loomerar | Články / Reporty | 02.12.2014
Set it Off? Let’s chill this fucker! V reakci na novou politiku Creepy Teepee vás informuji, co se skrývá pod pojmem Winter edition se značkou Creepy Teepee. Většina zúčastněných projektů nabídla vzpomínání na léto skrz mříže Abletonu. A další minulá léta a další roční období. Neon Indian v MeetFactory, který zněl jako Prince. XXYYXX pro sto lidí v Potrvá. Washed Out ve znělce seriálu Portlandia. Purity Ring v reklamě na sweat-e-shop www.very.co.uk. Po přeskočení reklamy následuje statický klip ODESZA s fotobankovou striptérkou v oparu, který rozhodně není #nofilter.
Hudební přehlídka na klíč s názvem Set It Off k nám dorazila chudší, než bylo původně oznámeno, např. footworker z internetového ghetta DJ Paypal uvízl někde v terminálu. Po demisi Podnik crew z Podniku se místo konání přesunulo do Kulturního centra VýLetná. Přes léto svépomocně uklizená a upravená prvorepubliková dřevostavba tenisového klubu od Bohumíra Kozáka (jeho domu na Václaváku se chopili lidé s úplně jinou karmou) s přilehlou normalizační „víceúčelovou“ halou byla po několika drumbácových akcích konečně naplněna ucelenějším programem. Pardon, přehlídkou. Přívětivý lineup putovní výstavy přišli odškrtávat rodinní voliči Prahy 7 Sobě, prvovoliči, kteří tu jindy jezdí na skejtu, i ti, jejichž volbou byla a budou trika prodávaná i ten večer na baru – old school 23 biohazard crew. Z diskuze o propustnosti Éteru i Josef Sedloň.
To samo o sobě zavání nečasovou elektronikou. Velkomdrink Blue Hawaii byl protřepán Alexem Cowanem, který vede label Arbutus. Kdo čekal showcase nejhřejivějších písniček (na Arbutus vydává s BRAIDS jeho spoluhráčka z Blue Hawaii, taky Sean Nicholas Savage nebo Doldrums), byl zklamán. Montrealský balič ukázal alternativní (bez Oasis a Dido) verzi soundtracku k Dolanově Mami! – kdyby si postavy z filmu na white trash třídu jen hrály. VýLetná, doposud zvyklá na beaty lámané přes miléniové koleno, dostala naloženo internacionalizované rytmy současné Afriky, 90’s gangsta rap i nejrůznější chicagské obkročáky. Ačkoli šlo o DJ set a nejsem zrovna follower Arcade Fire, v porovnání s Blue Hawaii DJ setem byl příspěvek Lindsay Lowend live jen co se týká mimického svalstva. Pod pódiem to ubíhalo stejně utěšeně jako na displeji, což ložnicový pouštěč kvitoval výrazy, jako by právě čerstvě odkliknul předplatné na Netflixu.
Cesta po srsti vrcholila selfmademanskou elektronickou dvojicí ODESZA, z nichž ten víc #nofilter na začátek setu překvapivě oznámil, že hrají „divnou“ hudbu. Pravda, akai kontroler pod jeho rukama je „divně“ sklopený dopředu, jako laptop, když vám Jančura nepřidělí dost prostoru. Jinak je vše, jak to známe z denního snění. Když zrovna není čím rozházet kostru tracku reprezentovanou svitem gombíků, je potřeba přiložit do přistaveného kotle či drumpadu, Slow Magic ví své. Chillwavové palivo/řezivo hoří a zase zhasíná s každým zpožděným kopákem. Beatová 808 pila by potřebovala víc „rozvést“, tedy ohnout od sebe, jako to v reálném čase předvedl brightonský beatmaker Ambassadeur. Jednomu Sad boyovi by se najednou zastesklo, že na pražském Set It Off nepřistál původně oznámený producent Yung Gud. Co zbylo? „Let’s get weird with us.“ Kdyby ODESZA infiltrovali Grammy, Rejžek by „weird“ blahosklonně přeložil jako „ulítlé. Venku zatím dohoříval oheň v barelech.
Zapovězené (zapomenuté?) slovo viselo v chladném vzduchu. Zaklínadlo „Chillwave“ nepřímo verbálně připomenul jen frontman seattleských Craft Spells svým nevtíravým, neadresným doporučením: „Let’s chill this fucker.“
Set it Off
27. 11. 2014, Kulturní centrum VýLetná, Praha
foto © Kristyna Sehrezada
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.
Akana 24.03.2024
Pří ohlušujících noiseových náletech se především Hessels s Moorem svíjeli se svými nástroji s takovou bezuzdností, až to bylo o strach.
Michal Mikuláš 20.03.2024
Vstupenky na nenapodobiteľnú írsku disco queen boli v nedeľu popoludní už nedostupné. No wonder...
David Čajčík 20.03.2024
Unikátní zážitek, kdy je možné vidět jedny z největších jmen amerického kreativního či tech průmyslu, hollywoodské hvězdy vedle stovek a stovek zcela neznámých hudebních projektů.
Michal Smrčina 17.03.2024
Nadšení bylo všudypřítomné, k hale přijelo pár autobusů zapálených výprav. Možná nevěděli, co SaSaZu znamená, možná jim to bylo jedno.
Kryštof Kočtář 15.03.2024
Po zvukové stránce v něm – obdobně jako rovněž dvojice Dead Can Dance – namíchalo koktejl ze surovin z celého světa, avšak rozhodli se jej vypít v berlínském techno klubu.
Tomáš Jančík 13.03.2024
Zpoza rohu ulice slyším šum, z dálky vidím ve tmě modře svítící neon a pod ním nespočet hloučků převážně studentů. Co bylo dál?
Julia Pátá 12.03.2024
Každá další píseň se vznáší mezi klidně usazeným publikem, proplouvá kolejemi a mizí společně s vlaky jednou za čas projíždějícími kolem pražské MeetFactory.
Jan Starý 11.03.2024
Někdo poslouchal v nábožném vytržení, někdo mával vlasy do – některého – rytmu, nadšení ale působilo celkem univerzálně.