Články / Reporty

Podivnější než ráj (Peach Pit)

Podivnější než ráj (Peach Pit)

Kristýna Trochtová | Články / Reporty | 28.02.2018

Pražská koncertní premiéra kapely Peach Pit přinesla několik zajímavých zjištění: a) Underdogs‘ nemusí být podivně chladný a nehostinný prostor pro divnou elektroniku/divný black metal b) Peach Pit mají mnoho nemravně mladých fanoušků a fanynek, ovšem s výborným estetickým cítěním, pokud jde o hudbu a módu, a konečně c) Peach Pit jdou nahoru. Rychle, výrazně a hlavně zaslouženě.

Nejraději sobě i ostatním nalévám čisté – pokud možno mešní – víno, proto zdůrazňuji, že mi tahle kapela od doby, co se známe (milosrdný plurál), neobyčejně přirostla k srdci. Pomohla mi přežít období jarních bolístek a strastí, stejně tak se stala soundtrackem k naopak vcelku příjemnému létu. Na podzim se připomněla novou deskou Being So Normal, která mi dlouhou dobu jela do sluchátek 24/7, a v nejtužší zimě si se mnou dala Jamesona v chladném smíchovském sklepě. Já jsem velmi pro neopětovanou lásku ke kapelám.

Zpátky do sklepa: z Dukly mě jímal jednak smutek, druhak rozhořčení. My, bigotní alternativci, už to tak asi máme hozené; měli jsme totiž rádi postpunk, ještě než to bylo cool. Fajn basa, fajn bicí automat, trochu tlaku tam taky bylo, vždyť je to tabulkový postpunk, probůh, ale vlastně z toho až příliš čpěla pozéřina. Zaklínat se autenticitou je nebezpečné – v lepším případě je nedefinovatelná, v horším pouhou iluzí, ale já si nemůžu pomoct. A Zábrana? Pasternak? Nebo se mi to jen zdálo? Já se omlouvám, ale ať tak či onak, je to směšné. Já jsem velmi pro opětovanou nenávist ke kapelám.

Není lepší motivace k rychlému přesunu nahoru po schodišti dolů než úvodní riff Drop the Guillotine. Vlasaté a kníraté kvarteto svižně změnilo ráz večera – po totální depresi vyvolané dvojicí Vydra-Hradilek přišla dětská rozjařenost, fanouškovský m e l t i n g, vlhnutí očí, vlnění boků. Peach Pit zahráli všechno z Being So Normal, přihodili Sweet Fuck All a samozřejmě velehit, který je proslavil: Peach Pit. Zatímco publikum propadalo extatickým stavům a snilo o zaboření prstů do Smithových vlasů, Chris Vanderkooy sóloval (!) na jejich rukou. Neuvěřitelně opravdový a milý koncert. Když se pak na pódium nahrnula dobrá třetina publika a bujaře tancovala, byl to pohled k nezaplacení.

„Taťkové“ z Peach Pit mi definitivně potvrdili, že ještě to má smysl táhnout. Ani slovo o Johnny B. Goode – všimli jste si? My, bigotní alternativci, totiž umíme i odpouštět.

Info

Peach Pit (ca) + Dukla
25. 2. 2018 Underdogs‘, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace