Články / Reporty

Svět jinýma očima. Soak.

Svět jinýma očima. Soak.

Jakub Béreš | Články / Reporty | 12.10.2015

Sobotní dramaturgie klubu Chapeu Rouge většinou nebývá přívětivá k písničkářům. Přesto se jednou za čas stane výjimka a do proudu tanečních akcí se protlačí jedna intimnější. Davy turistů štosujíce se v Jakubské ulici si musí na svoji dávku špinavého rámusu chvíli počkat. V sobotu dostala přednost irská osmnáctiletá zpěvačka Soak.

Support „Jéčko“ nechal ostatní doma a před vyprodaným klubem se předvedl sám s kytarou. A nic bych na tom neměnil, tentokrát by slovo předskokan bylo urážkou. Úvodní anglické písně nutily pochybovat o tuzemském původu zpěváka, rázem jste se ocitli v nehostinné krajině severní Anglie a romanticky vypluli směr Island. V půli široké cesty se kurz obrátil nazpátek domů, domů do Prahy. Atmosférické melodie se rozplynuly a vítr do plachet přidaly české texty vyprávějící příběhy o holkách a klucích, o radostech a o smutku. Indiefolkový zpěvák jako floskule na hranici popu? Ne, Jéčko spojení naplňuje a k popovým odbočkám se vůbec nepřibližuje.

Soak navázala na intimní atmosféru a bez zbytečného povídání, které by vlastně zbytečné nebylo, spustila trojici akustických songů. Mimo písně působila chladně a nezaujatě, kontakt s publikem nula. Zato když zpívala, všechno bylo, jak má. Na osmnáctiletou nesmírně vyspělý výkon, z něhož byla cítit silná osobní zkušenost. A přestože nejde o existenciální texty, puberťačky se většinou dívají na svět úplně jinýma očima. Tím spíš, když hledáte sami sebe a do toho se vám doma hádají rodiče. Směsice dream „teen“ folku oslovuje i starší posluchače a těch mladých byla v klubu menšina.

Dvojčlenná doprovodná kapela byla poněkud navíc, jakkoliv zpestřovala celkový zážitek. Set sice gradoval, ale vyvrcholil mnohem dříve, než bylo v plánu, a možná ani žádný vrchol neměl. U Soak je zbytečné chtít show, stačí sledovat, jak proplouvá životem holky s chlapeckou vizáží ze zapadákova, holky, která rezignovala na gender. Sobotní večer nakonec měl pomyslný vrchol a tím byl nenápadný přídavek, který Soak odehrála uprostřed sálu samotná s kytarou a bez mikrofonu. Jen škoda, že žijeme v době s mobilními telefony, které jsou opatřeny fotoaparátem s bleskem…

Info

Soak (uk) + J
10. 10. 2015, Chapeau Rouge, Praha

foto © Jakub Václavek

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace