Dominik Polívka | Články / Reporty | 06.02.2023
V pátek je v Dlouhé vždycky živo. Plno sýrových barů, plno cizinců a lidí, co se chtějí bavit. Prostý hédonismus sem tam zvrátí všímavá dramaturgie klubu Roxy, snažící se přivést relevantní jména aktuální elektronické scény. Francouzký dj a producent Hadone (Jérémy Bonnet) měl českou premiéru. Mladá krev reagující na revival 90s soundu, který míchá techno s tranceovými melodiemi nebo zlámenými beaty. A ozdravný návrat ke kořenům a schopnost míchat více stylů v jednom setu nabourává „kmenovitost“ do sebe zahleděného techno rybníčku.
Večer otevíral tuzemský Hugorieri, ale kdo chodí do klubu na jedenáctou? Jednoduché, svižné techno zkoušelo první návštěvníky. Vyjma hlavního sálu byla otevřena i druhá mini.musik stage, která sloužila jako chill zóna, ve které však zřídka kdo pobýval. Výměna za uzavřený balkón nad tanečním parketem se nabízela pokaždé, když člověk zkoumal hru světel a vizuály klubu. Led pásky na stropě synchronně rozsvěcovaly parket do různých barev, strohý stroboskop a souhra laseru s vizualizacemi promítanými na celou plochu stage skvěle ladily s hudební produkcí. Snaživé promo na sociálních sítích ale s nízkou účastí nic nesvedlo, taky nebylo poznat, kdo přišel kvůli Bonnetovi a kdo se tu ocitl náhodou. Akce tak chvílemi vypadala jako after party maturitního večírku.
Klub zůstal i na Hadoneho poloprázdný. Ze čtyř playerů zabral tři a na nich pak rozehrál svou paletu hutných kicků. Dvouhodinový set byl dravý, bez promlk a oddechu. Z dynamických 140 BPM neubral, ale ani nepřidal, což byla v rámci jeho stylového rozsahu škoda. I přesto Hadone svůj set neustále šperkoval různými efekty, výkruty a loopy s lehkostí a přesností mistra. Publikum tancovalo kolem něj na stagi, parket byl plný sotva ze čtvrtiny.
A to byl kámen úrazu celého večera, kde se celkový vibe publika a jeho nedostatek míjel s hudebním potenciálem nadějného dje a pečlivě připravenou, protlačovanou atmosférou akce. Ani dobrý zvuk, ani bezchybné vizuály nedokázaly člověka dostatečně vtáhnout. Dobré techno pro špatné publikum? Příště snad důstojněji.
Hadone (fr)
3. 2. 2023 Roxy, Praha
foto © Libor Galia
Václav Valtr 16.03.2023
Rychle rostoucí legenda indických folk-metalistů Bloodywood je evidentně silným lákadlem, jenže když se pražské Rock Café vyprodá, nejde o nejpřívětivější místo.
Maria Pyatkina 15.03.2023
Sehraná parta etablovaných belgických muzikantů svému vystoupení možná nevědomky nadělila jakýsi rodinný rozměr. Warhaus uhranuli vyprodanou Lucernu.
Tomáš Hambálek 15.03.2023
Vyprodaný a vydýchaný Velký sál Lucerny zažil dvě kapely v excelentní formě, byl to jeden ze vzácných večerů, kde nehraje prvně team z planety B a později Ačko.
Michal Pařízek 13.03.2023
Po večeři se vydáváme do zmíněného klubu Resistor, kde se odehrává otevírací večer festivalu, po cestě Richard Foster udílí přednášku, co všechno musíme v Leidenu vidět, kam všude je třeba…
David Stoklas 12.03.2023
Když se to ale potkalo, bylo to intenzivní. Skladby plné deziluze, rezignace a úzkosti.
prof. Neutrino 12.03.2023
Vskutku spektakulární audiovizuální show předvedla dvojice umělců, mexický skladatel Fernando Corona aka Murcof a španělský vizuální umělec Sergi Palau.
Tomáš Hambálek 07.03.2023
Bubeník BC Michaels dosurfoval na rukou až na bar pro několik lahvových plzní, zatímco kapela hrála dál s holkou z publika...
Václav Valtr 05.03.2023
Od samotného začátku se publikum naladilo na stejnou vlnu a rozpálenou atmosféru z Voluptas bez mrknutí oka přetavili v soustředění nepříliš často viděné.
Lukáš Grygar 26.02.2023
Vím, vím. Pokaždé, když si někdo stěžuje na lucerní zvuk, bůh zabije zvukaře, ale když si v relativně krotkém intru Death March musíte kytary jenom domýšlet...
David Stoklas 10.02.2023
Struny se těžce chvěly, byl jich plný sál...