Články / Reporty

Prorok post-grungeovej generácie nájdený - Awolnation

Prorok post-grungeovej generácie nájdený - Awolnation

Jana Michalcová | Články / Reporty | 15.06.2014

Od vydania debutového albumu Megalithic Symphony v marci 2011 si kalifornská kapela neoddýchla. Od Kanady, USA až po Anglicko, kde vypredávajú jeden koncert za druhým, pätica muzikantov si našla svoje miesto na scéne okamžite. A inak tomu nebolo ani na ich pražskom koncerte v Lucerna Music Bare.

Čas je neúprosný. V rámci jedného večera vystúpili v stredu večer Nine Inch Nails a Awolnation, a aj keď sa to nedá prirovnávať k Sofiinej voľbe, rozhodovanie nemuselo byť ľahké. Rozhodli ste sa správne? Ak ste šli do Lucerny, tak určite áno. Táto relatívne mladá kapela žne úspech všade, kam príde, a štýlovo má každému čo ponúknuť. Zmeska elektroniky, punku, trip-hopu, tak trochu staromódneho rocku dostala v ten večer každého, a to nie len hitom Sail (tí, čo tam prišli len kvôli tejto skladbe, boli pravdepodobne prekvapení, kde majú speváčku).

Mozog celej formácie, Aaron Bruno, sa asi vďaka teplote parnej sauny, ktorá bola v klube, rozhodol prísť v nedbalom outfite a la stratená generácia, no každého by potešil závan klímy. Koncert začal titulnou skladbou Megalithic Symphony: A-W-O-L-N-A-T-I-O-N, oznámil robotický hlas a bol predzvesťou veľkolepého zážitku. Napriek energickému potenciálu, ktorým kapela vyžaruje, bolo v určitých momentoch vidieť, že chodiť z festivalu na koncert a zasa naopak zmôže aj tých najsilnejších. Guilty Filthy Soul je skvelý štart, ktorý z útržkovitého textu nesmelej pesničky dokázal roztlieskať celý klub (o čo sa mimochodom veľmi neúspešne snažila predkapela Evelynne). Rýchlotempová gitarová Not Your Fault, kde sa ukázal prvýkrát Brunov chraplák známy zo Sail, zahriala aj trochu rozpačitú kapelu, ktorá predviedla svoje tanečné kreácie a moonwalking naplno.

Zatiaľ len koncertná novinka Kooks Everywhere si „napráva“ popíkovú povesť kapely a odštartovala tvrdšiu časť koncertu. Vyzerá to, že aj kapela sa nevie dočkať nového sľubného albumu, ktorý ich predstaví v o niečom inom svetle a oslobodí ich z koncertnej rutiny, keď sa z neznámej kapely vďaka jednému songu stali hviezdy svetového formátu. Soul Wars, jeden z mojich top songov. Hybrid punku a elektroniky s naspeedovanými bicími, výraznými syntezátorovými riffmi a drsnými vokálmi, ktoré menia svoju podobu niekoľkokrát počas večera. Bruno má svoj vlastný štýl - od prenikavých výšok cez drsný rockový spev po sladký high school popík.

Po obligátnej Sail sa koncert končil v akustickej atmosfére vďaka skladbe Knights of Shame, kde všetci vyberali z vrecka smartfóny (upgrade zapalovačov) a nechali sa zhypnotizovať atmosférou umocnenou videoprojekciou - veľké AN sa zmenilo na biele holubice. Dance baby, dance, coz the concert is ending...

AWOLNATION robí dokonalú koncertnú show a nástupom na scénu si nasadili latku poriadne vysoko. Ak aj ostanú na rovnakej úrovni po vydaní druhej platne, rada ich uvidím znova a znova a znova...

Info

Awolnation (uk) + Evelynne
11.6.2014, Lucerna Music Bar, Praha

foto © Andrea Geletová, Monstermusic.cz

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace