Články / Reporty

The Body a dřevní očista těla

The Body a dřevní očista těla

Tomáš Kaňka | Články / Reporty | 27.04.2018

Vylidněný prostory večerního Na Knížecí, potulný koleje tramvají a vleček, starý industriální ratejny, v nichž se zase po letech svítí. MeetFactory vytváří v demilitarizovaný zóně z kolejí a silnic moderní oázu, jiný prostory zůstaly u industriálního punku. Jsou tu i smutný příběhy jako kulturní sportovna v Radlicích, která neprošla zdravotní prohlídkou, a je donucená hibernovat. Podzemní klub Underdogs‘ je v kondici lepší, jen po návštěvě The Body to bude na zkontrolování zdiva…

Před The Body ještě Uniform, za svou krátkou pětiletou historii už relativně etablovaná americká kapela z pomezí noise rocku a industrialu. V Underdogs‘ mě to bohužel chytá ještě míň než z desky. Hodně punkování, hodně nespoustanosti, ale taky hodně předvádění namísto hudební energie, která stříká jen z náklepů. A výhradně na nich zvuk kapely nestojí. Kupy ruchů znějí naživo spíš nechtěně, jen jako vyčkávání na další nášup rytmů, co naplat, že pot stříká ve velkým a na dveře klepe hardcore. Vnímám fragmenty. Ruku na stropě, nožičky stojánku v nejkrkolomnějších polohách, zpěvákův činčablond. Víc ne.

Po přestavbě už jedna z tváří The Body, dneska ta metalová, opřená o kytaru, agresivní bicí, bordelkrabky a vokál Chipa Kinga. Zvuk nejde udělat líp. Hutný základ jistí, bubny s činely ostře řežou a řev uštvanýho psa vystupuje odněkud z boudy přesně jako na deskách. Set drží pod střechou intenzivní agrese. Ta nepůsobí útočně, ale jako výtrysk beznaděje, natlačený do krátkých songů.

Intenzita a výrazová prostota přitom z The Body nedělá primitivní skladatele. Naopak, ve skladbách je slyšet cit pro jejich vnitřní dynamiku, dostatečnou identifikovatelnost i kapelní nepostiženost žánrem. Dlouhá štreka fungovat nemůže, síla je v návalu, čtyřiceti minutách na tělo. Minutách dřevní očisty, oslavy primitivnosti, důvodu, proč kontrolovat základy.

Info

The Body (us) + Uniform (us)
25. 4. 2018 Underdogs', Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Cesta Kataríny Málikové k Prophetu

Vadim Petrov 24.01.2020

Máliková se ráda oddává experimentování s vybavením a o drum machines dokáže vyprávět se zapálením jako málokdo.

Jazz dvou kontinentů (Jorge Rossy Vibes Quintet)

David Bláha 20.01.2020

Úvodní melodie připomene tvorbu Thelonia Monka, což vlastně vypovídá i o celém výrazu a zvuku, který skupina vytváří...

Sub Focus – kdo chodí na starý djs?

Vadim Petrov 19.01.2020

Sub Focus nastoupí, potřese Bifidovi rukou a vypálí Rock It v double dropu s Take You Higher od Wilkinsona, synergické double dropy padají jeden za druhým téměř bez ustání.

Povolený sentiment na Balkáně (Božo Vrećo)

Ana Fligić 31.12.2019

Typické dlouhé vlasy, dramatický make-up, plnovous, elegantní, nejčastěji vlastnoručně navržené šaty, vysoké podpatky. Sevdah v Bělehradu.

Něco mezi (J.I.D)

Daniel Nádler 23.12.2019

Nevím, jestli zrovna tahle situace mu dodala kuráž nebo co se v něm zlomilo, ale pak bylo všechno jinak.

Náboženství: Island (Árstíðir)

Aneta Kohoutová 16.12.2019

Celým večerem se nese velký důraz na kořeny a pospolitost, chvílemi se v téhle situaci cítím trochu stísněně jako na sektářském kázání, do poznámek si píšu - guru feeling.

Bert & Friends jsou SUPR

Andrea Bodnárová 14.12.2019

Bezčasá benzinka se zjevuje v neonové záři a v místnosti nad ní jsou plyšová chlupatá křesla a misky s tutti frutti žvýkačkami.

Nikdy nejste doopravdy sami (Planes Mistaken for Stars)

Lukáš Grygar 12.12.2019

Středa dopoledne, hraje mi Neil Young, deska Broken Arrow, kterou zakládající kytarista Planes Mistaken for Stars považoval za trestuhodně nedoceněnou.

Tváře povědomé i nepřítomné (PAF Olomouc)

Viktor Palák 10.12.2019

„Po pravdě – nevim,“ odvětila jedna z porotkyň Chalupeckého ceny Vjera Borozan, když se jí moderátoři zeptali, zda se opravdu baví, anebo zda to jen předstírá...

Na kusy (Cult of Luna & spol.)

Jakub Koumar 09.12.2019

The Fall. Světla žhnou a gradující hudba jako by trhala kusy sebe sama a ty padají z pódia do hlediště.