redakce | Články / Rozhovory | 09.03.2020
Tempers jsou společný projekt dvojice Jasmine Golestaneh and Eddieho Coopera. Kapela, usazená v New Yorku míchá ve své tvorbě chladný darkwave s tanečními beaty a naléhavým zpěvem. Na druhém albu Junkspace se nebáli pustit i do konceptuálního pojetí konzumu, feat na něm měli i od architekta Rema Koolhaase. Aktuální nahrávku Services představí ve vršovickém Café V lese a brněnském Kabinetu. Kteří umělci pro ně byli v mládí určující?
První píseň, kterou jsi slyšel jako dítě, a stále si ji pamatuješ?
Eddie: Pamatuju si moment, když jsem byl malý, hrálo rádio a DJ řekl: „Teď přijde světová premiéra písně I Wanna Dance With Somebody od Whitney Houston.“ Vážně jsem si myslel, že jsem první člověk na světě, kdo ji slyšel.
Jakou desku sis koupil jako první?
Eddie: První album, které jsem si kdy koupil byla kazeta Forever Your Girl od Pauly Abdul. Taky jsem si koupil kotníkový Reeboky, takže to byl pro mě velký den!
Album, díky kterému jsi přežila dospívání?
Jasmine: První album The Doors. V deseti jsem chtěla být jako Jim Morrison, prošla jsem si fází, kdy jsem se snažila i chodit jako on. Dodnes jsem velký fanoušek.
Zásadní koncertní zážitek v mládí?
Jasmine: První koncert, na který jsem šla byli Hole. Courtney Love byla tak divoká a okouzlující! Její vystoupení mě hrozně ovlivnilo, dodnes si ho dobře pamatuji.
Které album tě donutilo začít tvořit hudbu?
Jasmine: Nevermind od Nirvany. Díky tomu jsem si koupila kytaru a začala psát písničky. Byla jsem tím úplně posedlá, nic v té době nebylo důležitější.
Na kterou píseň nikdy nezapomeneš?
Jasmine: Teachers od Leonarda Cohena.
Guilty pleasure?
Eddie: Mainstreamové EDM mám daleko raději, než bych měl mít.
Nejlepší album z posledního roku?
Eddie: Nevím, jestli je nejlepší, ale hodně jsem poslouchal ANIMA od Thoma Yorkea – líbilo se mi, když vyšlo a od té doby mi přirostlo hodně k srdci.
Nejoblíbenější record store?
Jasmine: Vyrostla jsem v Londýně a návštěvy Rough Trade byly pro mé dospívání hodně určující, takže pro tohle budu mít vždycky slabost.
Top 5 nejzásadnějších alb pro Eddieho Coopera?
Kraftwerk: The Mix
Joy Division: Unknown Pleasures
Fleetwood Mac: Fleetwood Mac
Sonic Youth: Daydream Nation
Orbital: Snivilisation.
Tempers (us)
web kapely
živě:
2. 4. 2020 20:00
Kabinet Múz, Brno
fb událost
3. 4. 2020 20:00
Café V Lese, Praha
fb událost
KONCERTY ZRUŠENY
Zuzana Malá 20.03.2023
Tanečnice a choreografka Cécile Da Costa konfrontuje diváka v rámci uměleckého cyklu Tanec s uměním cestou pohybu a tance, čtěte rozhovor nejen o tanci.
Štěpán Bolf (A.M.180) 03.03.2023
Na nové desce se věnují skutečným i fiktivním příběhům postav, které zažívají různé podoby fyzického či psychického násilí. Rozhovor.
redakce 22.02.2023
Je k dostání pouze na vinylu, přičemž něco zbývá i ze stokusové limitky, jejíž součástí je ručně číslovaný a signovaný grafický list od Františka Skály.
A.M.180 Collective 16.02.2023
Faktem je, že jde o nenápadně skvělou desku, která se vymyká indie/noise/pop/rockovému průměru nejen made in Scandinavia. A proto - rozhovor, pak na koncert!
Bianca Krajčovičová 14.02.2023
Štvorčlenné pražské zoskupenie s koreňmi v Kanade prináša do českej undergroundovej scény nostalgický a chaotický zvuk noise/punku či postpunku 80. rokov. Rozhovor.
Anna Mašátová 27.01.2023
Marně tahám z paměti, kdy mi její jméno ulpělo v hlavě poprvé. Dobře si ale pamatuji její třicetihodinovou performance Momentum na piazzettě... Rozhovor.
Lucia Banáková 26.01.2023
Nvotová má veľký talent na vykreslenie zložitej, často traumatizovanej psychiky postáv a taktiež má nezvyčajný cit na provokatívne a originálne témy. Rozhovor.
Vojtěch Tkáč 25.01.2023
Neexistuje lepší způsob, jak zahájit interview s člověkem, který má v životě zdánlivě všechno než hláškou z jeho videoklipu Designer Flow.
Jiří Špičák 25.01.2023
Claire Rousay se do Prahy podívala v rámci svého evropského turné v dubnu poprvé, měla pár dní před vydáním desky Everything Perfect Is Already Here.
David Čajčík, Zuzana Malá 22.01.2023
Singeli boss Abbas Jazza nás provádí po roztodivné vile Nyege Nyege a vypráví.