Články / Rozhovory

Na trh do Utrechtu: Julianne Barwick

Na trh do Utrechtu: Julianne Barwick

redakce | Články / Rozhovory | 23.10.2017

Hudba Julianny Barwick je stejnou měrou intimní jako ohromující, píše se na webu festivalu Le Guess Who?, podepisujeme. Nepenthe, album americké skladatelky z roku 2013, bylo okouzlující a svádivé jako zaříkávadla v dávno mrtvých jazycích, na loňské kolekci Will dovedla svou křehkou ambientní hudbu do netušených oblastí. Adoraci Franka Oceana rozumíme plně, stejně jako šilhání po adolescentním Christianu Baleovi. Ale jak do toho všeho pasuje Beetlejuice? Smí se tyhle desky nosit vůbec v jedné tašce?

Která alba si chceš letos z největšího trhu na světě odvézt?

V první řadě Blonde od Franka Oceana, protože jeho hlas miluju víc než cokoli jiného, a pak také soundtracky k filmům Říše slunce a Beetlejuice. Protože jsem naprosto posedlá Frankem Oceanem a nemohu ho přestat poslouchat.



Říše slunce a Beetlejuice jsou tvé oblíbené filmy?

Ano, bezesporu. A hudba k nim stejně tak. To, co John Williams složil pro Říši slunce, je nádherné a dojemné, navíc všechny ty chlapecké sbory... Velšská ukolébavka Suo Gân, základní motiv k tomuto filmu, je mojí nejoblíbenější písní vůbec. Beetlejuice od Dannyho Elfmana je totálně ironická záležitost, bezprecedentní v tom, jak zní, nenapodobitelná. Je to génius.

Jaké album jsi v uplynulém roce poslouchala nejvíc se asi ptát nemusíme.

Blonde, samozřejmě. Ale nebylo to tak jednoduché, když jsem si ho prvně koupila, tak mě nedostalo. Je méně komplexní a abstraktní než jeho minulá deska, začátkem letošního roku jsem si ho pustila znova a od té doby ho poslouchám každý den. Miluju jeho hlas, to je základ, ale jeho umění skládat písně, ze kterých vycítíš bolest zařezávající až do morku kostí – takovou hudbu nikdo jiný nedělá. Byla jsem na jeho koncertě nedávno, nikdy jsem neviděla ve tvářích v publiku takovou oddanost, všichni zpívali každé slovo. Myslím, že díky jeho hudbě je svět o něco lepším místem.


Info

Le Guess Who? 2017
9. - 12. 11. 2017
Utrecht, Nizozemí

www.facebook.com/events/1796540707266722
www.facebook.com/leguesswho
www.leguesswho.com

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Douška vydavatelská: Agrose

redakce 02.03.2021

Dvě nahrávky během dvou měsíců, to je slušný start na nový label. A to tím spíš, že přináší zcela nová jména i neoposlouchané žánrové hybridy.

Vysílač (Žižkovská noc): Dostat se mimo bubliny

su 22.02.2021

Dobří lidé z festivalu Žižkovská noc začali po přesunutí a následném zrušení festivalu v v loňském roce pracovat na podcastu Vysílač.

Simona Blahutová: Od Igráčka k Hitlerovi a zase zpět

prof. Neutrino 15.02.2021

Rozhovor s výtvarnicí a absolventkou AVU, zabývající se historickými událostmi v dobách Třetí říše či za studené války, je o smyslu hrdinství i opravdovosti umění.

Olaf Olafsonn: Experimenty jsou mi blízký

Anna Mašátová 03.02.2021

Olaf Olafsonn z kapel Olaf Olafsonn and the Big Bad Trip, The A-Bomb a dalších, rozezněl novým projektem rotundu sv. Petra a Pavla na Budči. Popovídali jsme si s ním.

Rudi Rus: Metal tu bude navždy

Ondra Helar 29.01.2021

Rudi Rus, dvoumetrový obr se sametovým, hlubokým hlasem, napsali s Pištou Vandalem z Čad knihu, která se otáčí kolem patnácti let metalu ve Slovenském rozhlase. Rozhovor.

David Pešek, Amrit Sen (SANANIM): Pečovat o sebe hudbou

Jarmo Diehl 26.01.2021

Organizace na pomoc závislým vydala benefiční kompilaci. Přispělo přes sto kapel, přispějete i vy? Rozhovor.

Nejlepší texty Full Moonu 2020. Julie Hrnčířová: Ráda vymýšlím příběhy

su 08.01.2021

Sochař a fotograf Richard Wentworth prohlásil, že cigaretová krabička, podpírající nohu od stolu může mít v sobě větší sílu než sochy Henryho Moorea... Rozhovor.

Nejlepší texty Full Moonu 2020. Libuše Jarcovjáková: Sednu na náměstí a čekám, co přijde

Michal Pařízek 08.01.2021

Její výstavu Evokativ vyhlásil britský deník The Guardian výstavou roku, většina snímků přitom vznikla před několika desítkami let. Talent a dílo Libuše Jarcovjákové v rozhovoru Michala Pařízka.

Nejlepší texty Full Moonu 2020: K uzdravení potřebujeme jen mír (Aigel)

Maria Pyatkina 07.01.2021

Právě zážitky ze soudní síně, komunikace s orgány a návštěv milovaného v cele daly vzniknout projektu Aigel, který přinesl do ruského undergroundu nová ostrá témata.

Jiří Kotača (Cotatcha Orchestra): Bigbandová scéna zažívá renesanci

Anna Mašátová 07.01.2021

Co přinesla letošní krize, co musí zvládat kapelník i jaký je stav bigbandové scény hodnotí v následujícícm rozhovoru kapelník Cotatcha Orchestra.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace