Články / Rozhovory

My Name Is Ann! zažívá "těžký časy" klubové scény v LA

My Name Is Ann! zažívá "těžký časy" klubové scény v LA

Richard Kutěj | Články / Rozhovory | 23.04.2016

Pendluje mezi pouští v Riverside a Los Angeles, studuje obor digitální kompozice, hraje koncerty jako My name Is Ann! i coby Lenka Morávková na nástroj Bohemian Cristal Instrument, užívá si noční život klubové scény v LA a především pracuje na novém albu MNIANN! Takové je nyní životní tempo Lenky Morávkové alias Knoflenky, která od podzimu loňského roku studuje na Universtity of California Riverside.

Klubová scéna v LA na vlastní kůži? Především poměrně drsné podmínky, o kterých se českým kapelám a umělcům asi nezdá ani v nejhorších snech. "Na alternativní scéně tady všichni hrajou zadarmo a kluby razí přístup, že vám prokazují laskavost, když vás nechají zahrát. To byl pro mě největší šok. Tenhle autoritativní přístup mi dává dost zabrat a snižovat svoje podmínky po letech hraní mi nedělá dobře. Dost mě taky překvapuje přerozdělování peněz i na festivalech a větších akcích, kde to vypadá, že hudebník je ten poslední, na koho se myslí," popisuje Knoflenka, která si všímá i neobvyklé loajality a poslušnosti Američanů vůči místnímu systému. "Vlastně jsem v konstatním šoku, jak jsou Američani vůči systému poslušní a nic nikdy nezpochybnují. My máme o nich v Evropě podstatně jiné mínění. Já tady potřebuju porušit aspoň jedno pravidlo denně, jinak bych se necítila jako člověk," podotýká.

Všichni místní tak v podstatě horují pro Evropu a naše podmínky pro umění a hudbu. "Je hodně cítit, že v ČR mají i alternativní směry, kluby a festivaly často možnost příspěvků, grantů, podporu sponzorů nebo města. Tady je na klubovou scénu nasazenej typickej kapitalistickej systém finanční soběstačnosti, a to vytváří dost náročný podmínky. Dost a často o tom vedeme debaty," popisuje Knoflenka. "Podle mě v Evropě máme obecně pocit, že alternativní kultura je hybný motor progresu, a proto je potřeba ji podporovat, i když není finančně soběstačná. A to není z principu. Tenhle model tady ale neexistuje. Hodně mě zaráží, že všichni s těmi podmínkami souhlasí,” dodává s tím, že i přes dané podmínky scéna v LA doslova vibruje.

Každý víkend je tam spousta akcí, ať už DIY, nebo ve větších klubech. "Lidi jsou hodně otevřený všemu, k tomu je tu neuvěřitelná a až nebezpečná koncentrace atraktivních, kreativních a chytrých lidí. Vtipný mi přijde, jak spousta hudebníků jede v nějaký míře na lehce esoterický vlně, hodně je tu teď v módě vlna analogových synťáků. A pokud má někdo ambice dělat hudbu k filmu, tak samozřejmě není lepšího místa než LA – spousta mých známých se tím dobře živí, at už třeba Jonathan Snipes (Clipping.) hudbou k alternativním filmům pro filmy na Sundance festival, nebo spolužáci z UCLA, kteří dělají na hollywoodský produkce pro Hanse Zimmera nebo Gregson-Williamsona,” zní další část Knoflenčina reportu z LA scény.


Nový klip ke skladbě Wizard, který slaví svou premiéru, pak naznačuje, kam se bude dále ubírat zvuk a tvorba Knoflenčina dítěte My Name Is Ann! Dalo by se říci více experimentu a futurismu. "Skladba Wizard je jedna ze dvou novinkových skladeb na Shelter Remixes a ukazuje, kam moje hudba směřuje. Pracuju na novém albu a Wizard je jasný předvoj. Navíc ji hraju na všech koncertech jako bizarre taneční intro. Nástřel skladby vznikl jako domácí ukol na hodiny “composer and dancers” na UCLA s Bobem Eeenem (spolupracovník s Meredith Monk, např.) a pak to stačilo jen dodělat," popisuje KnofLenka.

Autorem videoklipu je česká videoartistka Aneta Železníková. S tou se KnofLenka seznámila, když na facebooku zveřejnila výzvu k režii k předchozímu klipu MNIANN!, The Forest. "Tehdy mě její estetika zaujala a tušila jsem, že náš čas přijde později. Když jsem řešila, kdo bude dělat Wizard, byla jsem si jistá, že přišel právě teď. Dala jsem Anetě vizuálně úplně volnou ruku, jen jsem jí poskytla pár představ, který o skladbě mám, o jakýmsi mystickým nebo magickým přesahu každodenní reality, prolínaní snů a skutečnosti třeba při nakupování v supermarketu, neb můj život takhle dost funguje. Tady jsem jí poskytla videa, které jsem natočila během mého pobytu na Sardinii a objevují se v klipu jako druhá vrstva. Už během našeho prvního skype rozhovoru bylo jasný, že jsme na stejný vlně, a první ukázka mě o tom jen přesvědčila. Klip byl pak v podstatě hotový na první dobrou, měnily jsme jen pár detailů. Musím uznat, že za mě je to zatím nejlepší z klipů, co MNIANN má, a nejlepší spolupráce," dodává spokojeně KnofLenka.

Ta se v létě na dva měsíce vrací zpět do České republiky. Krom jiného plánuje koncerty pro Name Is Ann! Pokud v období od půlky června do půlky srpna pořádáte festival nebo jinou akci, můžete se ozvat na: info@mynameisann. Zároveň vás zve na novou zvukovou, interaktivní instalaci s názvem Collapsoscape do galerie NOV v Pardubicích, která bude otevřena 8. července.

Info

www.mynameisann.com

foto © Bernard Gordillo

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

VickiKristinaBarcelona: Milujeme blešáky

Adéla Polka 17.09.2021

Skupina jako by se svým vzezřením přenášely při vystoupení do trochu jiné doby. Třicátá léta, New York, špinavé pajzly, vajgly a chlast. A Tom Waits.

Peter „Ryby“ Rybár: Pravý underground je charita

Richard Kutěj 07.09.2021

Jak funguje slovenský undergroundový label, kterému se daří držet krok se světem, jak vypadaly devadesátky na dark elektronické scéně? Nejen o tom je tento rozhovor.

Tomm Prochazka (Dirty Old Dogs): Umět nechat odejít to krásné

Jiří Přivřel 31.08.2021

O inspiracích a tvůrčím procesu, který vedl ke vzniku alba, jsme si povídali s frontmanem Tommem Prochazkou.

Filip Kubelka (Fraj): Absentuje tu tradícia navštevovať festival tohto typu

Jarmo Diehl 24.08.2021

Znáte slovenský region Gemer? Dobrá příležitost, jak ho poznat, se naskytne tento víkend, kdy se v Rimavské Sobotě odehraje festival Fraj.

February: Každá kapela si myslí, že je žánrově rozteklá

Michaela Šedinová 20.08.2021

Skupina February vydává své druhé album. Jejich hudba se pochopitelně vyvíjí – na nové desce si zkouší prvky math-rocku.

Pořadatelská: Pavel Trčka (Fujaré)

redakce 19.08.2021

Fujaré je dobrovolná občanská aktivita, Fujaré to baví, Fujaré se zajímá o svět, Fujaré nemá vlastní prostor, Fujaré je neziskovka.

Ivan Bierhanzl (Ostravské dny): Nejde o výdrž s dechem, ale sluchem

Jarmo Diehl 16.08.2021

Ostravské dny nejsou jistě tak masovou záležitostí, jako třeba Colours, ale jejich publikum je zasvěcené. O festivalu i dalších věcech promluvil Ivan Bierhanzl.

Milan Tesař (Radio Proglas): Naslouchat a reagovat

Michal Pařízek 02.08.2021

Centrum world music v Brně? Může být. S Milanem Tesařem o nové scéně Maratonu hudby, důležitosti hudebních cen i pozitivním efektu covidu na rádio.

Duo Ruut: Inspirujeme se navzájem

Adéla Polka 20.07.2021

Získaly prestižní cenu Ethno Music Awards a letos se se svou citerou vypraví i do České republiky. Rozhovor o estonském zaříkávání i jednom nástroji pro dvě.

Barbora Koritenská, Libor Staněk (Živá vila): Prachatice jsou takové jihočeské Twin Peaks

cyril kosak 15.07.2021

Vivat Vila! Rozhovor o druhém ročníku festivalu, který přesahuje hranice prostého hudebního podniku se sebelepší nabídkou. Pojďte zažít Prachatice!

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace