Články / Rozhovory

Pořadatelská: Libor Galia (MeetFactory)

Pořadatelská: Libor Galia (MeetFactory)

redakce | Články / Rozhovory | 11.11.2018

„Zatímco přestavba foyer je na první pohled zřejmá, je větší, světlejší a vzdušnější (ale stále nám v něm něco chybí, čekáme třeba na mobiliář), rekonstrukce hudebního sálu je patrná hlavně pro vystupující, protože se vylepšovalo zejména zázemí,“ říká Libor Galia, který se stará o „dobrou tvář“ MeetFactory. A taky připomíná, že dramaturgii smíchovského prostoru netvoří pouze koncerty, ale i rezidence, galerie i divadla. Více prostoru jsme mu dali nejen u příležitosti klubového večera, který proběhne v součinnosti s platformou Shape. Přehlídka inovativní a elektronické hudby? A mnoho dalšího.

Co chystáte další dny a týdny?
Každý půlrok je v továrně rušno kvůli Veřejnému domu. Tak je tomu i právě nyní, na nohou jsou všichni v kanceláři, příchozí umělci, technici a další. Naskytne se příležitost nahlédnout na umělecké dílo ve stavu zrodu – MeetFactory má největší rezidenční program v Česku a ten den otevírají současní rezidenti své ateliéry; chystají se výstavy, ve velké galerii Based on True Story, v té menší (dostupné po schodech na boku továrny) Monument pro 308; bude divadlo; zahrají DJs. Veřejný dům se tentokrát koná v pátek 23. listopadu a program je, jako v případě této akce pokaždé, zdarma.

Jelikož se v rámci Veřejného domu nedostávalo takové pozornosti hudbě, která bývala zastoupena jmény z platformy Shape (kterou MeetFactory založilo a koordinuje ji) a která by si zasloužila ústřední pozornost, což demokratický charakter akce neumožňuje, rozhodlo se, že z toho uděláme raději o týden dřív patřičnou „showcase”. V pátek 16. listopadu tak továrna ve znamení platformy pro inovativní a elektronickou hudbu uvede Catnapp, Puce Mary (Posh Isolation, Pan), Tutu a Umbru. Poslední jmenovanou mj. letos do Shapu navrhla právě MeetFactory.


Jaký koncert tě v poslední době nadchnul? Čím, proč, kde?
Tahle otázka je pro mě stále choulostivější. Když už je nefotím či se na nich jinak pořadatelsky nepodílím, zpravidla větší část večera trávím komunikací s lidmi. Scéna je mála, na alternativní koncerty nám, zdá se, chodí stále méně lidí, a je tudíž na místě spolupracovat. Potěšila mě snaha dělat věci jinak, a to způsobem, jak u nás na začátku listopadu lidi okolo Unijazzu přistoupili ke zdejšímu prostoru s Festivalem Alternativa. Oceňuju, když vidím osobní zapálení, proto ještě zmíním Genot Centre a jejich letní „silent night” v hradecké NUUK. Mořit se v sauně, čistit hlavu v Labi, nenechat se odradit příjezdem policie a hlavně poslouchat, naslouchat a přemýšlet...

Když se podíváš na kulturní akce jinde, koho bys šel podpořit, koho je nutné vidět a slyšet?
Z větších pražských promotérů sleduju po všech stránkách činnost Fource Entertainment. Ti přiváží komerční, ale i vycházející a třeba mi neznámá jména, nevýdělečné večery vyvažují těmi výdělečnými – tomu se říká uvědomělá dramaturgie. Abych se ale vzdálil Praze, už dříve jsem podporoval ocenění koncertní série Itch My Hahaha cenou Vinyla, obecně jsou mi sympatické aktivity Tomina Kelara a Prokopa Holoubka, tedy akce brněnských klubů Kabinet Múz a Praha v Brně (Fórum pro architekturu a média), ve Full Moonu mě těší životaschopnost rubriky Lokály. Jako původem Severomoravák chci zmínit kopřivnickou Živou Mandalu a Marka Horynu, a říkám si, že bych měl jezdit domů častěji.

Z divadla, které mi je vedle hudby nejbližší (nejen proto, že v MeetFactory právě tyto dvě dramaturgie zastupuju), mi je blízká tvorba dramatika Wolframa Lotze, konkrétně po inscenaci Pár vzkazů veškerenstvu (hudbu dělá Dominik Gajarský alias Slowmotiondancer) jsem na cestě zpět k sobě strávil snad dvě tři hodiny. Považuju za důležité a příkladné, jak o divadle a jeho funkci ve společnosti přemýšlí Ivan Buraj s Matějem Nytrou v HaDivadle a v návaznosti na to si nemůžu odpustit, že jednoho dne jsem nechal srdce v A Studiu Rubín.

Jaký máš vztah k sociálním sítím?
Vesměs negativní, což je vzhledem k mé roli paradox, ale když už, pracovně trávím čas především na business.facebook. Facebook ve mně vyvolává pocit, že nestíhám seberealizaci, kulturu, život. Instagram (zatím) lajkuju, byť můj osobní účet nadále zeje prázdnotou. K posilování obecného povědomí a propagaci činnosti MeetFactory mi v současnosti přijde jako mnohem reprezentativnější primární médium. Všechnu moc obrazům!

Kam nejraději chodíš na jídlo?
Domů.

Info

Catnapp (ar) + Puce Mary (dk) + Tutu (es) + Umbra (rs)
16. 11. 2018 22:00
MeetFactory, Praha
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Thorsten Quaeschning (Tangerine Dream): Máme plány pro nejrůznější myslitelné situace

redakce 18.10.2019

Thorsten Quaeschning se ocitl v pozici vedoucího skupiny, kterou nezakládal; vznikla deset let před jeho narozením a nezůstal v ní žádný z původních členů. Rozhovor, koncert záhy.

Vstupní prohlídka: Sunset Sons (uk/aus)

redakce 16.10.2019

Singl Heroes od britsko-australských indie rockerů Sunset Sons si odbyl ostře sledovanou premiéru v Beats1 show rádiové persony jménem Zane Lowe. Kde se vzali, kdo to je?

Mueran Humanos: Následovat svoje posedlosti

redakce 10.10.2019

Skupina, která nese v názvu sousloví Lidi chcípněte, by jistou dávku chladnokrevnosti oplývat měla. A argentinští Mueran Humanos jí oplývají. Rozhovor.

Nick Murphy: Nedělám hudbu pro sebe, ale pro jiné

redakce 04.10.2019

Před pražským koncertem jsme si povídali o umělcově službě lidstvu, cestovatelských zážitcích a Muprhyho houževnaté povaze.

Aneta Kohoutová (Nábřeží saunařů): Hrozná zodpovědnost, ale zároveň i neuvěřitelná svoboda

redakce 30.09.2019

Nábřeží saunařů, akce, která se odehraje v Hradci v závěru tohoto týdne. Co od ní čekat, jestli přijít nahý a hladový, co chystá NUUK do budoucna?

Vstupní prohlídka: Stolen (chn)

redakce 26.09.2019

Kapela Stolen z čínského města Chengdu existuje přes deset let, evropskému publiku se letos představí jako předkapela ikon New Order.

Roman Odjinud, Petr Vrba (Alternativa Festival): Máme ruce od sazí

redakce 23.09.2019

Když už se zdálo, že „alternativní“ dramaturgie se poněkud unavila, obměnil se organizační tým. Z něj promlouvají dva z členů festivalu. Marx, klišé i osypky. Rozhovor.

Steffi: Nepotřebujeme pořád sedět jedna vedle druhé

redakce 20.09.2019

Steffi a Virginia, rezidentky berlínského Berghain/Panorama Baru o nadcházející desce Work a Change, která vychází na labelu Ostgun Ton.

Zdeňka Morávková (V centru | Im Zentrum): Centrum je tam, kde si ho uděláš

redakce 18.09.2019

Jesenický umělecký festival svou dramaturgií poukazuje na česko-německou spolupráci, která v regionu po léta přirozeně probíhala. Rozhovor.

Radim Zbránek (Story): Jen vnímat, nechat mobil v kapse

redakce 16.09.2019

Večírku s názvem Story se po několik let dařilo odvážným propojením dvou zdánlivě neslučitelných světů vyvolat atmosféru, jakou široko daleko zažil málokdo... Rozhovor.