Články / Reporty

Nebezpečné kapely, tělo na tělo (Monolord, Conan, Blues for the Redsun)

Nebezpečné kapely, tělo na tělo (Monolord, Conan, Blues for the Redsun)

waghiss666 | Články / Reporty | 02.11.2017

Přiznejme si, že doom metal je v drtivé většině čistá nuda. Soutěž o nejfousatější sabbatovský riff nebere konce.

Berličky zabořené v bahně až po madla. Cituju člověka, díky kterému jsem dneska zase v nejzasranějším městě hned po tom rodném a tom, kde hniju. A drzost nebere konce. Přijel jsem s kapelou, já vlakem, oni dodávkou (výjimečně jen jednou), a nehraju. Pořadí kapel neurčuje původ, vrchol nemusí nutně zaznít závěrem. Ale popořadě.

Domácí support sejmul hlasitostí všechny velikány, jediná skladba, kam se schová všecko, co pojme do džísky a kšiltovky voháklá naozajstná metla – doomové bububu, sludgový hnus, stonerové výjezdy, hluk ze záhrobí, nejpomalejší bicí ve stoje i s nohou na rantlu kopáku, skřetí jekot a osmitunovou basu s lodníma lanama namísto strun. Chci si napůl rýpnout, kolik improvizace pojme set Blues for the Redsun, dneska pro ni ale není místo. Za zničujícím tlakem a vražednou dávkou decibelů zahalených do dýmu ze zasviněných šluků je Kubáncova fascinace drogama, respektive feťáctvím. Dneska bez projekce, i tak si strachy mnu žíly na předloktí a bojím se cigára. Hnusná hudba jako drogová prevence? Nejnebezpečnější kapela Moravy, alespoň z těch těžkých, žádná protekce.

Než se začnou v autě dva pololokální ochlastové hádat, kdo měl ten večer delší péro, třídím si střepy jeden vedle druhého. Jelikož jsem Conan na Brutalu pár let zpátky zívnul (terminus technicus, autor Míra Pátý), jdu po jméně a jeho význam se teprve chystám objevit. Z šuškandy vyznívá, že většina přijela právě na Conan, čajíčky, co na doomové táhlo nemají čas, hlavně jejich prej přetechnizovaný bubeník (jak dokládají vypalovačky Throne of Fire a hlavně Revengeance), riffy zfuzzované tělo na tělo s tenkou hranicí přeřvaného white noise a aura zkurvysynů. Ne náhodou mi basák evokuje psychopata s nožem z Code Orange. Dostatečně primitivní v kontrastu s následující hipízárnou.

Místní se vysmívají Monolord, mně utkvěl v hlavě jejich důvtipný, byť debilní obal aktuální desky Rust. K nerozeznání od britských, na první pohled, ale hned zfleku pobaví i taková blbost jako otvírací ra-ta-ta Where Death Meets the Sea. Od první sabbaťárny si to seveřani užívají a my s nima, takhle čistý a procítěný songwriting neumí v rámci zatuchlého bahýnka kdekdo. Mika Häkki se pro basáctví narodil, jsem možná zaujatý a slyším každý špit, kdejaký bonmot a sdílím nadšení pro randál, co zní, jako by se zastavil čas. Výzvu k potlesku střídá kytarová nálož, odejít z pódia včas je kumšt, zvlášť jestli ten set nebral konce a bylo nám to fuk. Nepotřebuju být všude, ale tady jsem zacláněl rád a moc rád se stanu novou noční můrou Radka Pavloviče, než usnu a zaspím. Naordinoval jsem si regeneraci hip hopem, ticho řve, ať zpomalím, a další lomození číhá za rohem. Příště zase?

Info

Monolord (swe) + Conan (uk) + Blues for the Redsun
22. 10. 2017 Kabinet Múz, Brno

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

For k-punk 2021: postkapitalistické touhy

Mia Kordová 07.02.2021

Čtyřhodinový zážitek odstartoval Tim Lawrence videem nazvaným What is post-capitalism? Oslava života a díla britského kulturního teoretika Marka Fishera.

Galerie Průchod: veřejný výstavní prostor pro nikoho

Minka Dočkalová 21.01.2021

Umělci z Brna uspořádali vernisáž „pro nikoho“. Ve veřejném průchodu domu na Údolní nainstalovali velkoformátové grafiky.

Eurosonic Noorderslag 2021: Možnosti tu jsou

Aneta Martínková, su, Jakub Béreš, David Čajčík 18.01.2021

Přesun kultury na síť pokračuje. V online prostředí proběhl během minulých pár dní i největší a nejrespektovanější evropský showcase festival.

Vpřed! (Move Fest)

Veronika Mrázková 14.10.2020

"Za Hitlera se pálily knihy, dnes se na Facebooku skrývají nevhodné komentáře." Co je nevhodné? Hned první večer došlo na českou premiéru kusu Brave New Life.

Zvláštní magie (Jazz Goes to Town)

Jiří Vladimír Matýsek 11.10.2020

Může mít jazz punkovou energii? Může unést do jiných dimenzí? Může uspávat? Drtit sonickou stěnou? Samozřejmě. All That Jazz!

Takhle bude vypadat jazz budoucnosti? (Jazz Goes to Town 2020)

Jiří Vladimír Matýsek 09.10.2020

Navzdory okolnostem i letos - už po šestadvacáté - kráčí Hradcem Králové jazz. Tentokrát se táže: Kam směřujeme? Otázka vskutku aktuální...

Mezi Smetanou a music clubem (Bez ambicí)

Michaela Šedinová 09.09.2020

Ve skvělém prostředí – venkovní Smeták stage stála u Smetanova domu a vnitřní v industriálním klubu Kotelna.

Setkání v sadu: Sedmá pečeť, rok nejtemnější (Pelhřimovy 2020)

Václav 04.09.2020

Posledních několik let jsem měl pochybnosti o přínosnosti celé akce. Proč dělat něco, čeho je v Čechách nyní dosti. Hluboce jsem se mýlil.

Něco nadčasového (Tata Bojs & Filharmonie Brno & „mladí Mozarti“)

Adéla Polka 04.09.2020

Funguje to. Nenásilně a vkusně.

Darkshire v jeskyni skrývá budoucnost

Vadim Petrov 01.09.2020

Nová vlna dnb. Tady nejde o formality v rámci jednoho žánru, ale o estetiku nastupující generace.

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace