Články / Rozhovory

Rival Sons: A to je naše volba!

Tereza Tůmová | Články / Rozhovory | 17.12.2014

Rival Sons jsou bluesrocková kapela z Kalifornie, momentálně bortící pódia Evropy. Drhnoucím zvukem připomínají jak The Black Keys, tak The White Stripes, ale kromě kytary staví především na fenomenálním rozsahu vokalisty Jaye Buchanana. Stačilo mi slyšet zvukovou zkoušku, abych věděla, že tohle bude jeden z koncertů roku. Ve chvilce volna si se mnou během hraní pinballu popovídal kytarista Scott Holiday.

Máš pinball i doma?
Ne, na to nemám místo, protože tam jsou děti. Musel bych se s nimi o něj dělit.

To ti asi chyběly teď o Díkuvzdání, viď?
Strašlivě moc, ale jinak je štěstí, že jako kapela jsme semknutí, takže jsme Díkuvzdání strávili společnou večeří ve Varšavě.

Rival Sons jsou kalifornská kapela - jak jste se v poušti dostali k blues rocku?
Takhle, my nehrajeme blues, my jsme rocková kapela. Blues jsem objevil už jako dítě a vždycky pro mě bylo zásadní, blues je styl prolínající se spoustou jiných stylů a pro mě byl inspirací, stejně tak jako Yardbirds nebo Rolling Stones. Blues je v Kalifornii populární stejně jako po celém světě. Ty máš ráda blues? Kdo je tvůj oblíbenej bluesman?

John Lee Hooker.
Miluju Johna Lee Hookera! A víš kdo je můj oblíbenej bluesman? Myslím, že není moc známý, Johnův bratranec Earl Hooker, skvělej kytarista, natočil originální verzi You Shook Me, ten song, se kterým se pak proslavil Muddy Waters.

Je ti bližší blues z Mississippi a plantáží nebo blues z Chicaga?
Tohle je těžká otázka, nikdy jsem o tom nepřemýšlel, obě dvě školy zbožňuju… navíc samy sebe dost reflektují, Chicago vlastně vzešlo z blues Delty…

Blues z Delty bylo dost syrový…
Jo, autentický a syrový, ale tohle zůstalo i v Chicagu a k tomu spousta umanutých kytar. Spousta špinavých, drhnoucích kytar, takže bych se přiklonil k Chicagu a pionýrům té doby, jako byl Muddy Waters a John Lee Hooker, ale skutečná duše je v blues Delty, a to je moje volba, chlapi jako Son House a Robert Johnson.

Viděla jsem tvoje, ve kterém předvádíš všechny svoje kytary a efekty a že jich máš… napadlo mě - používá Jay efekty k vokálům?
Jo, já toho mám spoustu, ale Jay nepoužívá nic, všechno to je jen a jen jeho hlas. Nové album jste složili během tří týdnů, zkoušíte i v mezičase? Ne, to vůbec. My jsme vlastně pořád na cestě, a díky tomu jsme si dost blízcí, takže se pak zavřeme na tři týdny do studia a začneme. Já dám riff, Jay vokály a vrhneme se na to, za hodinu máme song a dalších třicet minut na nahrání.

Loni jste v Praze hráli v klubu 007, který je maličký, letos jste tady ve Futuru, ale…
… ale pořád je dost malý. Loni to bylo snad pro 150 a dnes hrajeme pro 500 lidí a je vyprodáno!

Ale taky jste zvyklí na festivaly a velké publikum.
Jo, hráli jsme i pořádně velké koncerty, ale ani ty menší nevadí. Jasně, hráli jsme třeba pro dva tisíce lidí v Paříži, ale jsme zvyklí, že v této části světa jsou akce menší, včera Varšava 900 lidí, pak byla Vídeň, ještě menší než tady. Na každé tour se to střídá, ale roste to, podívej, od loňska se počet lidí na pražském koncertě ztrojnásobil a my jsme jen rádi.

A pořád máte rádi malé akce?
Určitě! Je to intimní, uzavřené, jsme blízko lidem. Hráli jsme na Rock am Ringu, a tam byli lidi příšerně daleko. Někdy je fajn cítit, že na tebe ostatní dýchají.

A tohle vás žene tolik hrát?
No, vlastně ne. Je to nutnost. Jasně, je spousta lidí, kteří nás chtějí vidět, ale taky je to byznys. A hlavně, sloužíme fanouškům.

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Pořadatelská: Kristýna Procházková (Spratek production)

redakce 17.02.2020

Dělat koncerty pro kamarády v sobě obnáší velkou dávku romantiky, ale taky spoustu práce. Kristýna Procházková vypráví o své Spratek Production.

Protokol: Scott Hansen (Tycho)

redakce 14.02.2020

Scott Hansen neboli Tycho si prošel cestu od tvrdých kytar až k snové elektronice a audiovizuálním světům, které dokáže vytvořit člověk doma s laptopem.

Tono Guth (La3nos): Hudba je rečou a rytmus jej kostrou

Daniel Hevier ml. 14.02.2020

Aký vplyv má hra na perkusie na vedomie, stres, úzkosť? Rytmus je pre Tóna Gutha prirodzeným vyjadrením tela aj mysle.

Vstupní prohlídka: Brains for Sale

redakce 13.02.2020

Brains for Sale nabízí citové výpovědi, hymny loserů i úvahy o současnosti a podobně vyznívají i jeho odpovědi níže v rámci vstupní prohlídky.

Protokol: Isaac Symonds (Half Moon Run)

redakce 11.02.2020

Kde se bere inspirace k éterické tvorbě Half Moon Run? Když vyrůstáte na heavy metalu, jde to samo.

Douška vydavatelská: Dominik Suchý (Weltschmerzen)

redakce 08.02.2020

Label Weltschmerzen se chce věnovat zajímavým a koncepčně zaměřeným nahrávkám současné hudby s dekadentním nádechem.

Protokol: Chris Stewart (Black Marble)

redakce 06.02.2020

Projekt Chrise Stewarta, podepsaný pod Sacred Bones, se poprvé představí v Praze. Při té příležitosti nahlížíme pod jeho pokličku.

Matt Tong (Algiers): Písničky si řekly, co potřebují

waghiss666 04.02.2020

Myslím, že hlavně Ryan chtěl, aby deska There Is No Year byla víc syrová a punková, jenže písně, které jsme dělali, nás zkrátka vedly jinou cestou.

Pořadatelská: Honza Bílek (Společně VM)

redakce 31.01.2020

O kulturu se ve Velkém Meziříčí stará spolek Společně VM. Jeho spoluzakladatel Honza Bílek do města vozí hudbu, výstavy i letní kino.

ex-presso: Jiří Giesl

redakce 30.01.2020

Pořádá koncerty, cestuje, aby viděl, pije, aby žil. Pročež byl tím povolaným, kdo má na starost i na svědomí kávu značky Full Moon.