Články / Rozhovory

Pořadatelská: Jan Bartoš (Prague Music Performance)

Pořadatelská: Jan Bartoš (Prague Music Performance)

redakce | Články / Rozhovory | 07.06.2019

Jan Bartoš je přední český klavírista, který studoval v Amsterdamu, New Yorku i Cincinnati. Je vítězem mnoha zahraničních soutěží, má za sebou sólová vystoupení v Carnegie Hall, na Juilliard School nebo na Rockefellerově univerzitě v New Yorku, nejprestižnější tuzemská podia nevyjímaje. Ovšem vedle klavíru se etabloval i jako pořadatel, když založil a je uměleckým ředitelem Prague Music Performance – mezinárodního festivalu a institutu. Ten se zaměřuje na organizování koncertů i interpretačních kurzů sólové hry i komorní hudby. Z hostů PMP jmenujme z poslední doby Alfreda Brendela a Leona Fleischera anebo taky Thurstona Moorea. A už za pár dní se těšíme na monstrózní koncert John Zorn: Bagatelles Marathon ve Foru Karlín.

Jaký koncert vás v poslední době nadchnul?
Dubnová návštěva Boba Dylana v pražské Lucerně. Bylo skvělé zažít ho někde jinde, než v O2 Aréně. V New Yorku jsem na něj chodil do malého divadla ve španělském Harlemu a bylo mi líto, že v Praze nikdy nic takového nezažiju. S Lucernou se mi mé přání splnilo. Dylan teď zpívá o dost lépe než před lety. Jeho nové pointy např. v Like a Rolling Stone mě nadchly. Na rozdíl od mnoha jeho fanoušků mě Dylanovo chování na pódiu vyhovuje, „čau Praho“ a „miluju vás“ ke štěstí nepotřebuji. Nejradši mám, když hudebníci osekají své vystupování na podstatu a odstraní všechny zbytečné kudrlinky. Dalším koncertem bylo pražskojarní vystoupení pařížského souboru Ensemble Intercontemporain. Soudobé klasické hudby je v Praze pořád jako šafránu, a pokud je hrána na tak světové úrovni, jak tomu bylo minulý týden v DOXu, je to událost. Součástí programu byla i evropská premiéra skladby Overheating od Miroslava Srnky, kterou autor napsal pro losangeleskou filharmonii.

Když se podíváte na koncerty jiných promotérů, koho byste šel podpořit, koho je nutné vidět a slyšet?
K mimořádným akcím podle mě patří Respect Festival, Struny podzimu a Contempuls. S dětmi rádi chodíme na Struny dětem do divadla Minor. Všechny festivaly spojují dramaturgicky výjimečné projekty a organizují je lidé svobodného ducha a otevřené mysli.

Jaký máte vztah k sociálním sítím?
Používám pouze Facebook, který mám snad i trochu rád. Jsem na něm propojen s lidmi, kterých si vážím a jejichž názory mě zajímají. Často jsem tak upozorněn na zajímavý článek, událost, analýzu nebo dobrý fór. Twitter ani Instagram zatím nepoužívám. Nejšťastnější jsem ale se svými knihami a LP deskami…

Kam nejraději chodíte na jídlo?
Když se chceme s našimi hosty dobře najíst, chodíme do excelentní rodinné restaurace Pot Au Feu šéfkuchaře Jana Kracíka, k dalším oblíbeným restauracím patří La Veranda či Marina Ristorante. K mým milovaným kavárnám patří Mlýnská na Kampě, holešovický Liberál či Mamacoffee.

Na 20. června chystáte maratón hudby Johna Zorna do pražského Fóra Karlín, který je oznámen více než rok a účastní se ho téměř třicet hudebníků z celého světa. Jedná se o dosud největší pořadatelskou výzvu? Jak dlouho trvaly přípravy? Jak bude probíhat samotný koncert?
Určitě se jedná o jednu z největších pořadatelských výzev a přípravy odpovídají významu celé akce. Se Zornem to domlouváme téměř tři roky a intenzivně se na maraton připravujeme s ročním předstihem. Aniž bych chtěl našemu festivalu dělat reklamu, tak si upřímně myslím, že jde o událost roku, kterou by si nikdo neměl nechat ujít. Už se to velmi pravděpodobně v Praze nebude nikdy opakovat! V průběhu více než čtyř hodin zazní na padesát Zornových skladeb v podání špičkových muzikantů z oblasti avantgardního jazzu různého ražení, vážné hudby, elektroniky a hardcoru ve čtrnácti různých uskupeních od sólových přes komorní po skupinové. Maraton se tak ve zhuštěné podobě přiblíží několikadennímu festivalu mapujícímu alternativní hudební formy. Nejlepší hudebníci z newyorské downtown scény se na jeden den přestěhují do Prahy. Nechybí mezi nimi slavná jména John Medeski, Marc Ribot, Julian Lage, Dave Douglas, Greg Cohen, Joey Baron, Mary Halvorson, Craig Taborn či elektronická legenda Ikue Mori. Sám John Zorn bude součástí dvou uskupení, Masady a Asmodeus.

Info

John Zorn (us): Bagatelles Marathon
20. 6. 2019 19:00
Forum Karlín, Praha
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Kalandra: Přijmout sebe sama a svůj díl zodpovědnosti

Barbora Kadlíčková 30.06.2022

Čtveřice, pohybující se na pomezí alternativního popu s vlivy rocku a folku a s odzbrojujícím hlasem Katrine Stenbekk v popředí, letos na Colours of Ostrava. Rozhovor.

Osheyack: Předpandemická podoba klubové zábavy je ta tam

Václav Valtr 24.06.2022

Po deseti letech strávených v Šanghaji se Osheyack stěhuje pryč a vydává album, které je jakousi labutí písní za jeho pobytem. Rozhovor před koncertem ve Fuchsu2.

Daniel Romano: Žádné potěšení by nemělo být proviněním

Adéla Polka 23.06.2022

Rozhovor o tom, co bylo a je country, jak si stojí kanadská hudební scéna, ale také malé nahlédnutí do přísných pracovních postupů.

Matěj Velek (Kasárna Karlín): Zažil jsem neuvěřitelné věci

Jarmo Diehl 22.06.2022

Klasicistní pětipodlažní vojenská budova z roku 1844, která zůstala v téměř původním stavu? Kasárna Karlín slaví pod patronací Pražského centra páté narozeniny a my chceme být u toho. Rozhovor.

Marcin Dubrawski (Dr. Fleischman): Hodně všeho kromě metalu!

redakce 31.05.2022

Dr. Fleischman chystají v Česku hned dva koncerty. Chvíli na zodpovězení pár otázek si udělal Marcin Dubrawski, který v kapele hraje na bicí a má na starosti texty.

Zach Choy (Crack Cloud): Spojuje nás to, že jsme odpadlíci

David Čajčík 16.05.2022

Jako pozvánku na květnový koncert postpunkových Crack Cloud odemykáme rozhovor, který vyšel ve Full Moonu #113.

Ťukání do termosky a jiné výpravy do zvukové reality (Viera Marinová)

Viktor Palák 12.05.2022

Viera Marinová je zvuková designérka, která stojí mimo jiné za ceněným krátkým filmem Milý tati.

Poly (Insania): Tenkrát po tom byl hlad

Adéla Polka 09.05.2022

Falešný kněz Poly si ve svých obsáhlých kázáních rád rejpne a nechá být. Ať si každý přebere sám. Rozhovor.

Jan Bartoš (Prague Music Performance): Osvobození koncertního formátu mám v hlavě několik let

Jarmo Diehl 05.05.2022

Přední český klavírista, nebo přední český umělecký ředitel, v obou případech přesahující hranice naší země? Jan Bartoš je obé. Rozhovor k festivalu, jehož program budí respekt.

Alona Dmukhovska (Music Export Ukraine): Píšeme příběh lidstva

Anna Mašátová 02.05.2022

S Alonou a jejími kolegyněmi jsme se potkávaly během konferencí a festivalů v zahraničí, v loňském roce navázaly hlubší spolupráci, která vyústila v česko-ukrajinský workshop...

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace