Články / Reporty

S duhou přes oči: Hlavně se zase nezamilovat

S duhou přes oči: Hlavně se zase nezamilovat

Veronika Mrázková | Články / Reporty | 21.07.2017

LP je pro mnohé neprávem ženou jednoho hitu, svým famózním hlasem umí ale vyčarovat mnohem více než Lost on You. Takový šmrnc a jasně vyražený styl s plachetnicí na hrudi se v popu nevidí. Taky se obešla bez projekcí, bez efektů i bez back vokálů. Vystačila si a narozdíl od tolika hvězd před ní (a po ní), nepůsobila na mamutím pódiu s kytarou utahaně ani ztraceně.

Trochu jinak mohl působit Kiwanuka. Nedbal možnosti přiblížit se publiku a zůstal věrný své poctivé zpívařině. Otevíral dlouhým zpěvem své kytary za doprovodu stejně dlouhých klávesových ploch. Pak sice potěšil songem Cold Little Heart ze Sedmilhářek, ale dlouho neměnil výraz ani rytmus. Až jsem ho začala v duchu prosit, aby přitlačil, uvolil se s písní Black Man in a White World, ale konečný verdikt je jasný: někdo si liboval, že byl Michael za odměnu, jiný koncert přečkal i přes vlčí hlad až do samotného konce, ale Love & Hate vyzní lépe z desky.

fotogalerie z festivalu tady i tu

A univerzální nebyl ani výstup UNKLE. Jak psali v průvodci, čekala nás “all-star sestava složená ze zkušených hudebníků z kapel Groove Armada, The Duke Spirit, Squarepusher a Air”. Naživo jsem ale pocit výlučnosti neměla. Chápu, proč jsou legendami, ale narozdíl od skalních jsem setrvávala spíše ze slušnosti. UNKLE možná nic nechybělo, ale zároveň neměli nic navíc. Model, který kdysi pomáhali vytvářet, se za ta léta osvědčil a zároveň posunul. A dva nevýrazní zpěváci a show postavená na úkor triphopového základu mě nakonec poslala domů.

Jela jsem rozjímat o Warhaus. O dalším úctyhodném objevu Full Moon scény, která přestává kapacitně stíhat. Buď Maartena Devolderea předchází pověst uhrančivého frontmana, nebo se všichni tolik těšili na waitsovské blues, špetku rockové syrovosti, poetiku večerních kabaretů a úsporně stavěné melodie zdobené expresivní trubkou. Těžko říct. Každopádně Devoldere zraje jak víno. Je ten typ, kterému věk sluší. Navíc Balthazar a dEUS možná měli své publikum, ale tenhle projekt bude mít mnohem delší trvanlivost.

Stačila chvíle a šarmantnímu vlasatému dlouhánovi s ledabylým projevem, hluboko posazeným témbrem a caveovskými pohyby jsme se dokonale oddali. A že sympatie byly vzájemné, svůdnost Warhaus hraničila s pokušitelstvím. Žádostivost v publiku rostla s každým Devoldereovým gestem a z plastového panáka svíraného v pěsti zůstaly jen rozpraskané střepy. Jsou lásky, kterým nelze odolat.

Info

Colours od Ostrava 2017
2O. 7. 2017, Dolní Vítkovice, Ostrava

foto © Jakub Šarjak

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace