Články / Rozhovory

Na trh do Utrechtu: Jenny Hval

Na trh do Utrechtu: Jenny Hval

redakce | Články / Rozhovory | 10.10.2017

Norskou solitérku Jenny Hval jsme mohli naposledy zaznamenat uprostřed léta, kdy hostovala na tracku Borders producentky Carmen Villain. Jinak stále ještě rezonuje její loňské album Blood Bitch, které se objevilo ve spoustě výročních žebříčků. Jenny Hval, to je břitká mysl a pevné postoje, na něco tak přízemního jako vinylové mámení ji těžko nachytáte. Ale když se trochu otevře, překvapení nebere konce. Annette Peacock je samozřejmě stejného druhu, při vzpomínce na její předloňský koncert v Utrechtu nám padá čelist ještě dnes, ale Prefab Sprout? Tohle se bude těžko trávit.

Která alba si chceš letos z největšího trhu na světě odvézt?

V první řadě bych ráda řekla, že nejsem žádná vinylová fetišistka a scénář, o kterém budu teď mluvit, se velice pravděpodobně nikdy neodehraje. Ostatně jsem na žádném podobném trhu nikdy nebyla, raději brousím pozdě v noci na Discogsu. A taky si nikdy nekupuji žádné raritní a předražené desky.

Ale! Kdybych někde našla album Salon de Musique od Su Tissue za rozumnou cenu, tak bych neodolala, ale nemyslím si, že by se někde mohlo objevit (ať už laciné nebo drahé), podobně jako deska I Have No Feelings od Annette Peacock. Naopak nahrávka Steve McQueen anglických Prefab Sprout se dá objevit možná v každém obchodě. Nikdy jsem ho nevlastnila, což je ode mne trochu nevychované, protože jsem ho poslouchala skutečně velmi často.



Co je na nich tak výjimečného?

Album Annette Peacock je prosté, a přitom komplexní, občas až konvenčně krásné, ale setrvale nepoddajné. Nádherné a matoucí. Máš pocit, že víš, kam ty písně směřují, ale není to pravda. Přijmout tenhle chaos je to nejlepší posluchačské dobrodružství. Zrovna peru, když píšu tyhle odpovědi, moje pračka se dostala do otáček, které vydávají intenzivní vysoký drone, tenhle zvuk hraje v úplně stejné tónině jako syntezátory na albu Annette Peacock. Prefab Sprout mají možná nejlépe vystavěné písně, jaké jsem kdy slyšela. Písně jako Appetite jsou podobné románům, jejichž děj skáče v čase dopředu a dozadu, ale přitom se odehrává v jednom okamžiku. Zní to trochu zmateně, ale není. Podařilo se jim vytvořit popový časoprostor. A ještě jedna věc, nemám ponětí, jak taková laciná produkce může znít tak zatraceně dobře.

Jaké album jsi v uplynulém roce poslouchala nejvíc?

Řekla bych, že to budou všechny desky od Sarah Davachi, možná The Untuning of the Sky ze všech nejvícd, snad protože bylo první, které jsem od ní slyšela. Její drony zní vznešeně a křehce zároveň, jsou velmi intimní a emotivní. Mám ráda všechno, co dělá.


Info

Le Guess Who? 2017
9. - 12. 11. 2017
Utrecht, Nizozemí

www.facebook.com/events/1796540707266722
www.facebook.com/leguesswho
www.leguesswho.com

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Mueran Humanos: Následovat svoje posedlosti

redakce 10.10.2019

Skupina, která nese v názvu sousloví Lidi chcípněte, by jistou dávku chladnokrevnosti oplývat měla. A argentinští Mueran Humanos jí oplývají. Rozhovor.

Nick Murphy: Nedělám hudbu pro sebe, ale pro jiné

redakce 04.10.2019

Před pražským koncertem jsme si povídali o umělcově službě lidstvu, cestovatelských zážitcích a Muprhyho houževnaté povaze.

Aneta Kohoutová (Nábřeží saunařů): Hrozná zodpovědnost, ale zároveň i neuvěřitelná svoboda

redakce 30.09.2019

Nábřeží saunařů, akce, která se odehraje v Hradci v závěru tohoto týdne. Co od ní čekat, jestli přijít nahý a hladový, co chystá NUUK do budoucna?

Vstupní prohlídka: Stolen (chn)

redakce 26.09.2019

Kapela Stolen z čínského města Chengdu existuje přes deset let, evropskému publiku se letos představí jako předkapela ikon New Order.

Roman Odjinud, Petr Vrba (Alternativa Festival): Máme ruce od sazí

redakce 23.09.2019

Když už se zdálo, že „alternativní“ dramaturgie se poněkud unavila, obměnil se organizační tým. Z něj promlouvají dva z členů festivalu. Marx, klišé i osypky. Rozhovor.

Steffi: Nepotřebujeme pořád sedět jedna vedle druhé

redakce 20.09.2019

Steffi a Virginia, rezidentky berlínského Berghain/Panorama Baru o nadcházející desce Work a Change, která vychází na labelu Ostgun Ton.

Zdeňka Morávková (V centru | Im Zentrum): Centrum je tam, kde si ho uděláš

redakce 18.09.2019

Jesenický umělecký festival svou dramaturgií poukazuje na česko-německou spolupráci, která v regionu po léta přirozeně probíhala. Rozhovor.

Radim Zbránek (Story): Jen vnímat, nechat mobil v kapse

redakce 16.09.2019

Večírku s názvem Story se po několik let dařilo odvážným propojením dvou zdánlivě neslučitelných světů vyvolat atmosféru, jakou široko daleko zažil málokdo... Rozhovor.

Wrekmeister Harmonies: Všetko má expiráciu, krása aj utrpenie

redakce 15.09.2019

Predo mnou zrazu sedeli dve vyrovnané a veľmi príjemné bytosti, hovoril najmä JR. A pokojným hlasom ma dôkladne vyškolil o kráse a šťastí, ktoré je všade okolo nás.

Dušan Svíba (Earth Music): Potkávat se s lidma

redakce 09.09.2019

"Ústředním bodem je zájem a potřeba mít vliv na prostředí, ve kterém se pohybujeme," říká o svých plánech i ambicích Dušan Svíba.