Dominik Polívka | Články / Reporty | 15.07.2019
Poslední den Creepy Teepee je už vyčerpávající. Agresivní zvukové výplachy zplošťují emoce a různorodost hudebních vystoupení začíná splývat v jeden nekonečný binec. Noise, psychedelie, eklektická elektronika a trap jsou záchytnými body, otázkou zůstává smysl nedělní produkce, zvláště té noční. Střídmější účast ukáže oddané fanoušky, jen jestli to stačí.
Neděle je, tedy pro mě, ve znamení rapu, performance artu a glitch parties. Slunce láká do města, kam vyráží spoře oděné dívky v síťovaných oblečcích a botách Fila i kluci v reflexních vestách s hoperskými kalhoty a rozpíchanými obličeji. Místní se diví, jak by ne. Recyklace módy i hudby jako odpověď na zahlcení vjemy všeho druhu. Anebo pouhá výstřednost?
Po éterické Merely se synťákem nastupuje do fialové záře reflektorů Timothee Joly. Žánr: dětská hudba, píše Internet. Na kraji stage fialový plyšák, medový autotune francouzského hypnagogického popu rozhýbává publikum hutnými beaty. Tohle by mohlo hrát na MTV a nikomu by to nepřišlo divné.
Vnitřní stage září rudými světly, pódium se plní kouřem, nějaká Němka tančí s potrhaným kondomem přivázaným k šátku na hlavě. Bora je performance, turbulentní zvukové koláže dokreslují tanec polonahé umělkyně, ta druhá je nahá a chodí mezi lidmi. Dusno začíná až s příchodem Iron Sight. Dánské dystopické sci-fi s biblickými odkazy prezentované skrze drásavě cinematickou hudbu a emotivní řev touží po očistě. „I only cut my self because I forget about my love dones.“ Silný, depresivní zážitek naruší až švédský emo/cloudrapper Ecoo2k, známý spoluprací s krajanem Yung Leanem a Bladeem, který chvíli před ním uzavřel hlavní stage. Banger za bangerem, začíná after.
Podzemní klub se naposledy otvírá a pouští horlivý hlouček. Kluk s třešněmi po celém triku si objednává na baru, vzadu polehávají odpadlíci, které zmohlo zvukové přesycení vyvolané Elvin Brandhi, která úsečně frázuje do glitchové smrště pokřivených samplů. Její „improvizaci“ předchází Tendre Ael, jejíž vystoupení nepostrádá směr a promyšlený celek. Chaotická hudba vykresluje svět skrze pocity odcizení a vnitřního zmatku. Abstrakce nekonečná, jisté je jen extrémní ztvárnění.
Na Creepy Teepee je úplně jedno, jestli znáte účinkující. Hlavní je fyzický prožitek a potřeba ke všemu přistupovat bez očekávání a s otevřenou hlavou. Kde hledat ty, ze kterých bude v budoucnu čerpat mainstream? Těžko říct. Creepy Teepee je jako přehlídka invenční hudební alternativy a zkušenost je to zcela nepřenosná.
Creepy Teepee
12. 7. 2019 Kutná Hora
foto © Creepy Teepee
Minka Dočkalová 21.01.2021
Umělci z Brna uspořádali vernisáž „pro nikoho“. Ve veřejném průchodu domu na Údolní nainstalovali velkoformátové grafiky.
Aneta Martínková, su, Jakub Béreš, David Čajčík 18.01.2021
Přesun kultury na síť pokračuje. V online prostředí proběhl během minulých pár dní i největší a nejrespektovanější evropský showcase festival.
Veronika Mrázková 14.10.2020
"Za Hitlera se pálily knihy, dnes se na Facebooku skrývají nevhodné komentáře." Co je nevhodné? Hned první večer došlo na českou premiéru kusu Brave New Life.
Jiří Vladimír Matýsek 11.10.2020
Může mít jazz punkovou energii? Může unést do jiných dimenzí? Může uspávat? Drtit sonickou stěnou? Samozřejmě. All That Jazz!
Jiří Vladimír Matýsek 09.10.2020
Navzdory okolnostem i letos - už po šestadvacáté - kráčí Hradcem Králové jazz. Tentokrát se táže: Kam směřujeme? Otázka vskutku aktuální...
Michaela Šedinová 09.09.2020
Ve skvělém prostředí – venkovní Smeták stage stála u Smetanova domu a vnitřní v industriálním klubu Kotelna.
Václav 04.09.2020
Posledních několik let jsem měl pochybnosti o přínosnosti celé akce. Proč dělat něco, čeho je v Čechách nyní dosti. Hluboce jsem se mýlil.
Adéla Polka 04.09.2020
Funguje to. Nenásilně a vkusně.
Vadim Petrov 01.09.2020
Nová vlna dnb. Tady nejde o formality v rámci jednoho žánru, ale o estetiku nastupující generace.
Michal Pařízek 30.08.2020
Malé akce jako festival Vivat vila jsou strašně potřebné a důležité, tady i díky komunitnímu přesahu, nejde jen o hudbu.