Články / Reporty

Prosím vás, kterou linku řídí WWW?

Prosím vás, kterou linku řídí WWW?

Jakub Hudák | Články / Reporty | 03.04.2013

Když jsem poprvé slyšel o formátu Zlínského BusFestu, projektu studentů Fakulty multimediálních studií Univerzity Tomáše Bati, myslel jsem si, že je to příšerný nápad. Koncerty v trolejbusech a autobusech, to ještě chápu – je to vlastně celkem důvtipný způsob, jak zajistit zdroj elektřiny na místě, kde by jinak musel být hlučný benzínový generátor. Navíc vozidla můžou sloužit jako mobilní pódium. V BusFestu jde ale o to, že koncerty probíhají za jízdy: na točně trolejbusů pod sportovní halou nastoupíte, zhruba čtyřicet minut jedete a na tom samém místě zase končíte. Místo přebíhání mezí pódii se přestupuje z jedné linky na druhou.

Do Zlína jsem vyrazil v den, kdy už si všichni mysleli, že zima skončila. Cestou začalo sněžit, ve Zlíně bylo sychravo a navíc se hrál hokej, takže se u točny mísily jen festivalové hloučky, zadělávající si na kašel sponzorským pšeničným pivem Fénix s kouskem pomeranče, a o šálu lépe oděné skupinky v hokejových dresech.

Mým cílem bylo dostat se do trolejbusu autoškoly Zuzaník, kde hráli WWW, protože naživo vždycky podávají intenzivní výkon a jejich koncerty jsou takřka osvětová činnost. Ukazují totiž mladé generaci, která doma neschovává první výtisky BBaRáKu, protože hip hop nikdy neposlouchala, co přesně bylo na českém hip hopu v 90. letech dobrého a jak to lze přeložit do synťákové a smyčkovací současnosti. Proto jsem se trochu naštval, když jsem se pár minut po šesté začal cpát do trolejbusu a slyšel, jak se kdosi ptá, jestli to jsou ti, „co hrajou něco jako Mandrage.“

Koncert v trolejbuse je zvláštní věc. Hudebník v davu v MHD ztrácí na výjimečnosti, kterou by mu poskytovalo o dva metry vyvýšené pódium, což mě bavilo, protože jsem poprvé viděl Ondřeji Anděrovi pod ruce a protože společné madlo sbližuje podobně jako nerovnosti na vozovce, i když někteří z cestujících získali pocit, že by si taky zasloužili být středem pozornosti. Na druhou jízdu jsem přestoupil k DVA, kde jsem pochopil zásadní nevýhody takových koncertů.

Kapely stály umístěny v předních částech vozidel a zhruba v polovině ležel velký reproduktor, což vážně nestačí. Mnohem lepší by bylo, kdyby byly kapely v prostřední části, protože takhle sloužila zadní místa jen k tomu, aby se člověk na chvíli posadil a ohřál, z koncertu jako takového moc neměl.

Beatboxové vystoupení En.drua jsem nakonec vypustil, abych strávil víc času s hiphopovými pionýry, kteří už při třetí jízdě hráli na přání hlasitému mladíkovi u dveří. A nebudu vysvětlovat, proč jsem se nenechal povozit autobusem Student Agency s bavičem a imitátorem Petrem Jablonským – BusFest je multižánrový a dost lidí tamtudy jelo. Tak co.

Info

BusFest 2013
27. 3. 2013, Zlín
www.facebook.com/busfestutb

foto © Sandra Ongalová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Vpít se do ocelové hory (Deena Abdelwahed)

Michaela Šedinová 23.04.2024

Je sobota večer, ale sál kina Přítomnost je jako vždycky tak trochu v bezčasí. Loňská deska Jbal Rrsas tuniské producentky Deeny Abdelwahed je taky mezi časy a světy.

„Keď sa niečo páči všetkým…” (Berlin Manson)

Marek Hadrbolec, Veronika Vagačová 21.04.2024

Slovenští bojovníci za sociálně spravedlivou společnost a postpunk smíchaný s rapem vzali během malé české tour útokem nejprve vyprodanou Prahu a druhý den Brno.

Mezi hukotem velkoměsta a ptačím zpěvem (Shida Shahabi, BITOI)

Alžběta Sadílková 21.04.2024

My promlouváme k prostoru, prostor promlouvá k nám. Součástí oslav 40. narozenin Atria Žižkov byl i víkendový dvojkoncert pod taktovkou Heartnoize promotion.

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace