Články / Reporty

Skrillexův přímočarý útok

Skrillexův přímočarý útok

Martin Řezníček | Články / Reporty | 27.08.2016

Poslední tuzemské vystoupení dubstepového krále Skrillexe se odehrálo za dost složitých okolností na Rock for People před čtyřmi lety. Po větrné smršti se koncert vůbec neměl konat a nakonec se přesunul na jedno z menších stanových pódií, kde si ho užil jen zlomek návštěvníků festivalu, kteří neopustili areál a o přesunu se dozvěděli.

„Co se podělá jednou, podělá se podruhé“ platí naštěstí jen někdy. Srpnový koncert Skrillexe proběhl hladce a tam, kde měl. Sonny John Moore s pořadatelem vybrali nově vypucovanou halu Pragovka a každému z návštěvníků bylo hned jasné proč. Bývalá výrobní hala, ze které zmizely pouze stroje a zařízení, posloužila jako skvělá kulisa pro dubstepovou párty. V kombinaci se světly, lasery, stroboskopy a kouřem bylo o vizuální porno postaráno. Jenomže krása tady zvítězila nad účelností. Projektanti nepočítali s tím, že by hala místo desítkám dělníků sloužila tisícům pařících lidí, takže v ní bylo dusno a horko. Kvůli podlouhlému půdorysu pak měl šanci vidět na pódium jen omezený počet fanoušků, zbytek se musel spokojit s pohledem z velké dálky. V předních řadách proto byla bezohledná tlačenice a rave, tancovat se dalo spíš vzadu.

O support se postaral Nizozemec Wiwek a necelá desítka dalších DJs. Na všechny se pařilo, beaty se lámaly a přeboostěné basy přitloukaly podrážky k polité podlaze. Skrillexova dominance ale byla evidentní a mnozí přišli pouze na jeho set. Ten trval hodinu a půl a Moore ho pojal průřezově. Tracky přehrával v modifikovaných remixech, takže publikum bylo stále trochu překvapené, což setu prospělo. Zaznělo i Take Ü There z projektu Jack Ü a samozřejmě došlo na hity z EP Scary Monsters and Nice Sprites. Hlavně na stejnojmenný track, jehož hlavní téma se několikrát vynořilo a zase zaplulo – stejně jako slavný výkřik „Yes, oh my God!“. Do zblbnutí se jelo „Everybody now, let me see your hands up!“ a hned dvakrát zazněl mix Killa (jednou v podání Skrillexe, podruhé od Wiweka). Opakování ale nepůsobilo nepříjemně, naopak bylo dramaturgicky přínosné. Přece jenom člověku se líbí to, co je mu povědomé. V setlistu příjemně překvapil mix Chop Suey! od System of a Down, po němž následovala Bohemian Rhapsody, z níž už Skrillex plynule přešel do závěrečné Bangarang. A jako outro ještě naposledy zaznělo téma ze Scary Monsters and Nice Sprites v klavírní verzi.

Rande se Skrillexem nedoprovázelo žádné dlouhé oťukávání a řeči, šlo se rovnou na věc. Přímočarý útok a všechny obranné linie padly k zemi. Sonny John Moore skóroval.

Info

Skrillex (us), Wiwek (ne) a další
25. 8. 2016, Pragovka, Praha

foto © Romana Kovácsová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace