Články / Rozhovory

Osheyack: Předpandemická podoba klubové zábavy je ta tam

Osheyack: Předpandemická podoba klubové zábavy je ta tam

Václav Valtr | Články / Rozhovory | 24.06.2022

Eli Osheyack přijíždí do Šanghaje v roce 2012. Nejdříve je s místní hudební scénou nespokojen, pak se objeví v bývalém protiatomovém krytu klub Shelter a nastává boom nové kreativní hudby. Nezatížená tradicemi evropských a amerických klubů se rozvíjí do mnoha podob a dává vyniknout jménům jako třeba Tzusing nebo Howie Lee.

Mnoho návštěvníků vzpomíná na ojedinělou svobodnou atmosféru, kde představy, co do klubu patří a co ne, neměly místo. V roce 2016 Shelter z popudu úřadů zaniká, nicméně jeho duchovní otec Gaz Williams zakládá nový klub ALL. Na dynamické hudební scéně se objevuje label SVBKVLT, který míchá rozličné elementy jako gabber, EBM, industrial, berlínské techno a místní vlivy v neopakovatelném koktejlu.

Krom výše jmenovaných je tu i Osheyack. Po sérii singlů vydaných právě u zmíněného labelu debutuje v roce 2018 albem Sadomodernism, které svou atmosférou a svébytným zvukem nezapře inspiraci místní scénou, i když vychází pod značkou Bedouin Records (též Tzusing nebo Pan Daijing). Intenzivní, temná pulzující nahrávka je deklarací jeho příklonu k hardcoru a industrialu. Po deseti letech v Číně se Osheyack stěhuje a album Intimate Publics, které vyšlo před pár týdny, je jakousi labutí písní za jeho pobytem. Nejen o něm byla řeč před jeho vystoupením v pražském klubu Fuchs2.


Intimate Publics je, jak říkáš, o Šanghaji. Vzhledem k problémům, se kterými se čínská klubová scéna teď potýká, máš pocit, že je deska nostalgická?
Určitě cítím nostalgii po svém pobytu tam a samotný release beru jako takový předěl, který má udržet jistou vzpomínku. Hodně čerpá z různé hudby, se kterou jsem přišel do styku na určitém místě a v určitém čase a kterou se snažím přetvořit v něco jiného.

Jak vidíš budoucnost tamního clubbingu?
Jak jsem vyrozuměl, v současné době se poměrně dost umělců, producentů a DJů chystá z města odstěhovat a bude tak těžké udržet klubovou kulturu tváří v tvář náhlým lockdownům. Tam, ale i v Pekingu, Šen-čenu nebo Čcheng-tu jsou další skvělé kluby. Je nepochybné, že až se kouř rozptýlí, stále budou existovat DJs, promotéři a party, ale podoba klubové zábavy, která existovala před pandemií, je ta tam.

Nové album je určitým odklonem od stylu těch předchozích. Vnímáš to jako důsledek pandemické izolace?
Lockdown v Šanghaji začal na přelomu března a dubna, několik měsíců po dokončení desky. Takže jsem při práci na ní nikdy nebyl v izolaci. Myslím, že v hudbě, kterou jsem hrál naživo, věci prostě přirozeně mutovaly a nakonec se dostaly na album.

Jak ses dostal k labelu SVBKVLT? Zapadají tvoje věci do jejich estetiky? A existuje nějaká specifická estetika čínské elektroniky?
Na začátku roku 2016 jsem hrál poprvé v Shelteru a setkal se s Gazem Williamsem, který SVBKVLT vede. Požádal mě o demo a nakonec jsem ještě ten rok vydal své první EP. Umělci zastoupení labelem, se k sobě hodí, protože spousta z nich vzešla ze stejných klubů, kde jsme společně hráli. Takže i když se moje tvorba dost liší od umělců, jako je třeba Gooooose, je mezi námi estetické pojítko. Scéna, která se točila kolem klubu ALL, měla hodně co do činění s intenzivní hybridizací klubové hudby.

V jednom rozhovoru jsi zmínil, že bys chtěl „více dělat ve světě umění“. Měl jsi na mysli multimediální projekty? Je ti klubová scéna příliš malá?
Ano, vždycky mě zajímalo spojit svou hudbu s něčím vizuálním. Obaly alb jsou jejich velmi důležitou součástí a já bych tuhle stránku věci ještě rád rozšířil. Klubovou scénu nepovažuju za příliš malou, jen jsou věci, které v tomto kontextu fungují dobře, a jiné, které sedí galerii.

Můžeme se do budoucna těšit na nějakou spolupráci?
Momentálně žádné spolupráce, dělám na nové hudbě a jedu turné.

Info

Osheyack (cn)
Soundcloud, Spotify

Šelest #2: Nazar (uk) + Osheyack (cn) + Flora Yin Wong (uk) + další
25. 6. 2022, 23:00
Fuchs2, Praha
Fb událost

foto © Dre Romero

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Marián Tesák (Flaam festival): Tento rok je line-up bez akéhokoľvek kompromisu

Michal Pařízek 09.08.2022

Letos se v Nitře představí například Sega Bodega nebo HMLTD, ale také mexická producentka LDY OSC nebo Hyphen Dash, ukrajinská odpověď na slovutné Badbadnotgood.

Andrej Awo Štepita (Tanečno): Obdivujem aktivitu každého v umeleckej sfére

Maria Pyatkina 08.08.2022

Jaké to je organizovat multižánrovou taneční akci ve vzdáleném slovenském městě? A na co se můžeme těšit příští týden v Námestovu? Vypráví organizátor Tanečna Andrej Awo Štepita.

Stone Smoker: Lepší holá louka, než se podřizovat

Anna Baštýřová 06.08.2022

Barvičky, třpytky, tanec, psychedelické projekce i hudba. To je festival Stone Smoker. Rozhovor s pořadateli.

Keoni: Přimět lidi přemýšlet

Kristýna Šaarová 27.07.2022

Keoni hledá inspiraci v sexu, Bohu, vesmíru a spojení s vyšší podstatou bytí. Texty jdou ruku v ruce se směsí hudebních stylů, které se v každém tracku slévají v jednolitý…

Voice of Baceprot: Náš hlas bude silnější a hlasitější!

Barbora Števanka Kadlíčková 09.07.2022

Kapela mladých Indonésanek pocházejících z konzervativní muslimské komunity neměla zdaleka jednoduchou cestu za svým hudebním snem. Rozhovor. Živě na Colours.

Kalandra: Přijmout sebe sama a svůj díl zodpovědnosti

Barbora Števanka Kadlíčková 30.06.2022

Čtveřice, pohybující se na pomezí alternativního popu s vlivy rocku a folku a s odzbrojujícím hlasem Katrine Stenbekk v popředí, letos na Colours of Ostrava. Rozhovor.

Daniel Romano: Žádné potěšení by nemělo být proviněním

Adéla Polka 23.06.2022

Rozhovor o tom, co bylo a je country, jak si stojí kanadská hudební scéna, ale také malé nahlédnutí do přísných pracovních postupů.

Matěj Velek (Kasárna Karlín): Zažil jsem neuvěřitelné věci

Jarmo Diehl 22.06.2022

Klasicistní pětipodlažní vojenská budova z roku 1844, která zůstala v téměř původním stavu? Kasárna Karlín slaví pod patronací Pražského centra páté narozeniny a my chceme být u toho. Rozhovor.

Marcin Dubrawski (Dr. Fleischman): Hodně všeho kromě metalu!

redakce 31.05.2022

Dr. Fleischman chystají v Česku hned dva koncerty. Chvíli na zodpovězení pár otázek si udělal Marcin Dubrawski, který v kapele hraje na bicí a má na starosti texty.

Zach Choy (Crack Cloud): Spojuje nás to, že jsme odpadlíci

David Čajčík 16.05.2022

Jako pozvánku na květnový koncert postpunkových Crack Cloud odemykáme rozhovor, který vyšel ve Full Moonu #113.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace