Články / Rozhovory

Steffi: Nepotřebujeme pořád sedět jedna vedle druhé

Steffi: Nepotřebujeme pořád sedět jedna vedle druhé

Nela Bártová | Články / Rozhovory | 20.09.2019

Steffi a Virginii, rezidentky berlínského Berghain/Panorama Baru, jsme vyzpovídali u příležitosti jejich pražského vystoupení na akci Komiks, ale samozřejmě jsme taky loudili informace o nadcházející desce Work a Change, která vychází na labelu Ostgun Ton. Jaká je společná práce na hudbě, který venkov je ten nejlepší a jak se Steffi dívá na streamingové platformy? Odpovědi více než výstižné.

Můžete prozradit něco o kreativním procesu kolem alba Work a Change, které vyjde v říjnu na labelu Ostgun Ton? Proč jste se rozhodly znovu spolupracovat?
Pracovat společně je pro nás přirozené. Pro Work a Change jsme chtěly vyzkoušet nový přístup k Virginiiným vokálům. Idea byla použít je spíše jako rytmický element než napsat klasickou pop-písničkovou strukturu a taky jsme chtěly ustoupit od 4/4 taktu, jako jsme to udělaly v minulosti.

Mít ve studiu dalšího člověka může být nevypočitatelné. Pracujete společně, nebo se nějak střídáte a relaxujete, když nejste zrovna „na řadě“?
Během let jsme si osvojily určitý způsob práce a vždy se snažíme dát si dostatek prostoru pro zkoušení nových věcí a nápadů. Nepotřebujeme pořád sedět jedna vedle druhé, to závisí na fázi procesu, někdy jedna z nás blázní s nástrojem, mezitím co druhá dělá čaj a nechává tu první hledat správný zvuk.

Vokály jsou velmi živé, někdy působí téměř jako jamování nástrojů. Kladete je do připravených melodií nebo skládáte melodie společně se zpěvem?
Při jamu nahráváme všechny zvuky, takže jsme flexibilní a můžeme s nimi poté pracovat kdykoli a kdekoli chceme. Pak hledáme správnou vokální melodii a pohráváme si s ní, dokud necítíme, že sedí. Všechny další části nahrajeme ve druhé nebo třetí session těsně před tím, než začneme s aranží skladby. Poté, co se to podaří, napíšeme texty a nahrajeme konečné vokály.

Jamujete ve studiu před tím, než přijdete s nápadem na track, nebo máte vizi, ještě než jdete do studia?
Vždycky máme spoustu nápadů, ale jen co začneme tvořit, tak to většinou nabere směr, který nečekáme. To je ta zábava a krása na tom celém.

Děláte na nápadech během tour? Časové plány vás obou jsou celkem hektické se spoustou hodin ve vlaku a letadle, může to vést k něčemu kreativnímu?
Když spolupracujeme, rády si odpočineme od tour a zavřeme se ve studiu, takže se můžeme soustředit pouze na tvorbu hudby.

Na albu Work a Change pracujete poměrně dlouho. Je v tom víc umělecké svobody, když nemusíte stresovat kvůli deadlinu?
Ve skutečnosti jsme album vymyslely hodně rychle a s deadlinem. Rády děláme pod tlakem, jsme tak opravdu soustředěné.

Jaký je váš vztah s Ostgun Ton? Dávají vám kompletní uměleckou svobodu? Jak moc testujete tracky naživo, než je vypustíte ven?
S Ostgun Ton máme skvělý vztah. Vždy nám dávají zcela volnou ruku, žádné limity, žádná omezení, stoprocentní kreativní svoboda. Je to krásný základ důvěry. Nikdy jsme nic netestovaly před vypuštěním tracku, není to pro nás relevantní. Rády si počkáme, dokud nemáme hotovou kopii ve svých rukou.

Příroda a venkov jsou velkou součástí vašich životů. Jaké je vaše oblíbené místo pro relaxaci po tour?
Není nic lepšího než domov obklopen zelení!

Žijete ve městě, nebo na venkově? Nebo tam i tam?
Pendlujeme mezi Berlínem a portugalským venkovem.

Jste schopné kompletně vypnout a relaxovat, nebo vždy přemýšlíte nad hudbou, prací a muzikantskými nápady, i když jste pryč z města?
Když jsi blázen do hudby, je těžké na ni nemyslet. Je implementována do tvého života a myslíš na ni konstantně, ale to neznamená, že nemůžeš relaxovat.

Steffi, máš labely Klakson a Dolly. Jak se díváš na streamingové platformy a byznys okolo toho?
Labely zásobují všechny platformy, takže celý svět může mít k hudbě přístup, což je úžasné.

Obě jste rezidentky Berghain/Panorama Baru. Vybavíte si nějakou speciální chvíli odtamtud?
Těch je!

Info

živě: Komiks w/ Steffi (Ostgut Ton) + Modular Synth & Art Workshops
20. 9. 2019 19:00
Komiks, Praha
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nenalezeny žádné záznamy.

Jednota: Konverzační vlákno je začátek všeho dobrého

su 14.08.2020

Již název napovídá, že Jednota je promněnlivý promotérský kolektiv, který si čas od času si uspořádává akci na netradičních lokacích. Letos se těšíme na poutní místo Kalvárie.

Miro Gajdoš (Ajlavmjuzik): Chcem prezentovať to dobré zo Slovenska

Dagmar Lauková Petrášová 11.08.2020

Miro Gajdoš je zakladateľ labelu Ajlavmjuzik. Jeho najnovším projektom je hudobná séria New Beats on the Block, s kompilačným vinylom na záver. Rozhovor aktuálny.

Vstupní prohlídka: Aiko

redakce 08.08.2020

Aiko vystupuje na buskingových festivalech nebo jen na ulici sama s akustickou kytarou, ale umí i opulentnější produkci.

Johana Hořejší, Simeon Hudec, Zdeněk Kříž (Krajinou přílivu): Chtělo by to promyšlenější postupy

Jarmo Diehl 07.08.2020

Se svou aktivitou začínali v Praze na Rohanském ostrově, dnes svůj program realizují hlavně v Libni v prostoru Synagogy na Palmovce. Rozhovor.

Jiřin Jirák (Hudba za klima): Lidi si musí uvědomit, že nejsou vládci světa

Vojta Chmelík 06.08.2020

O tom, proč festival Česko za klima vznikl a co je jeho cílem, jsme si povídali s pořadatelem Jiřinem Jirákem.

Pořadatelská: Ivo Kraml, Květa Čulejová (Dobršská brána)

redakce 29.07.2020

Festival Dobršská brána je zasazen do malebného pošumavského prostředí vesničky Dobrš, pořádaný kolegy z architektonického ateliéru Arsfabrika. Čím se dále baví?

Markéta Monsportová, Tomáš Prinz (Švihák): Mariánské Lázně jsou nejlepší open air

su, Jarmo Diehl 28.07.2020

O fungování mariánskolázeňského spolku a bydlení v lázeňském městě vypráví Markéta Montsportová, která u zrodu spolku stála a vedla ho téměř po celou dobu a Tomáš Prinz, který od ní…

Vstupní prohlídka: Ondřej Zámečník Quintet

redakce 22.07.2020

Autorské kompozice energické, nástrojově rozmanité, někdy až naivně melancholické? Současná improvizovaná hudba je barevná jako léto. V Dobrši!

Petr Wagner, Vasil Jurásek: Meziprostor nás baví jako celek

su, Jarmo Diehl 21.07.2020

Odmítají komerční sponzory, ale zdůrazňují, že akce není zdarma a na všechny náklady se pokouší vybrat formou dobrovolných příspěvků. Rozhovor, tip na výlet.

Saša Pastorková, Maroš Pavúk (Slovenské alternatívne leto): Treba zapracovať na klubovom divákovi

Aneta Martínková, Jarmo Diehl 16.07.2020

Po desetileté odmlce se odehrál ročník jako „nostalgická spomienka ľudí s iným názorom“. Letos se uskuteční poprvé v kempingovém areálu u jezera Počúvadlo a má to být edice přelomová. Rozhovor.