Dominik Polívka | Články / Reporty | 15.07.2019
Poslední den Creepy Teepee je už vyčerpávající. Agresivní zvukové výplachy zplošťují emoce a různorodost hudebních vystoupení začíná splývat v jeden nekonečný binec. Noise, psychedelie, eklektická elektronika a trap jsou záchytnými body, otázkou zůstává smysl nedělní produkce, zvláště té noční. Střídmější účast ukáže oddané fanoušky, jen jestli to stačí.
Neděle je, tedy pro mě, ve znamení rapu, performance artu a glitch parties. Slunce láká do města, kam vyráží spoře oděné dívky v síťovaných oblečcích a botách Fila i kluci v reflexních vestách s hoperskými kalhoty a rozpíchanými obličeji. Místní se diví, jak by ne. Recyklace módy i hudby jako odpověď na zahlcení vjemy všeho druhu. Anebo pouhá výstřednost?
Po éterické Merely se synťákem nastupuje do fialové záře reflektorů Timothee Joly. Žánr: dětská hudba, píše Internet. Na kraji stage fialový plyšák, medový autotune francouzského hypnagogického popu rozhýbává publikum hutnými beaty. Tohle by mohlo hrát na MTV a nikomu by to nepřišlo divné.
Vnitřní stage září rudými světly, pódium se plní kouřem, nějaká Němka tančí s potrhaným kondomem přivázaným k šátku na hlavě. Bora je performance, turbulentní zvukové koláže dokreslují tanec polonahé umělkyně, ta druhá je nahá a chodí mezi lidmi. Dusno začíná až s příchodem Iron Sight. Dánské dystopické sci-fi s biblickými odkazy prezentované skrze drásavě cinematickou hudbu a emotivní řev touží po očistě. „I only cut my self because I forget about my love dones.“ Silný, depresivní zážitek naruší až švédský emo/cloudrapper Ecoo2k, známý spoluprací s krajanem Yung Leanem a Bladeem, který chvíli před ním uzavřel hlavní stage. Banger za bangerem, začíná after.
Podzemní klub se naposledy otvírá a pouští horlivý hlouček. Kluk s třešněmi po celém triku si objednává na baru, vzadu polehávají odpadlíci, které zmohlo zvukové přesycení vyvolané Elvin Brandhi, která úsečně frázuje do glitchové smrště pokřivených samplů. Její „improvizaci“ předchází Tendre Ael, jejíž vystoupení nepostrádá směr a promyšlený celek. Chaotická hudba vykresluje svět skrze pocity odcizení a vnitřního zmatku. Abstrakce nekonečná, jisté je jen extrémní ztvárnění.
Na Creepy Teepee je úplně jedno, jestli znáte účinkující. Hlavní je fyzický prožitek a potřeba ke všemu přistupovat bez očekávání a s otevřenou hlavou. Kde hledat ty, ze kterých bude v budoucnu čerpat mainstream? Těžko říct. Creepy Teepee je jako přehlídka invenční hudební alternativy a zkušenost je to zcela nepřenosná.
Creepy Teepee
12. 7. 2019 Kutná Hora
foto © Creepy Teepee
Jiří Procházka, waghiss666 16.08.2022
“Lidi jsou tu v pohodě. V porovnání s Wacken nebo Metal Days je to tady uvolněný a vše se točí kolem muziky, žádnej bullshit.” říká Inna.
Jonáš Sudakov 14.08.2022
Nula percent vzduchu, desať percent pary, deväťdesiat percent energie.
Jiří Procházka, waghiss666 13.08.2022
Barevná světýlka, osmdesátkové disko, Billie Jean a další metaly. Viděno dvojmo, dva periskopy z josefovských katakomb.
David Stoklas 13.08.2022
Jestli jsou v DIIV v něčem dobří, tak v překonávání vlastních bubáků. Potvrdili to i tentokrát.
waghiss666 11.08.2022
Šokující mi připadá zjištění, kolik lidí se v areálu pohybuje už poměrně brzo, spíš od pohledu, než že by trpělo pohodlí.
Václav Valtr 11.08.2022
Jsou umělci, kteří upoutají svou propracovaností, rafinovaným poselstvím či energií. Arooj Aftab zaujala především svou bezprostředností.
Minka Dočkalová, Veronika Miksová 10.08.2022
Vynikající koncerty, nechutné písňové texty, čórky, krásní lidé i nedostatek času, všechno bylo... Beseda, edice dva dvacet dva. Reportážní kombo.
Radka Bednarzová 08.08.2022
Areál se začal zaplňovat. Projít gastrozónou nebo uličkou kolem toalet se stalo pekelným zážitkem a mělo dojít na nejhorší.
Aneta Kohoutová 07.08.2022
I letos bylo hodně lidí a stály se fronty. Chci na film - plno, chci kafe - fronta! Paní v Lidlu lhala, když říkala svojí sousedce, že letos je…
Ondřej Oharek 05.08.2022
Poslední projekce doznívají, Smetanovy sady se ještě jednou plní. Filmovka je u konce.