Články / Reporty

Rozpálený Ben Howard

Rozpálený Ben Howard

Claire Adele | Články / Reporty | 17.07.2013

„Darling you’re with me? Always around me?“ zpívá Ben Howard v jedné ze svých největších pecek Only Love z poslední desky Every Kingdom. Byli jsme s ním. Při každém tónu. Byli jsme okolo něj. V kulatém sále Teatro Circo Price v centru Madridu.

Zatímco v Česku jsme o něm povětšinou ještě neslyšeli, jinde po světe sbírá pětadvacetiletý Brit Ben Howard úspěchy a vyprodává sály. Koncem letošního června si zahrál také na Glastonbury, odkud zamířil na turné po Evropě. My jsme ho zastihli při jediné letošní zastávce ve Španělsku, odkud Ben zamíří severněji do Beneluxu a následně do Ameriky. „To je divné, že lístky stály tak málo,“ podivovaly se Kanaďanky. „V Americe by byly mnohem dražší a hned by bylo vyprodáno!”

„Kdo dneska hraje?“ ptá se nás španělský taxikář prohlížející si frontu u vstupu. „Asi musí být dobrý, co?“ „Ben Howard,“ odpovídají ti ve frontě. Žádná reakce. „Jeden britský písničkář,“ dodávají španělsky se silným přízvukem. Taxikář s pohledem na dlouhý špalír přikývne s výrazem pochopení.

Kulatý sál se pomalu plnil a s třicetiminutovým zpožděním konečně potemněl. Následně se rozsvítil úzký pruh bílého světla, ze kterého Howard s doprovodem tří dalších muzikantů otevřel pomalou skladbou Everything. Ani jsme nedutali, probral nás až konec písničky a Howardův pozdrav. Přátelským děkováním publiku za doprovod a následujícími živějšími skladbami si získal obecenstvo na svou stranu a do vlny dobré nálady pak zkušeně vhodil poetickou Only Love. Publikum se mu odměnilo zdvihnutými pažemi, které reflektory oslnily pokaždé, když zazněla slova „only love“.

V téměř dvou hodinách, které si Howard pro rozpálený Madrid vyhradil, naservíroval typickou pozdní španělskou večeři – pořádnou dávku všehochuti, aby potrava byla vyvážená. Od začátku hrál energicky a lidi jásali, nicméně když přitvrdil a energičnost se vyšplhala o několik stupňů výš, tak jako rtuť na zdejším teploměru v odpoledních hodinách, kdy nezasvěcení očekávají pouze úpadek a ochlazení, pochopili jsme, že hlavní chod a exploze teprve přichází. Při oblíbené Keep Your Head Up byl dav na vrcholu blaha. Lidi poskakovali jak v prostoru pro stání, tak v postranních tribunách stojíce na sedadlech, zpívali, mávali rukama a natáčeli na telefony. Abychom se však nepřehřáli, po pár písničkách zase zvolnil a ke konci už jsme jen sborově vydechovali a vychutnávali si jemný dezert, který britský písničkář podával ze zadýmeného podia. Jednou z klidných finálních písniček byla Keiko, kterou prostřel na delikátním podnose, tak akusticky, jak jen akustická skladba může znít. Kulatý sál jsme opouštěli usměvaví, vydovádění a ukolébaní. A to jsme se ani nehnuli – nemuseli jsme, Howard & crew to udělali za nás.

Info

Ben Howard (uk)
10. 7. 2013, Teatro Circo Price, Madrid

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace