Články / Reporty

The Tallest Man on Earth - charismatickej chlápek s devíti kytarami

The Tallest Man on Earth - charismatickej chlápek s devíti kytarami

Vítek Groesl | Články / Reporty | 18.09.2016

Nejvyšší muž na Zemi vyskočil na pódium, popadl kytaru a ihned se pustil do hraní. Svůj čas na pódiu načal písní East Virginia, pocházející z repertoáru legendární Joan Baez. Druhá skladba už byla důvěrně známá všem: Fields of Our Home, otvírák z posledního Tallest Manova alba Dark Bird Is Home, které vydal loni. So you honestly believe in me. Though I wake up every night, oh. And I've been dreaming of a second rush. While the first one leaves your eye... Tallest Man ho tentokrát nahrával s několika přizvanými muzikanty, ovšem písničkářské gro jeho písní zůstalo zachováno. A Tallest Man ví, jak naživo a bez kapely vyloupnout jádro skladeb tak, aby se celek nerozpadl.

Ani u písní z předchozích nahrávek, které postupně následovaly, se Tallest Man neuchýlil k jejich přehrání v takové podobě, v jaké je známe ze studiovek. Varioval je zejména hlasitostí zpěvu, který se v několika momentech blížil šepotu, z něhož pak vystřeloval téměř do křiku. Koncert v půli přetla skladba Little Nowhere Towns, která se obešla bez doprovodu kytary, to když ji vystřídaly klávesy.

Nedlouho poté vzal do ruky kytaru, která si zasloužila i zvláštní komentář: Tahle kytara je tou nejtišší. A taky že byla. Zazněla Rivers. Tichý zpěv ohlušoval silou svého sdělení: This is the fire of leaving pains. When the love is gone, but the need remains. Into the shivering cold of day. When the house is gone, but the street remain. Oh I guess it's true. I guess these rivers never knew. Nemohl jsem si nevzpomenout na převozníka z Hesseho Siddhárthy, který si moudrosti řeky tolik cenil. Jako by Nejvyšší muž na Zemi věděl. A s ním i několik lidí v publiku, jak napovídaly výrazy v obličeji.

Trvalo to dlouho, než jsem dostal možnost hrát v Praze. Slibuju ale, že to není naposled. Kdo by takovému charismatickému chlápkovi nevěřil...

Info

The Tallest Man on Earth (se)
12. 9. 2016 Lucerna Music Bar, Praha

foto © su

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace