Články / Sloupky/Blogy

Preaching the Blues (and all that jazz) #3

Preaching the Blues (and all that jazz) #3

apx | Články / Sloupky/Blogy | 04.11.2014

S blížícím se koncem roku stoupá počet favorizovaných tzv. nejlepších desek. Anebo se jen pořádně soustředím? Po prvním poslechu novinky Deana Blunta jsem nevěřila, že to není fejk: po loňském lo-fi albu Redeemer jsem čekala tanečnější věc, tvrdší, víc na drogách, viz např. pokračování Frosta. Na drogách Blunt asi je, ale Black Metal (pozor, vtip) s hostující zpěvačkou Joanne Robertson ulítává úplně opačným směrem. Geniální otvírák Lush (se skvělou linkou "stay out of it"), Heavy, Punk, X, singl 50 Cent, techno v Country, třináctiminutový epos Forever nebo závěrečná, bladerunnerovská Grade - hodinová deska, totální masakr. Rozhodně nejsem die-hard fanoušek {sólo Blunta, kapely Hype Williams ani experimentů s Ingou Copeland mimo projekt} ale musím smeknout. // Dean Blunt živě v neděli 7. prosince v rámci PAF v Olomouci, neprošvihněte, můžete-li. // Speciál s Hype Williams také v rámci session Moonshine na R1 od úterní půlnoci 4. listopadu. Tracklisty k nahlédnutí, podcast na mixcloudu.


Od přelomové Broken Hymns, Limbs and Skin uběhlo šest let, a aktuální, čtvrtá řadovka Out of Hands We Go zastihla brooklynské O'Death na novém labelu Northern Spy. Jejich gothic country music je tentokrát víc gypsy, zpomalená a rozlítaná, v dobrém. Banjo jim hraje jako bohům. Mnohem větší hardcore jsou Those Poor Bastards na novince Vicious Losers, aneb jak by zněl Tom Waits, kdyby umřel, zhnil a pak se probral s tím, že to byla jenom rýma. Jinak ale parádní country (zejména doporučuju epický zavírák Today I Saw My Funeral).

Jmenovalo se to "Sklepáci" a bylo to tajemství. Jeden nebo dva tracky zněly, jako by je zpíval Vašek Havelka - barytonem. "Poznalas to?" - "Ne." - "No to je Vašek Havelka!" - "Kecy." Ten tzv. baryton byl fakt Vašek Havelka a beaty dělal Martin Tvrdý a.k.a. Bonus a.k.a. náš Bourek. "Tys nepoznala ani Žiletky?" - "Nedělej si ze mě srandu." Finální verze se jmenuje U nás v garáži, nahráli ho Tvrdý/Havelka, je to poctivě super a já jim to žeru, všechno. I to, co neznám, Žiletky a Zuby nehty, které nesnáším, taky. Filmu Listopad, kterému slouží garáž jako OST a premiéruje oficiálně 11. listopadu, se upřímně bojím, ale vždycky to můžu brát jenom jako soundtrack k listopadu.

Proč chodit na koncerty Swans do Lucerny, když si můžu zajet do Drážďan, none? Bez komentáře. Zážitek zhruba poloviční, než přísahali očití svědkové pražského vymítání, a taky polovic lidí, dvoutřetinová délka (což mi nevadilo, protože intra Swans jsou, kromě prvního, nekonečná nuda) a v polovině technický kolaps a Girovo "I'm terribly sorry but we need to fix this" rozdělilo večer na dvě neduživé, nehotové části. You do the math... Ano, bylo to nahlas, ano, bylo to přes čáru, ano, Pharmakon byla napůl směšná a napůl děsivá, ano, byli to přece jen Swans. Nemohla jsem se zbavit myšlenek, že vypadají jako skupina trestanců (Westberg!) a chovanců psychiatrické léčebny (Hahn!) na společném workshopu.

KomiksFEST! (hlavní den 2. listopadu v MeetFactory) byl letos skromnější, ale objevila jsem tam, v rozloženém katalogu SelfMadeHero, resp. jejich tuzemského distributora, komiks The Nao of Brown, který - trpělivě, leč nepříliš aktivně - sháním od jeho vydání před dvěma lety. Brutálně krásný hardcover mě stál... 619 korun. Sice teď nemám na chleba, ne že bych ho jedla, přesto nelituju jediného halíře. Glyn Dillon, od kterého jsem doteď neznala nic, po první stránce dokonale zabil: už jsem dlouho neviděla tak fantastickou krasbu (vodovkama). Tedy viděla, když jsem četla recenze a ukázky. Ale ošahat si to na luxusním matu a... TA ČERVENÁ!!! Pokud máte rádi tzv. alternativní komiksy, tohle je highlight posledních let.

Jinak poslouchám Johna Congletona. Na soundcloud pověsil dema dvou písniček (pravděpodobně je podepíše kapelou The Nighty Nite), Temporary Custodian a Until the Horror Goes. Nemůžu to dostat z hlavy, i když už by se slušelo přijít s automatickým generátorem Congletonových textů. Ale jen houšť.

This is what its like... We will not be saved
We went looking for the sublime we find only the inane
This is what we are... We will not be changed
You can look for unseen order your gonna find that chaos reigns
We will not be saved (just let go)

Info

Preaching the Blues (and all that jazz) #3
Dean Blunt - Black Metal (Rough Trade, 2014) / 90%
O'Death - Out of Hands We Go (Northern Spy, 2014) / 75%
Those Poor Bastards - Vicious Losers (Tribulation, 2014) / 70%
Tvrdý/Havelka - U nás v garáži (Polí5 + Indies Happy Trails, 2014) / 80%
Swans 29.10.2014 Beatpol, Drážďany / 60%
Glyn Dillon - The Nao of Brown (SelfMadeHero, 2012) / 95%

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Za polárním kruhem hudby (Kora et le Mechanix)

prof. Neutrino 24.06.2022

Nabízí se aluze na slavné album Eskimo (1977) konceptualistů The Residents, kteří na něm zpracovali život inuitské vesnice. Expedice: Má láska aneb Le Pole Nord.

Preview: Crime & the City Solution

redakce 21.06.2022

Tohle bude svátek. Kdy naposledy se stalo, že se během dvou dnů v Česku objevili Crime & the City Solution a Nick Cave? Správná odpověď je... nikdy.

Vstupní prohlídka: Tramhaus (nl)

redakce 20.06.2022

Anglický novinář Richard Foster (The Quietus nebo Louder Than War) mluví o rotterdamské kapele Tramhaus jako o jednom z největších tajemství místní scény.

Šejkr #81: Me miras pero no me ves

Michal Pařízek 17.06.2022

Deset dní na cestě, respektive na festivalu. Praha, Barcelona, Lublaň a zpátky. To je život, chtělo by se říct. A vlastně možná jo. Jenže ne vždycky je to tak růžové,…

Ment 2022 – To nejlepší

redakce 13.06.2022

První střípky dojmů a emocí z letošního ročníku festivalu Ment ve slovinské metropoli. Podrobnější info, historky a drby čtěte v letním dvojčísle.

Primavera Sound 2022 – to nejlepší

redakce 06.06.2022

Tradičně vybíráme to nejzajímavější z prvního víkendu, legendy i nová jména, obsáhlý report s historkami čekejte v letním dvojčísle magazínu Full Moon.

Žibafýř švrňblón

Samčo brat dážďoviek 05.06.2022

Ve Full Moonu #133 vyšel obsáhlý rozhovor se sloveským svérázem, který si říká Samčo, brat dážďoviek, nádavkem přinášíme ještě jeho aktuální povídku Žibafýř švrňblón, již vytáhl ze svého závratného klobouk…

Šejkr #80: Něco divokého

Michal Pařízek 03.06.2022

Měl jsem moc rád Raye Liottu. Mafiáni, jasně, jeden z nejlepších filmů vůbec, dodnes je nepochopitelné, že nebyl ve své době víc oceňovaný...

Šejkr #79: Tak daleko, tak blízko

Michal Pařízek 20.05.2022

Gentrifikace se nevyhýbá ani distriktu 36, majitel domu zvedl provozovatelům hostelu nájem víc než čtyřnásobně. Přemýšlím nad zážitky, co jsem tu za ta léta nashromáždil...

Šejkr #78: Potopa

Michal Pařízek 06.05.2022

Chodit pozdě může být i výhoda. Je hodina po začátku tiskovky, Rudolfinum je v podstatě prázdné...

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace