Články / Sloupky/Blogy

The Knife jedou své poslední turné...

The Knife jedou své poslední turné...

Jolana Humpálová | Články / Sloupky/Blogy | 28.08.2014

Na oko kontroverze s trochou pozlátka a hudební show působící jako pořádná dávka hypnotik. Takový byl koncert The Knife na Colours of Ostrava v roce 2013. Nyní turné Shaking the Habitual pomalu končí a spolu s ním mizí i možnost vidět jejich představení naživo.

Švédská dvojice totiž po patnácti letech zavírá krám. U příležitosti vydání remixového alba Shaken Up bylo jako by mimochodem zmíněno, že žádné další album už nebude. Pravdou je, že to není nijak šokující zpráva. Od The Knife se (vzhledem k dalším projektům obou aktérů) vlastně nic nečekalo, byli však pozoruhodným přínosem do hudebních a performančních vod.

Do celosvětového povědomí se dostali díky coveru Heartbeats, původně kytarovky od Josého Gonzáleze, který rozhodně stojí za to. V rodném Švédsku vyhráli mnoho hudebních cen, osobně si pro ně ale (na protest, samozřejmě) nepřišli. Tajemný pel okolo tělesa udržuje i jejich nulová komunikace s médii – a když už náhodou k nějaké dojde, je to například kvůli tomu, aby oznámili, že končí. Tak to má být.

Jak bylo řečeno, sourozenci Karin Dreijer Andersson a Olaf Dreijer mají kromě projektu The Knife plné ruce práce i jinde. Karin vystupuje pod pseudonymem Fever Ray, vydala sólové album a rozhodně byste měli dát šanci alespoň songům Keep the Streets Empty a Concrete Walls. Její bratr vydal několik EPs pod jménem Oni Ayhun. Ať spolu či sólově, jejich rukopis plný tajemna je stále znát – ostatně se není čemu divit, mezi své vlivy uvádějí režiséra Davida Lynche, film Doom anebo korejskou scénu.

Nezbývá než doufat, že dvojice bude tvořit alespoň sólově a že neztratí nic ze své „atmosféry“. Třeba se jednou k nálepce The Knife zase vrátí...

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Co právě v elektru kutěj: Mocné elektronické výboje slovenských mimozemšťanů

Richard Kutěj 27.06.2020

Slovenský elektronický label Aliens Production zásobuje mezinárodní scén povedenými releasy už od roku 1997. A mocně rozjel i letošní sezonu.

Jeden pytel pro všechny děcka. Jak se v Česku (ne)píše o novém rapu.

David Čajčík 25.06.2020

Hudební průmysl se změnil dávno, rap je nový pop, jen si toho česká žurnalistika nevšimla, respektive to odmítá reflektovat.

Cesto-pics.jpg no.3

Mária Karľaková 26.05.2020

Cestovanie nie je len o tom dostať sa na dané miesto, je o objavovaní, slobode, hľadaní, o prítomnom okamihu o tom, že samotná cesta je cieľ.

Singletone: Protomartyr – Worm in Heaven / Processed By the Boys

Štěpán Sukdol 17.05.2020

Iggy Pop o Protomartyr prohlásil, že jsou ta nejlepší kapela, co dnes v Americe mají. Postpunková parta z Detroitu slaví dekádu působení na scéně dvěma singly, brzo deskou.

Jako zabít naději

Michal Pařízek 15.05.2020

Uvolňování opatření pouhým zvyšováním kapacity kulturní akcí je úsměvné a jak již bylo řečeno, vychází z naprosté neznalosti prostředí a problematiky. Co bude dál?

Šejkr na doma: Na viděnou

Michal Pařízek 30.04.2020

Po půlhodinovém telefonátu s Brendonem z The Kill Devil Hills jsem chtěl psát o tom, jak se bojí o svoji hippie sestru... Poslední Šejkr na doma je tu.

Šejkr na doma: Spi sladce, potvoro

Michal Pařízek 29.04.2020

Gejzír vtipu a humorných situací – načala to Kateřina Konečná plamennou obhajobou maršála, který přišel o pomník, pak jsme viděli rozhořčeného Bohumila Pečínku a celé to završil Barťák.

Šejkr na doma: Básníci a bábovičky

Michal Pařízek 28.04.2020

„Tepláky jsou nové džíny.“ Někdy není jednoduché udržet si zdravý rozum, při sledování novinových titulků v poslední době je to ještě o poznání těžší.

Šejkr na doma: Ambulance horkých nápojů

Michal Pařízek 27.04.2020

Chybí mi kavárny. Možná víc než co jiného. Chybí mi jejich atmosféra, podivným způsobem kombinující ruch a klid, stejně jako možnost ji sdílet.

Sám doma #2: O křehkých lidech

cyril kosak 26.04.2020

Trocha mizantropie nikoho nezabije aneb o víře v dobrého člověka v časech nejen pandemických.