redakce | Články / Rozhovory | 23.10.2017
Hudba Julianny Barwick je stejnou měrou intimní jako ohromující, píše se na webu festivalu Le Guess Who?, podepisujeme. Nepenthe, album americké skladatelky z roku 2013, bylo okouzlující a svádivé jako zaříkávadla v dávno mrtvých jazycích, na loňské kolekci Will dovedla svou křehkou ambientní hudbu do netušených oblastí. Adoraci Franka Oceana rozumíme plně, stejně jako šilhání po adolescentním Christianu Baleovi. Ale jak do toho všeho pasuje Beetlejuice? Smí se tyhle desky nosit vůbec v jedné tašce?
Která alba si chceš letos z největšího trhu na světě odvézt?
V první řadě Blonde od Franka Oceana, protože jeho hlas miluju víc než cokoli jiného, a pak také soundtracky k filmům Říše slunce a Beetlejuice. Protože jsem naprosto posedlá Frankem Oceanem a nemohu ho přestat poslouchat.
Říše slunce a Beetlejuice jsou tvé oblíbené filmy?
Ano, bezesporu. A hudba k nim stejně tak. To, co John Williams složil pro Říši slunce, je nádherné a dojemné, navíc všechny ty chlapecké sbory... Velšská ukolébavka Suo Gân, základní motiv k tomuto filmu, je mojí nejoblíbenější písní vůbec. Beetlejuice od Dannyho Elfmana je totálně ironická záležitost, bezprecedentní v tom, jak zní, nenapodobitelná. Je to génius.
Jaké album jsi v uplynulém roce poslouchala nejvíc se asi ptát nemusíme.
Blonde, samozřejmě. Ale nebylo to tak jednoduché, když jsem si ho prvně koupila, tak mě nedostalo. Je méně komplexní a abstraktní než jeho minulá deska, začátkem letošního roku jsem si ho pustila znova a od té doby ho poslouchám každý den. Miluju jeho hlas, to je základ, ale jeho umění skládat písně, ze kterých vycítíš bolest zařezávající až do morku kostí – takovou hudbu nikdo jiný nedělá. Byla jsem na jeho koncertě nedávno, nikdy jsem neviděla ve tvářích v publiku takovou oddanost, všichni zpívali každé slovo. Myslím, že díky jeho hudbě je svět o něco lepším místem.
Le Guess Who? 2017
9. - 12. 11. 2017
Utrecht, Nizozemí
www.facebook.com/events/1796540707266722
www.facebook.com/leguesswho
www.leguesswho.com
redakce 02.03.2021
Dvě nahrávky během dvou měsíců, to je slušný start na nový label. A to tím spíš, že přináší zcela nová jména i neoposlouchané žánrové hybridy.
su 22.02.2021
Dobří lidé z festivalu Žižkovská noc začali po přesunutí a následném zrušení festivalu v v loňském roce pracovat na podcastu Vysílač.
prof. Neutrino 15.02.2021
Rozhovor s výtvarnicí a absolventkou AVU, zabývající se historickými událostmi v dobách Třetí říše či za studené války, je o smyslu hrdinství i opravdovosti umění.
Anna Mašátová 03.02.2021
Olaf Olafsonn z kapel Olaf Olafsonn and the Big Bad Trip, The A-Bomb a dalších, rozezněl novým projektem rotundu sv. Petra a Pavla na Budči. Popovídali jsme si s ním.
Ondra Helar 29.01.2021
Rudi Rus, dvoumetrový obr se sametovým, hlubokým hlasem, napsali s Pištou Vandalem z Čad knihu, která se otáčí kolem patnácti let metalu ve Slovenském rozhlase. Rozhovor.
Jarmo Diehl 26.01.2021
Organizace na pomoc závislým vydala benefiční kompilaci. Přispělo přes sto kapel, přispějete i vy? Rozhovor.
su 08.01.2021
Sochař a fotograf Richard Wentworth prohlásil, že cigaretová krabička, podpírající nohu od stolu může mít v sobě větší sílu než sochy Henryho Moorea... Rozhovor.
Michal Pařízek 08.01.2021
Její výstavu Evokativ vyhlásil britský deník The Guardian výstavou roku, většina snímků přitom vznikla před několika desítkami let. Talent a dílo Libuše Jarcovjákové v rozhovoru Michala Pařízka.
Maria Pyatkina 07.01.2021
Právě zážitky ze soudní síně, komunikace s orgány a návštěv milovaného v cele daly vzniknout projektu Aigel, který přinesl do ruského undergroundu nová ostrá témata.
Anna Mašátová 07.01.2021
Co přinesla letošní krize, co musí zvládat kapelník i jaký je stav bigbandové scény hodnotí v následujícícm rozhovoru kapelník Cotatcha Orchestra.