Články

Rock´n´rollová tancovačka The Peacocks a Wayward Caines

Rock´n´rollová tancovačka The Peacocks a Wayward Caines

Dita Koudelková | Články | 24.02.2014

V pátek 21. února ožilo pražské Rock Café pod nádechem zašlého rock’n’rollu padesátých let, oprášeného řízným punk rockem v podání švýcarského rockabilly tria The Peacocks a multikulturní německo-americko-české formace Wayward Caines.

Pokud jste už alespoň nepatrně přičichli k nové ostřejší generaci Elvise Presleyho, Jerryho Lewise a Billa Halleyho, pravděpodobně se shodneme na tom, že najít kapelu, co si zvládla pořídit kontrabas, ovládá všechny Travoltovy triky s pomádou a nakupuje v Black Hearts, nebude hledání jehly v kupce sena. Pokud k těmto kritériím přihodíte důraz na melodickou folkovou linku s kytarovým riffem, co jednou kouzlí víc do country, podruhé do punk rocku, vyjde vám famózní rockabilly set. Ten, jehož zásluhou gang The Peacocks přitáhl na úterní rock’n’rollovou tancovačku víc než jen pár skalních fanynek filmové adaptace Johnnyho Cashe, kterému se frontman Hasu Langhart až záhadně moc podobá. Kvalitní muzika, kterou trojice složená z bratrů Langhartových a bubeníka Jürga Ludera umí náležitě prodat. Zatímco Simon za basou házel koketní pohledy, co by i z barmana na protější straně sálu udělaly povolnou lolitu, zpěvák Hasu si nelámal hlavu s nažehlenou košilí, ikonicky černou, a nekontrolovatelně brázdil podium. Svíjel se blíž a blíž k třesoucí se podlaze a připomínal Cashe v dobách jeho amfetaminové závislosti. Vypalovačky Gimme More, After All nebo Up And Down z posledního alba Don’t Ask jsou takovými tanečními fláky, že nutno litovat snížených stropů, které by nejedné dámě pocuchaly lokny, a poněkud klaustrofobních prostor, jež bránily davu odvázat se do swingu, shagu či akrobatických prvků rock’n’rollu. Na druhou stranu Peacocks a jejich hudba oplývají takovými mystickými vibracemi, že i kdyby tam všichni tři jen stáli v pozoru, stejně byste věřili na rock’n’roll.

Další kulturní vložkou byla punkrocková sedmička Wayward Caines. Pro hudební záškoláky novinka, pro ty, co poctivě sjíždí line-up Mighty Sounds, dobře známá parta, která v červenci u Čápova Dvora rozhazovala svižné rytmy a plážové míče. Tentokrát sice s žádnými suvenýry kluci nedorazili, za to ze čtyř měst, ze tří států a ze dvou kontinentů přivezli pořádně nakopnutou punkovou všehochuť. Nedošlo tak na trapnou situaci, jež bývá osudem předkapel, kdy frontman plácá dlaněmi nad hlavou a povzbuzuje publikum, aby z nich dostal víc než jen zírání, občasné zhoupnutí a v nejhorším skandování hlavní kapely. Waywardy si celej „rokáč“ parádně užíval.

Takže s těmi, co meškali, se uvidíme napřesrok u další plesové sezóny anebo na mírně dekadentnější zábavě, při příležitosti dalšího Mighty Sounds.

Info

The Peacocks (sui) + Wayward Caines (de/us/cz)
21. 2. 2014, Rock Café, Praha

foto © ChrisK

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nela Klajbanová (LITR): Nechceme suplovat existující formáty

Jarmo Diehl 24.09.2021

Tradiční olomoucká událost nabízí to nejzajímavější ze světa nezávislé knižní tvorby a zaměřuje se na autorské a umělecké publikace a my se ptáme její šéfky.

Šejkr #62: Elán mezi oblázky

Michal Pařízek 24.09.2021

Fouká tak, že i zavřené slunečníky se komíhají jak sbor opilých baletek a chudák číšník z místní taverny má s rovnáním neposlušných lehátek slušnou honičku...

Výtrysk nekompromisní vizionářské dychtivosti (Cabaret Voltaire)

Akana 23.09.2021

Red Mecca představuje završení období, v němž Cabaret Voltaire smělými experimenty osahávali čerstvě objevená teritoria industriální elektroniky... Richard H. Kirk RIP.

Výlet k hraniciam hluku. A trochu ďalej. (Hluková mystéria 2021)

Lucia Banáková 22.09.2021

Občas sa mi zdá, že všetko v Ostrave je zvláštne vyvážené ako napríklad tá tvrdá práca divokou zábavou...

Slast digitálního purismu (Raster((Noton))

Karel Veselý 21.09.2021

Jedno z nejdůležitějších vydavatelství pro experimentální elektroniku posledního čtvrtstoletí oslaví své narozeniny na letošním festivalu Lunchmeat.

10 + 1 = Denisa Václavová (4+4 dny v pohybu)

redakce 21.09.2021

Nejzajímavější místa činu, na které se Festival 4+4 dny v pohybu za svou pětadvacetiletou historii podíval?

Dušan Svíba (Earth Music/Colour Meeting): Tak to pusť…

redakce 20.09.2021

Do Prahy díky Dušanovi přijíždí senzace newyorské klubové scény, trio VickiKristinaBarcelona s projektem Songs of Tom Waits.

Filip Kršiak (Elbe Dock): Ústí (do) Evropy

Viktor Palák 20.09.2021

Přijedou i Buchty, elita jódlování a tvůrci nejlepších domácích dokumentů. Rozhovor s ředitelem Filipem Kršiakem o cestě z velkoměsta do města – a do Evropy.

Tak daleko, tak blízko: Pavel Štorek

redakce 19.09.2021

Pavel Štorek je uměleckým ředitelem festivalu mezinárodního festivalu současného umění 4+4 dny v pohybu. Kde se sám rád pohybuje?

Studená válka vře i v postapokalyptické budoucnosti (Soudce Dredd 4)

Martin Šinkovský 18.09.2021

Příběhy o Dreddovi, nejdrsnějším policistovi, soudci i vykonavateli rozsudku v jednom, patří k jedné z nejdéle zářících hvězd na komiksovém nebi.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace