Články / Rozhovory

Modeselektor: Ceníme si lidí, kteří riskují

Modeselektor: Ceníme si lidí, kteří riskují

David Čajčík | Články / Rozhovory | 26.02.2019

“This is not what you wanted. Not what you had in mind.” Ještě než nad Berlínem stihly doznít ozvěny posledního chorálu posledního koncertu Moderat, pozornost fanoušků a hlavně trojice producentů se upřela zpět ke dvěma projektům, které za vznikem Moderat stály. A kupředu. Zatímco Sascha Ring jako Apparat přijede do Lucerny v rámci festivalu Spectaculare představit LP5, Gernot Bronsert a Sebastian Szary, tvořící Modeselektor, se v Praze ukáží dřív - a to v Roxy 27. února. V plánu je velká audiovizuální show a hlavně tracky z nové desky Who Else. Techno, grime, industriál, Tommy Cash… S nezastavitelnou dvojicí z Berlína to nikdy není krok vedle. Maximálně v rámci tanečních úkroků.

Vaše spolupráce s vycházející grimeovou hvězdou Flohio na tracku Wealth se opravdu povedla. Jak k ní došlo?

Flohio je v současnosti prostě a jednoduše nejtalentovanější MC v grimeu. Jsme rádi, že s ní můžeme pracovat teď, dokud nebude moc velká. (smích) Našli jsme její klipy na YouTube a byla to láska na první pohled, netrvalo ani dvacet čtyři hodin, než jsme se shodli, že ji musíme přesvědčit ke spolupráci. Přiletěla za námi do Berlína po cestě se jí ztratil kufr. Tak zašla do obchodu a koupila si žluto-černou teplákovou soupravu „Borussia Dortmund“. (smích) Ze všech rozdělaných tracků, co jsme ji pustili, si vybrala Wealth, což byla tehdy jen linka bicích, nemělo to klasickou strukturu ani melodii. A zbytek slyšíš sám.

O pár dní dříve jsem se bavil s Kevinem Martinem (The Bug) o gentrifikaci v Berlíně. Mluvil o tom, jak se dříve levné, otevřené a umělcům nakloněné město stává víc a víc Londýnem. Tedy drahým městem, kde je těžké bydlet. Souhlasíte?

Oba jsme se tady narodili a vyrostli, je pro nás těžké Berlín soudit, je to přece jen náš domov. Chápeme Kevinův pohled, taky nejsme šťastní ze zdražování a gentrifikace. Ale Berlín se začal měnit už hodně dlouho předtím, než se sem Kevin přestěhoval. Bylo smutné sledovat, jak spoustu skvělých podniků zavírá… Na druhou stranou spoustu nových otevírá doslova každý den. Berlín se nyní stává Kapitolem kultury, kterým byl, než nacisté převzali moc. Takže gentrifikace má i světlé stránky. Oba jsme se přestěhovali z centra města blíž k přírodě a ve městě se už tolik pohybovat nepotřebujeme, nicméně studio a kanceláře máme v centru, v Berlin Mitte.

Předpokládám, že jste zavaleni nabídkami od umělců vydávat na vašem labelu Monkeytown. Jak se s nimi vypořádáváte?

Nedávno jsme obnovili label Seilscheibenpfeiler (SSPB), kde vydáváme klubovější hudbu - máme tam tracky od Lory D, Solid Blakea, Kaspera Marotta, Nautilusse, Fjaaka, Pedera Mannerfelta a Fadi Mohema. Monkeytown za chvíli oslaví stý release a taky desáté narozeniny. Čekejte nějakou pěknou oslavu.

A co můžeme čekat od vašeho vystoupení v Praze?

Nech se překvapit! Je to audiovizuální show s dost unikátním provedením. Jsme z ní úplně nadšení a myslíme, že lidi v Praze budou taky.

Vaše singly Bronko a I Am Your God zní dost industriálně. Společně s novými alby od Health, Marie Davidson a dalších to vypadá, že mladá generace přijímá industriální zvuk za svůj… Jak se na to díváte vy?

Industriální hudba byla pro nás vždy hodně důležitá, vyrostli jsme mimo jiné na Throbbing Gristle, Clock DVA a samozřejmě Neubatenech. Všechny ty podivné zvuky a hluky nás dost bavily. Myslím, že část revivalu devadesátek přináší logicky i to, že mladí umělci tíhnou znovu k industriálu jakožto žánru, ve kterém snadno ukážeš ostatním, že s nimi nesouhlasíš. S jejich životními postoji. Industriál je „anti“. Ceníme si více těch, kteří riskují a vydají industriální nahrávku, spíš než těch, kteří chtějí být mermomocí součástí scény a uchýlí se k jednoduchému tech-housu.

S několika labely, výběry Modeselektions a DJ sety se musíte prohrabávat novou hudbou denně. Jak se udržujete v obraze?

Oba milujeme nákupy desek. Hardwax je naše domovina, v podstatě sbíráme desky jak knížky. Taky přirozeně dostáváme tuny promo nahrávek a kupujeme si hudbu od labelů napřímo i z Bandcampu. A samozřejmě čteme. Víc médií, než jsme schopní vyjmenovat.

Info

Modeselektor (de)
27. 2. 2019 20:00
Roxy, Praha
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Vstupní prohlídka: Ai Fen

redakce 26.02.2020

Ai fen je nový sólový projekt polsko-čínské hudebnice a producentky Eweliny Vlcek-Chiu, známé z witchwave dua Ba:zel.

Vstupní prohlídka: Fred Madison

redakce 20.02.2020

V březnu Fred Madison pokřtí novou desku ve Valmezu, ale i jinde. Co si nechají donést do backstage, co je vyprudí?

Chelsea Wolfe: Budujem si svoju definíciu ženskosti

Lucia Banáková 19.02.2020

Byť na javisku sama a hrať prostý akustický song je náročné, ale je to pre mňa osobný rituál, príležitosť k rastu ako umelkyne i duchovnej bytosti, hovorí Chelsea.

Martin Mažári (Edison Filmhub): Tahle oscarová sezona byla perfektní

Jarmo Diehl 18.02.2020

Povídání s Martinem Mažárim o současné kinematografii, vnímání filmu jako takového i o tom, co ho dovedlo zrovna do filmhubu.

Pořadatelská: Kristýna Procházková (Spratek production)

redakce 17.02.2020

Dělat koncerty pro kamarády v sobě obnáší velkou dávku romantiky, ale taky spoustu práce. Kristýna Procházková vypráví o své Spratek Production.

Protokol: Scott Hansen (Tycho)

redakce 14.02.2020

Scott Hansen neboli Tycho si prošel cestu od tvrdých kytar až k snové elektronice a audiovizuálním světům, které dokáže vytvořit člověk doma s laptopem.

Tono Guth (La3nos): Hudba je rečou a rytmus jej kostrou

Daniel Hevier ml. 14.02.2020

Aký vplyv má hra na perkusie na vedomie, stres, úzkosť? Rytmus je pre Tóna Gutha prirodzeným vyjadrením tela aj mysle.

Vstupní prohlídka: Brains for Sale

redakce 13.02.2020

Brains for Sale nabízí citové výpovědi, hymny loserů i úvahy o současnosti a podobně vyznívají i jeho odpovědi níže v rámci vstupní prohlídky.

Protokol: Isaac Symonds (Half Moon Run)

redakce 11.02.2020

Kde se bere inspirace k éterické tvorbě Half Moon Run? Když vyrůstáte na heavy metalu, jde to samo.

Douška vydavatelská: Dominik Suchý (Weltschmerzen)

redakce 08.02.2020

Label Weltschmerzen se chce věnovat zajímavým a koncepčně zaměřeným nahrávkám současné hudby s dekadentním nádechem.