Články / Rozhovory

Na trh do Utrechtu: Jenny Hval

Na trh do Utrechtu: Jenny Hval

redakce | Články / Rozhovory | 10.10.2017

Norskou solitérku Jenny Hval jsme mohli naposledy zaznamenat uprostřed léta, kdy hostovala na tracku Borders producentky Carmen Villain. Jinak stále ještě rezonuje její loňské album Blood Bitch, které se objevilo ve spoustě výročních žebříčků. Jenny Hval, to je břitká mysl a pevné postoje, na něco tak přízemního jako vinylové mámení ji těžko nachytáte. Ale když se trochu otevře, překvapení nebere konce. Annette Peacock je samozřejmě stejného druhu, při vzpomínce na její předloňský koncert v Utrechtu nám padá čelist ještě dnes, ale Prefab Sprout? Tohle se bude těžko trávit.

Která alba si chceš letos z největšího trhu na světě odvézt?

V první řadě bych ráda řekla, že nejsem žádná vinylová fetišistka a scénář, o kterém budu teď mluvit, se velice pravděpodobně nikdy neodehraje. Ostatně jsem na žádném podobném trhu nikdy nebyla, raději brousím pozdě v noci na Discogsu. A taky si nikdy nekupuji žádné raritní a předražené desky.

Ale! Kdybych někde našla album Salon de Musique od Su Tissue za rozumnou cenu, tak bych neodolala, ale nemyslím si, že by se někde mohlo objevit (ať už laciné nebo drahé), podobně jako deska I Have No Feelings od Annette Peacock. Naopak nahrávka Steve McQueen anglických Prefab Sprout se dá objevit možná v každém obchodě. Nikdy jsem ho nevlastnila, což je ode mne trochu nevychované, protože jsem ho poslouchala skutečně velmi často.



Co je na nich tak výjimečného?

Album Annette Peacock je prosté, a přitom komplexní, občas až konvenčně krásné, ale setrvale nepoddajné. Nádherné a matoucí. Máš pocit, že víš, kam ty písně směřují, ale není to pravda. Přijmout tenhle chaos je to nejlepší posluchačské dobrodružství. Zrovna peru, když píšu tyhle odpovědi, moje pračka se dostala do otáček, které vydávají intenzivní vysoký drone, tenhle zvuk hraje v úplně stejné tónině jako syntezátory na albu Annette Peacock. Prefab Sprout mají možná nejlépe vystavěné písně, jaké jsem kdy slyšela. Písně jako Appetite jsou podobné románům, jejichž děj skáče v čase dopředu a dozadu, ale přitom se odehrává v jednom okamžiku. Zní to trochu zmateně, ale není. Podařilo se jim vytvořit popový časoprostor. A ještě jedna věc, nemám ponětí, jak taková laciná produkce může znít tak zatraceně dobře.

Jaké album jsi v uplynulém roce poslouchala nejvíc?

Řekla bych, že to budou všechny desky od Sarah Davachi, možná The Untuning of the Sky ze všech nejvícd, snad protože bylo první, které jsem od ní slyšela. Její drony zní vznešeně a křehce zároveň, jsou velmi intimní a emotivní. Mám ráda všechno, co dělá.


Info

Le Guess Who? 2017
9. - 12. 11. 2017
Utrecht, Nizozemí

www.facebook.com/events/1796540707266722
www.facebook.com/leguesswho
www.leguesswho.com

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Marie Voslářová: Neštěstí v lásce není životní selhání

Adéla Polka 15.06.2021

Paseka letos vydala druhou komiksovou publikaci kontroverzní švédské autorky Liv Strömquistové Nejrudější růže rozkvétá. Rozhovor jsme vedli s její překladatelkou.

Marie Joja (Archipop): Když opuštěné budovy nabídnou nevšední zážitek

su 18.05.2021

Rozhovor o databázi Archipop, jejíž cílem je zmapovat realizace dočasného využití opuštěných objektů.

SF MINI aneb Není to jen o nás

Michaela Susedíková 11.05.2021

Zatímco pamětníci vzpomínají na Olomouc kvůli devadesátkovému klubu Nausea, dnes nabízí výživnou dramaturgii prostor SF MINI. Hovory nejen o kompilaci z rukou Coffee Breath Records.

Shina (Slnko Records): Hudbu treba hnojiť a polievať

Kateřina Cumin 29.04.2021

Dnes, po dvaceti letech fungování, má Slnko Records ve stáji umělce několika generací a všech žánrů, za všechny jmenujme Modré hory, Katarzii, Bad Karma Boy nebo Janu Kirschner. Rozhovor.

Magdalena Müllerová (Kreativní Evropa): Budoucnost je ve spolupráci

Michal Pařízek, mxm 26.04.2021

O nutnosti spolupracovat, důležitosti přípravy jednotlivých projektů, grantové politice na státní i evropské úrovni a o tom, že opravdu nestačí jen setřít prach z vitríny.

Tiziano Popoli: Důležité věci se naštěstí často vrací

Michal Pařízek 19.04.2021

Tiziano Popoli o cyklech popkultury, které se v některých případech naštěstí vrací, kino jako zdroji inspirace nebo zhudebněnému daňovému přiznání.

Magdaléna Petráková (Luhovaný Vincent): Na dovolenou do svého města

Jiří Přivřel, mxm 13.04.2021

Jedinečné kulisy scénografů Dušana Jurkoviče a Bohuslava Fuchse, pečlivě připravený program a místní Vincentka jako životabudič. Festival Luhovaný Vincent letos bez nánosu.

Jakub Němeček (Aerovod): Zažíváme nejlepší momentum

Jarmo Diehl 29.03.2021

Ptáme se dramaturga Jakuba Němečka na bující popularitu videotéky Aerovod. Ale dotkneme se i věcí obecných.

Běla Čurlinová, Ricardo Delfino (Top RoofTop fest): Sedět se založenýma rukama doma nám moc nejde

redakce 27.03.2021

Jaké je pozadí příprav uměleckého klání v době, kdy i na procházku můžeme jen na hranici okresu? Rozhovor.

Martin Opatrný (Ledoborci Kultury): Jsme na začátku plavby

mxm, su 23.03.2021

V době zamrzlého kulturního dění se spolek snaží prorážet cesty interpretům a zavřeným klubům formou benefičních streamů na výjimečných místech. Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace