Články / Reporty

Nouvelle Prague ve znamení ekologie i večírků

Nouvelle Prague ve znamení ekologie i večírků

Anna Mašátová | Články / Reporty | 08.11.2016

Slovo showcase už se pomaličku tlačí do slovníku české hudební scény a Nouvelle Prague si bezesporu může nárokovat průkopnickou pozici. První ročník se uskutečnil roku 2013, místo konání, tedy pražský pivovar Staropramen setrval, program se však každý rok vylepšuje, a to jak v konferenční, tak právě v showcaseové části.

Jak kdosi poznamenal - hudební byznys je o známostech. Takových setkání je proto třeba pro všechny, ať už jste muzikant, manažer, pořadatel nebo publicista. Kontakty nové i prohloubení starších, předání novinek a drbů, někdy popíjení, jindy brainstorming.

Čtvrtý ročník se zaměřil na centrální a východní Evropu, čemuž odpovídala i skladba pozvaných expertů, témata byla značně různorodá. Za 1 600 korun jste mohli získat poměrně nabitý dvoudenní balíček. Nouvelle Prague rozhodně ví, jak se o delegáty postarat po všech stránkách, od uvítacího balíčku po gastronomii – jen vegetariáni mohli při obědě frfňat.

Během panelových diskuzích se probíralo ekologické řešení hudebních akcí, otázky pořadatelů festivalů, financování, orientace v době digitalizace i nově vznikající Czech Music Office, v sobotu vzbudil asi největší zájem panel s názvem „Může kytara zachránit demokracii?“.

Nutno říct, že trvání na panelových diskuzích Nouvelle Prague poněkud škodí. Promísení s klasickými prezentacemi zkušeností jednotlivých diskutujících by mnohdy bylo přínosnější, ne vždy si totiž panelisté měli navzájem co říct, neboť se jejich témata a zaměření zkrátka neprotínala. Paralelně běžel program i v menších sálech, detailněji zaměřený na konkrétní rady a tipy. Ztuhlé návštěvníky rozhýbaly večery ve stanu, kde se představilo čtrnáct kapel ze čtyř kontinentů. Nejčastější pochvala očekávaně mířila k jihoafrickým Kongos nebo Australanům Cash Savage & The Last Drinks. A i letos proběhlo hlasování a poté předání Cen Nouvelle 2016. Ocenění získali David Urban z DSmackU Promotion, Lucerna Music, hudební publicista Jan Vedral a festival Rock for People.

A jak se dívají na Nouvelle Prague hudební profesionálové?

“Nouvelle Prague je fajn místo k setkávání, v showcasech navíc letos minimálně dvě prvotřídní kapely, Cash Savage & The Last Drinks a Kongos. Panely byly různé úrovně, od zcela nudných a špatně moderovaných až po ty zajímavé. Asi bych vypustil ty oblasti, které se týkají práce pořadatelů a promotérů, ti už u nás nepotřebují radit. A řekl bych, že například ekologická témata už jsou řešena jindy, jinde a lépe. Ušetřilo by se za zbytné panelisty - grantové turisty, kterých tam podle mne bylo letos o něco více než v minulých letech. Doporučuji se více až zcela soustředit na relace: kapela - agent - promotér - PR. Klidně panel na jedno, dvě témata za den a pak široká diskuze, třeba systémem mentor meetingů. A více dbát na komunikační schopnost a charisma moderátorů - nejlíp by asi bylo, kdyby to celé moderoval Mišo Kaščák.” Jiří Smrček

“Některé panely byly už mlácení prázdné slámy, např. Často kladené otázky pořadatelů, navíc nemám pocit, že tam moc pořadatelů vůbec bylo. Jiné byly naopak skvělé, konkrétně mentoring session, třeba Pohled do zákulisí v sobotu ráno pro manažery, agenty a muzikanty. Musím přiznat, že jsem hodně panelů vynechal z prostého důvodu networkingu v předsálí. Na jednu stranu je asi pro panelisty nepříjemné, že v sále není plno, na druhou stranu právě mimo něj se dělají ty skutečné kontakty. Podobná situace je u showcase koncertů - spousta delegátů je prokecala venku anebo je tam večer nebylo vidět. Organizace fungovala skvěle, vytkl bych možná jen nemožnost muzikantů z showcasových kapel účastnit se automaticky i konference, to mi nedává smysl.” Dušan Svíba

"Nouvelle Prague jsem navštívil letos potřetí a vždycky to pro mě znamená “zabít několik much jednou ranou” - potkám přátele z branže nebo nové potenciální kolegy ze zahraničí, na panelech se dozvím něco přínosného pro moji práci a poslechnu si dosud neznámé kapely. Všechny tři ročníky měly pro mě i pro mou kapelu Mydy Rabycad jak jasně změřitelné výsledky (koncert na Pohoda Festivalu, Eurosonicu atd.), tak i řadu dopadů, které se těžko měří, protože se mnohdy projeví až po delší době, nebo jsou důsledkem nějakého setkání v noci na baru anebo se nikdy ani nedozvíme, že na začátku byl tento showcase. Nouvelle Prague je zásadní akcí pro kapely a jejich managementy, kteří plánují dlouhodobou práci na hudební kariéře a uvědomují si, že profesionální fungování kapely už několik let není jen o tom, jak hrají na nástroje." Petr Blažek - Mydy Rabycad, DaSkaRecords

Info

Nouvelle Prague 2016
4. - 5. 11. 2016, Pivovar Staropramen, Praha

foto (c) Zuzka Rejzková

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Full Moon 10: Buď promotérkou VI

apx, Jiří Šurák 02.07.2020

"Když jsme s klukama ze Scrape Sound čekali v příletové hale na Swans, koupila jsem si u Kosty dvě kafe, aby se mi přestaly klepat kolena, a dělala jakože nic,"…

Ani ne tak třaskavá jako ironická směs Františka Skály

Adéla Polka 29.06.2020

Být náhodný kolemjdoucí, řeknu si, že pánové obstojně hrají staré vály od táboráků a že se tomu u mikrofonu daří s jistou dávkou sebeironie napodobovat Elvise.

Banksy v Praze aneb jak znásilnit uměleckého teroristu

Ondra Helar 24.06.2020

Ta chvíle, kdy jsem Banksyho viděl poprvé. Palestina, zaprášená silnice vedoucí východně od Betléma, před více jak deseti lety...

Full Moon 10: Pokora je dar. Wovenhand (us) 1. 6. 2010 Bush Hall, Londýn, UK

Pavel Vulterýn 01.04.2020

Všechny tváře Grazu: Poznámky z Elevate 2020

Václav Adam, Jan Starý 11.03.2020

Rakouský festival nepatří k těm největším, ale sestavu nabídl prvotřídní a zejména skvěle využil možnosti města.

Zasnená ženská melanchólia (Agnes Obel)

Lucia Banáková 10.03.2020

Štyri dámy na pódiu a jemná dávka škandinávskej melanchólie nasvietená modro ružovými farbami.

„Energy crew, kde ste?!“ (Stormzy)

Jonáš Sudakov 05.03.2020

Lúč svetla neustále sledoval Stormzyho po pódiu, a keď zostal osamotený v tme, na chvíľu z neho šiel dojem, ktorý miestami rezonoval aj na albume Heavy Is The Head.

Vájb devadesátek je zpátky! (Pushteek Fest)

waghiss666 29.02.2020

Z koncertů se čím dál více vytrácí jakýsi aspekt vzrušujícího nebezpečí. Budu nadosmrti vzpomínat na všechny barvy, riffy, rytmy, tváře a pocity z tohohle večera.

Jen začátek nečeho velkého (Algiers)

waghiss666 24.02.2020

Půldruhé hodiny večírku u konce světa? Prý kdyby se o slovo nehlásila tradiční páteční diskotéka, hráli by ještě dýl. A mi by ani to nestačilo.

Vyprodaná Akropole? John Wolfhooker se hlásí o slovo.

Kateřina Ondráčková 24.02.2020

V dnešní době se žánrová vyhraněnost už moc nenosí, u John Wolfhooker se dlouhodobě osvědčila fúze screama, čistých vokálů, djentu a nově i elektro samplů.