Jiří Mališ | Články / Sloupky/Blogy | 27.06.2017
Třetí zahřívací den Roskilde Festivalu byl v kalendáři označen jako “norská invaze”. Dvě talentované Norky, ARY a Skott, by se hodily i do hlavního programu a očekávání byla vysoká. První zmíněná zkoušku zvládla důstojně a milý elektropop doprovázela svůdným ležérním tancem. Intimní atmosféře by prospěl pozdější časový úsek, ale na něj dojde někdy příště. Naopak Skott si nekompromisně řekla o užší výběr na nejlepší koncert celého festivalu. Hitovky Wolf a Porcelain si nechala na konec setu, ale i dosud nevydanými písněmi se jí podařilo publikum ohromit. Perfektní vokální výkon a kouzelný indie pop s nádechem elektra připomínajícího CHVRCHES má naživo spoustu energie a není divu, že si ji na říjnové turné vybrala jako předskokanku i skandinávská královna MØ.
Lehkou připomínkou minulého ročníku bylo vystoupení Noréll, kteří svým elektronickým nářezem nechali vzpomenout na Grimes. Dánská trojice předvedla znamenitý šťavnatý set, jenž si co do energie nezadá s metalovými koncerty. Tvrdostí zvuku ale nesahali ani po kotníky kapele BAEST - pětice z Aarhusu je jednou z nejslibnějších kapel dánské deathmetalové scény, což potvrdili například supportem pro Illdisposed nebo před několika dny skvělým vystoupením na festivalu Copenhell. Jejich set na Roskilde byl o něco slabší, hlavně díky publiku, ale na pódiu k žádnému zaváhání nedošlo - nekompromisní odvaz. Podobně tomu bylo i u posthardcoreových Tvivler. Kodaňská čtveřice v mnohém připomene Touché Amoré a i situace v moshpitu byla podobná. Pouze hrstka sympatických lidí, která do sebe vrážela spíše z legrace než v punkovém duchu, a když ji frontman pobídl k vytvoření “wall of death”, nechalo je to klidnou.
Na závěr dne bylo v plánu vidět rapový talent Noaha Cartera. Ten ale po vzoru kapely Phlake z loňska roku způsobil menší dopravní kolaps kolem stage a soudit koncert dle zvuku z backstage by nebylo objektivní. Mluvilo za něj publikum, které dotáhl, a fakt, že napřesrok ho nejspíš uvidíme na Orange Stagi. Pak jsem se uchýlili do prostoru pro dobrovolníky, kde jsme v rytmu osmdesátkového synthpopu odtančili do víru noci a opojení ciderem...
Roskilde Festival 2017
26. 6. 2017 Roskilde, Dánsko
Michal Pařízek 22.03.2024
„Světová zpráva o štěstí zařadila Česko na 18. místo.“ No to se mi ulevilo, pak že jsme na tom špatně.
Ondra Helar 19.03.2024
Šest festivalových tipů, a to napříč tématy, protože i to je letošní novinkou – schází jednotné téma, zato je spoustu různých kategorií.
Michal Pařízek 08.03.2024
Dělo se toho spoustu, možná nejsilnějším zážitkem ale byla návštěva Kunstmuzea v Haagu. V hlavní roli Max Beckmann, Piet Mondrian, De Stijl. A Can.
Michal Pařízek 23.02.2024
„Praise your cringe,“ hřímá Joshua Idehen z pódia lublaňského klubu Channel Zero. Motivuje, káže a směje se u toho. Emoce na praporu a dojetí.
Andraž Kajzer 13.02.2024
Dekáda je výročí, které je potřeba pořádně oslavit. Jako první nabízíme pamětihodné momenty přehlídky uměleckého ředitele festivalu Andraže Kajzera.
Michal Pařízek 09.02.2024
Pohledy se mohou různit, naštěstí. „Můj je ten správný.“ Ano, takhle by to mělo, mohlo být. Právě Kafka je jednou z těch osobností...
Michal Pařízek 26.01.2024
„Tohle je konec internetu. Měli bysme si zase posílat dopisy, to bude mnohem užitečnější než tenhle shit.“ Ano, na letošním Eurosonicu padaly i takovéto věty.
Michal Pařízek 12.01.2024
Přelom roku je mimo jiné ve znamení koncertní pauzy. Pokaždé si to užívám víc, je třeba vypnout a povolit... Na jak dlouho?
redakce 04.01.2024
Výsledky nejsou nic menšího než vzrušující. Redakční hlasování o nejlepší nahrávku roku 2023 ovládli...
redakce 03.01.2024
Jedno údolí je magické i skličující, to druhé syrové a vznětlivé jako troudná sojka, neukojitelný hněv.