Dita Koudelková | Články / Reporty | 11.02.2017
Rozviňte červený koberec světel, neboť už přichází. No, vlastně se spíš dost obhrouble prodírá mezi neprostupnými lokty pod podiem. Švédská královna živé hudební scény Cecilia Boström a její excentrická družina vstupují před hvízdající dav a nehybně seřazeni do pozoru vzdávají tiché díky.
The Baboon Show, kteří koncem loňského roku vypustili do světa nové album The World Is Bigger Than Tour, zahájili před několika dny stejnojmenné evropské turné. Jak je již tradicí, jedna se zastávek patřila i Praze.
Sál je v tenzi. Do intra najíždí rytmus basového bubnu a spolu s jednoduchým frázováním kytary vytváří čistou, dokonale pulzující skladbu. Nehrajeme baseball, nehrajeme basketball, dnes se hraje Class War! Úvodní song z aktuálního alba zvedá tep v žilách i ruce tleskající nad hlavou. Hned za ním se na raz, dva tři, čtyři řítí plně vybavená pecka Shame. Publikum, které ještě před chvílí čítalo několik málo jedinců bloudících u pultu s merchem a pár postav zkroušených v předsálí nad půllitrem piva s tíhou předešlého víkendu, povstalo do živoucího chumlu.
Punkrockový sound, dynamika power popu a frontmanka s temně sametovým hlasem ostrým jak láhev skotské představují dokonale rezonující spojení. Divák, který netuší, kdy nastoupil, najednou uhání na palubě nezadržitelného kolosu, pod vedením půvabné Cecilie. Porcelánová panenka s manýry nevycválaného hromotluka. I tak lze popsat zpěvačku, která s děravými punčochami a bondage pásem rejdí po podiu v disharmonických pohybech. Elektrizující show ponořená do rudomodrých efektů vytváří popartový vizuál, zatímco každičký pohled visí na podmanivé Cecilii, co v písní Tonight slibuje, že dnes bude jen tvá.
Pro všechen těžce pracující lid trpící v koloběhu všedních dní pozvedněme pěst, neboť „there´s time we can get away, we working all night and day“. Skladba, se kterou je těžké se neztotožnit, víří davem, chytlavý refrén má sborovou ozvěnu. „No homophobia! No sexism! No racism!“ je poselství, s nímž frontmanka představuje nejznámější hymnu You Got a Problem Without Knowing It. Boj proti arogantním pohlavárům, sebestředným jedincům a slepé společnosti podaný s kapkou ironického humoru, coby hlavní motiv jejich posledního alba, se koncentruje i v následující vypalovačce Me, Myself and I. Dav se radostně potí, Cecilie se polévá vodou, načež se rázným povelem „Na bar!“ nechává odnést pro jednoho lahváče. Jistě, sledovat dvouhodinový večírek, kde po sobě rozjuchaný dav cintá pivem, a nevyužít ty desítky vzpínajících se rukou k něčemu smysluplnému, by byla čirá bláhovost.
The Baboon Show jsou jedni z těch, s jejichž koncertem nikdy nemůžete šlápnout vedle. Pondělní představení v Rock Café však bylo zas o kus lepší než minule a naprosto dechberoucí. Večer jim zahájila švýcarská parta Nasty Rumours. Sedmdesátkový punk, jemuž vévodily jednoduché melodie, odstartoval show v našlápnutém tempu. Hojná část lidí postávající před podiem rytmicky pokyvovala a i baroví štamgasti se odlepili od zadního pultu. Přestože po několika skladbách působil set jednotvárně a zpěv poněkud průměrně, cíl předskakující kapely byl splněn na výbornou.
The Baboon Show (se), Nasty Rumours (ch)
6. 2. 2017 Rock Café, Praha
foto © Vojtěch Florián
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.