Články / Reporty

Pohoda: Zmáčknout play ve správnou dobu

Pohoda: Zmáčknout play ve správnou dobu

Jakub Béreš | Články / Reporty | 08.07.2017

Po prvním večeru, kdy areál ovládly kytarové projekty se festival konečně přesunul do roku dva tisíce sedmnáct. Hlavní stage totiž byla celý den v obložení dominantních ženských headlinerek, které se kriticky vyjadřují ke společenskému dění na naší planetě. Po Solange, jejíž aktuální deska vykresluje situaci afroamerických žen ve Spojených státech v posledním období vlády Baracka Obamy, se v hlavním večerním čase představila M.I.A. se svojí show útočící na všechny politické hranice.

Před průletem děním na globální politické scéně nás Tommy Cash vzal do genderově fluidních oblastí Tallinu, který čelí neustálému ruskému vlivu i útokům na svobodu vyjadřování. Pětadvacetiletý rapper dokázal v největším krytém stanu, že párty v jednu odpoledne není pro Pohodu žádný problém. Unuděný mladík zahájil promítáním hantaj porna s problesky detailů pohlavních orgánů jak z Fight Clubu a slovy: "Kolik je sakra hodin? Jedna? Normálně v tuhle dobu ještě spím." Během hodiny se rychle otřepal a svoji první slovenskou show plnou zběsilých moshpitů přes půlku stanu ukončil přitisklý k prvním řadám a pokřiky: "Slovakia, You're fucking crazy!"

Tommy Cash vsadil na one man show a eklektické projekce těžící z internetové kultury. Oproti němu zvolila Solange okázalejší prezentaci, když její stage zdobila plachta s velkým červeným kruhem a početná kapela v kostýmech stejné barvy. I když své vystoupení musela o pár desítek minut posunout a posléze ukončit o půl hodiny dříve kvůli dešti, přesto předvedla nejosobitější vystoupení. Vedle ladných vokálních partů uhranula perfektně nacvičenou, sofistikovanou skupinovou choreografií a neustálými milými úsměvy.

Squarepusher / Austra / Mykki Blanco, některá rozhodnutí jsou bolestivější než jiná a člověk by se nejraději rozkrájel. Od hlavní stage je ale nejblíže Europa stan, kde právě rozehříval dav DJ Mykkiho Blanca. Po dvaceti minutách se na stagi objevil rapper v baletní sukni, aby s hitovkou Loner zaplul mezi lidi a zůstal tam po většinu své energické show, do níž skryl i kolísavý rap a špatnou komunikaci s osvětlovačem. Jistější vystoupení předvedli Sleaford Mods, jejichž rap game bavila hlavně díky silnému britskému přízvuku a choreografii muže na beatu Andrewa Fearna. Ten měl s pivem v ruce jediný úkol - zmáčknout ve správný okamžik play na svém notebooku.

Info

Pohoda festival 2017
6. - 8. 7. 2017 Letiště, Trenčín

foto © dawek

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Tváře povědomé i nepřítomné (PAF Olomouc)

Viktor Palák 10.12.2019

„Po pravdě – nevim,“ odvětila jedna z porotkyň Chalupeckého ceny Vjera Borozan, když se jí moderátoři zeptali, zda se opravdu baví, anebo zda to jen předstírá...

Na kusy (Cult of Luna & spol.)

Jakub Koumar 09.12.2019

The Fall. Světla žhnou a gradující hudba jako by trhala kusy sebe sama a ty padají z pódia do hlediště.

Více lidskosti (Holly Herndon)

Natálie Zehnalová 09.12.2019

Sedm lidí a jedna umělá inteligence zaplnili industriální budovu Kraftwerku odzbrojující dávkou energie, křehkosti a lidskosti.

Pestré farby neo-soulu (Jordan Mackampa)

Jonáš Sudakov 08.12.2019

V obyčajnom šedom svetri a s drobnou zimnou čiapkou sa podobá na Marvina Gayea nielen vizuálne, ale v jeho tvorbe je počuť aj dušu tejto legendy.

Dvakrát tři na Contempulsu (Trio Catch, Poing)

Jan Starý 03.12.2019

Během celého bloku fascinovalo nejen to, jak precizně jsou hráčky sehrané, ale i souznění, které se dá občas zachytit u jazzových nebo rockových kapel.

Méně světla (Boy Harsher)

Michal Smrčina 02.12.2019

Vidím trika Nitzer Ebb, gotiky z krypt mísící se s klasickým techno výkvětem v černém, vidím chlapce v béžových rolácích...

Oběd u ďáblovy bábinky (Ghost)

Jiří Vladimír Matýsek 02.12.2019

Švédský fenomén Ghost hrál u nás už dvakrát, nikdy to ale nebylo pořádně. S plnohodnotnou show dorazili až nyní, do moderních, chladných prostor O2 Universa.

Chaos, který nikdy nenastal (Amnesia Scanner)

Natálie Zehnalová 02.12.2019

Stojíme kolem dokola nevelkého pódia, sestávajícího ze třech oddělených platforem situovaných tak, aby se na představení dalo dívat i z vrchních pater majestátní budovy Kraftwerku.

Iba plakať v tmavých kútoch (The Paper Kites)

Jonáš Sudakov 27.11.2019

Pri akustických častiach nabádal barmanov, aby robili tie najtichšie drinky v ich živote a fanúšikov zas povzbudzoval, aby sa pripojili k spevu, iba keď poznajú slová...

Contempuls 2019: Formy pro emoce (Ascolta, Satoko Inoue)

Jan Starý 26.11.2019

Kombinování médií je velkým tématem dneška, jen výjimečně je ovšem takto dotažené, smysluplné a působivé.