Články / Recenze

Silné emoce Marissy Nadler

Silné emoce Marissy Nadler

ScreamJay | Články / Recenze | 06.12.2016

OHODNOŤTE DESKU

Prý jestli se nechci seznámit s Marissou, a tak jsem zašel na bezkofeinový kafe a tácek máslových sušenek. Pak si sedla na zápraží na chatrnou houpačku a začala si brnkat co pár strun, vypadala u toho hrozně sklíčeně, nechtěl jsem rušit. Jako by to bylo dneska, tehdy třetí řadovka Songs III: Bird on the Water a uhrančivá podmanivost skladby Feathers. Skoro jako zpověď, a i když se mi všechno okolo vykouřilo z hlavy, odkaz zůstal. Možná i proto jsem se těšil na náš letošní dialog. Nazvala ho hřejivě July.

Ani tentokrát přitom hudbou nehřeje, maximálně jako objetí z povinnosti. Marissa Nadler zůstala přesně tím, co si představíte pod souslovím zasněná písničkářka. Slowcore folková akustika, nádech dream popu a křehký, přesto naléhavý zpěv. Hudba, do které se nemusíte zakousnout, abyste zjistili, jak chutná – stačí přivonět.

Když se mi July přehrála snad po sedmé, pořád jsem nemohl přijít na to, proč si ji nedokážu uvolněně prožít. Na poosmé mi došlo, že je svázána jednotvárností. Možná daň výrazové intimity, možná očekávání silnějšího ústředního motivu, který by mě sice nevyrval ze snu, jen oživil senzačním hudebním déjà vu, co se usadí v podvědomí. Je tu příjemně bluesový feeling kytar ve Was It a Dream, je tu hořkosladká podbízivost Anyone Else, jenže já nevím – třeba jsem jen zbytečně náročný? Když ale za deskou stojí producent Randall Dunn (Black Mountain) a mezi hosty, mimo jiných, Steve Moore (Earth), skromnost není na místě.


Marissa se nebojí sdílet silné emoce, jen protentokrát vsází víc na jistotu než experiment, na výraz celku před dílčím charakterem skladeb. Jedna z mála jednou z mnoha. July si drží autentickou tvář, ale v nitru mohla být ještě silnější a naléhavější. A vy to z ní vycítíte.

Text vyšel v magazínu Full Moon #34.

Info

Marissa Nadler - July (Sacred Bones, 2014)
www.marissanadler.com

Live:
Marissa Nadler (usa)
14. 12. 2016 20:30
MeetFactory, Praha
www.marissanadler.com
www.facebook.com/events/340153283042725

foto © Derrick Belcham

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Prosvítající naděje ve světě izolující samoty (Malcuth & Facutum)

Viktor Hanačík 17.04.2024

Je to deska designovaná spíš pro klubové soundsystémy a podzemní parkety, ale obstojí i pro introspektivní poslech.

Historky otců zakladatelů budou těžko hledat čtenáře (Neviditelné řemeslo)

Martin Šinkovský 14.04.2024

I když autoři textu opakovaně tvrdí, jak složitě se jejich práce vysvětluje a obhajuje, skutečností je, že základní pravidla a kompetence jsou jednoduché a logicky vyvoditelné.

Marko Damian a úpadok menom Skeeter

Matej Žofčín 09.04.2024

Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.

Kolekce rozmanitých emocí (Page Turners)

Tereza Bartusková 01.04.2024

Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.

Dva svety (Eva Sajanová & Dominik Suchý)

Veronika Vagačová 29.03.2024

Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis.

Hudba ze zapomenutých míst minulosti (Garlands)

Filip Peloušek 25.03.2024

Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.

Esence The Beatles (Milan Bátor)

Jiří V. Matýsek 10.03.2024

Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.

Dobro došli u bad trip (Nemeček)

Dan Sywala 19.02.2024

Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.

Aye, captain! (The Longest Johns)

Jiří V. Matýsek 16.02.2024

Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.

Zápas agresívnej klubovej estetiky s distingvovanosťou orchestrálneho zvuku (julek ploski)

Dušan Šuster 12.02.2024

Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace