pátku třetího až do pondělních ranních hodin.

Festival zahajoval ve čtvrtek tradiční Mighty Warm Up, o kterém krouží divoké pověsti s přízvisky legendárních večírků. Pokud jste se však zdráhali započít první oficiální den festivalu omračující kocovinou nebo bez vás v práci nemohli žít a namísto pivem nasáklé párty s bostonskými králi klubové scény Burning Streets a balkan stylem punkových Circus Problem vás čekala malebná cesta vlakem, nebyli jste ani tak o nic ochuzeni. České dráhy si na pátek připravili neorganizovanou výluku vedenou jako triatlon na všech úrovních dopravy a pět hodin cesty se bezpečně vyrovnaly osmi budvarům s nějakým tím panáčkem navíc. Kdo se zvládl dopravit do areálu včas, zkusil jednu z ozdob pátečního line-upu, kterou byla našlápnutá parta z Ontaria The Creepshow. Psychobilly ostré jak brusle kanadského hokejového nároďáku, vpálilo hned na úvod starou pecku Demon Lover. Pod pódiem to zavířilo hlučným přivítáním a reverend McGinty okamžitě kázal další vál. Teploty ještě pořád dosahovaly hodnot bran pekelných, zatímco plání osázenou početným publikem svištěla příhodná See You in Hell. Creepshow se teprve rozehřívali, následovala vypalovačka Devil´s Son. Ústřední skladba posledního alba Life After Death byla pro její autorku Kendu Legaspi před třemi lety vstupenkou ke Creepshow: „Když jsme jí poprvý slyšeli, řekli jsme si: Sakra, tohle je náš song!“ říká McGinty, se kterým jsme si pár dní před festivalem povídali o jejich začátcích, změnách a připravovaném albu. No rest for wicked! Exotická bad girl „Obi Van Kendaby“, jejíž vokály jsou jak vystřižené z burleskního představení čtyřicátých let na Pearl Harboru, házela do davu další nesmrtelné vyhrávky jako Zombies Ate Her Brain, Hellbound nebo Born to Lose a sama se nakonec vrhla do vln natažených rukou. Nové album by mělo vyjít začátkem roku 2016.

Jedním z největších pátečních lákadel byli pochopitelně matadoři Sick of It All. Mighty Sounds už několik let usilovalo o legendární partu newyorského hardcoru, až se nakonec zadařilo. Velké očekávání fanoušků tak okolo deváté večer pokřtili hitem Good Looking Out. Syrové riffy s melodií na první dobrou jsou načichlé industriálními ulicemi Queensu a proměňují tisknoucí se davy v divokou masu řízenou jen jedním kapitánem. Frontman Lou Koller si to pod pódiem šéfoval jak Kim Čong-Un spartakiádní oddíly na prvního máje v Pchjongjangu, moshing střídal circle pits, loktem doleva, doprava, další dvě otočky, úkrok stranou a rozběh na wall of death. Poctivý hardcore bez cukrbliků, co by i po třiceti letech zašlápl všechny následovníky.

Dalším highlitem byli britští Architects. Jedna z posledních kapel velkých stagí před koncem prvního dne se časově překrývala s kalifornskými Rezurex, jejichž rockabilly show v čele s leDeonem, co má místo poloviny hlavy lebku, jsou v pražských venue vyhlášené. Kdo se ale rozhodl dát přednost temnému metalcoru, byť jen na zkoušku u úvodní pecky Broken Cross, už se nemohl pohnout dál. Melodické kytarovky umocněné nelidsky hlasitým řevem frontmana Sama Cartera jsou jak noční můra, která vás přepadne uprostřed noci a nohy zdřevění. Pokud se o Rezurex píše jako o démonech podsvětí, Architects jsou jejich Luciferem, jenž ovládá obří pódia. Promeškat tuhle kapelu naživo bylo trestuhodné.

První den Mighty Sounds pod diktaturou pánů zla byl u konce. Teď už jen vyčůrat, pomodlit a spát.

Info

Mighty Sounds 2015
3.7.2015 Letiště Čápův dvůr, Tábor
foto © Tomáš Hejlek

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Vítejte v době hluku (Unsound 2024)

Aneta Martínková 10.10.2024

V srpnu 2023 streamovací služba Spotify ohlásila, že její uživatelé a uživatelky za poslední rok naposlouchali přes tři miliony hodin nahrávek bílého šumu...

Jeden Batch, prosím (Batch 2024)

Veronika Havlová 09.10.2024

Když chcete zjistit, co je v Brně za kluby, jaké tam mají zvukaře, dramaturgii a nabídku na baru, naskočte na vlnu dvoudenního festivalu Batch.

Temné prapory unavených těl (Lunchmeat Festival 2024)

Filip Peloušek 30.09.2024

Už příprava scény pro finální set v Concert Hall dávala tušit nápor na všechny smysly – fukary na listí, roztrhaná plátna a temné prapory.

Poměry techna a pisoárové rubriky (Lunchmeat Festival 2024)

Filip Peloušek, Dominik Polívka 29.09.2024

Jak byly první dvě noci pod Veletržákem ve znamení dystopie a pozvolného zániku civilizace, tak sobotní noc posouvá dění do chladné mechanické budoucnosti, kde jsou lidé pouhou vzpomínkou.

Když není tak zle (Berlin Manson + Fvlcrvm)

Klára Řepková 29.09.2024

Adam Dragun jen občas mezi skladby zařadí proklamace, které mají podtrhnout úzkostlivé vyznění nahrávky o „východoevropské verzi pozdního kapitalismu“.

Staří maséři, dřevěná podlaha a to další (Lunchmeat Festival 2024)

Dominik Polívka, Jarda Petřík 28.09.2024

Kdo čekal, že program do druhé ranní ryze postávací/posedávací, toho 33EMYBW vyvede z omylu během prvních minut svého frenetického živáku.

Žalozpěv za vše, co je krásné (Big|Brave)

Marek Hadrbolec 27.09.2024

Kanadská čtveřice sice několikrát nabídne záchranné lano v podobě melodie nebo silnějšího motivu, nikdo ale nemá vůli se ho chytit a nechat se vytáhnout zpět na světlo.

Prchlivé, trvalé okamžiky (Lunchmeat Festival 2024)

Dominik Polívka, Kristina Kratochvilová 27.09.2024

Přebíhám rozkopanou silnici k Veletržnímu paláci, který se na další čtyři večery, a brzká rána, stane mnohým druhým domovem. Mám skluz...

Hypnóza, potom tranz (Sýček + Oswaldovi)

Jakub Veselý 27.09.2024

Ďalšie skladby napredujú bez pauzy a dlhé repetičné pasáže nehlásia koniec. Je to jeden celok, ktorý omamuje poslucháčov.

Tři, čtyři, pět… (WWW Neurobeat)

Veronika Tichá 25.09.2024

Z nové desky, na jejíž vydání spustili WWW crowdfundingovou kampaň, úspěšnou po pár dnech, nezaznělo živě nic, nicméně dvojice Anděrových předvedla...

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace