Eva Mrázková | Články / Recenze | 09.03.2022
Něžnost, intimita, ale také odhodlanost a rozjímání nad věcmi, které už nikdy nebudou jako dřív. To vytváří atmosféru provázející sólový debut Observatory od Aeon Station. Stojí za ním Kevin Whelan, který se proslavil jako zpěvák a kytarista americké indierockové skupiny The Wrens, jejíž fanoušci se po velmi úspěšné desce The Meadowlands (2003) další už nedočkali. Po několika letech marného čekání na oživení kapely a vydání slibované nahrávky se Whelan rozhodl odstartovat vlastní dráhu jako Aeon Station.
Observatory začíná melancholicky uklidňujícími tóny piana písně Hold On, kterou následuje jedna z výraznějších skladeb – Leaves vygraduje z pochmurné, díky vícehlasu až kostelní nálady do obrovské vlny emocí, plné odhodlání k novým začátkům. Nahrávce nechybí ani energičtější a rockovější nádech (Fade, Queens a Better Love) nebo klidnější, intimnější polohy (Empty Rooms, Move a Everything at Once). Nelze přehlédnout působivě gradující Air nebo Alpine Drive, která dílo poklidně uzavírá postesknutím nad osudem domovské kapely.
Celkovou náladu podtrhuje obal desky. Fotografie rozestavěné výškové budovy kontrastující s modrou oblohou symbolizuje naději, odrazy ve skle zase rozdílné úhly pohledu na věci, připomíná nám, že každý člověk je svým způsobem nedokončeným a stále se vyvíjejícím tvorem. Také zatím jediný videoklip ke skladbě Fade zaujme kromě skvělého vizuálního provedení připomenutím nutnosti povznést se nad strach, negativitu a zklamání a přijmout tyto emoce jako výzvy, které nás posouvají dál.
Přestože lze albu vytknout drobnosti v podobě některých lehce patetických textů nebo méně výrazných melodií, Observatory na jeho kvalitě, otevřenosti a uvěřitelnosti neubírají. Naopak vyniká jeho poselství – pokračovat navzdory všem překážkám. Aeon Station se podařilo nepodlehnout pocitům sklíčenosti či sebelítosti a zdůraznit význam vytrvalosti a naděje v lepší zítřky.
Eva Karpilovská 01.06.2023
Nechybí vroucí pocity lásky, která je možná jen zlozvykem (Bad Habit) nebo vzdor těla vlnícího se jako řeka (Like a River) a s řekami se zas vracíme k plynutí, cestám,…
Jaroslav Lajner 12.05.2023
Mnozí zástupci mužského pokolení instinktivně prahnou po něčem, co by dlouhodobě odkazovalo k jejich pozemskému bytí.
Martin Šmíd 11.05.2023
Následně se skupina vydala na turné s ostřílenými veterány Stereolab, kteří si Fievel Is Glaque vyhlídli po úspěchu zmíněné kompilace. Co dál?
Natálie Dvořáková 10.05.2023
Během uplynulých šesti let vydala několik EP a singlů a pokaždé přišla s novým zvukem. Aktuální mixtape není výjimkou.
3DDI3 07.05.2023
Herní zápletka je poměrně jednoduchá – bít padouchy hlava nehlava. O hudbu k vesmírnému dobrodružství se postaral český skladatel a producent Floex.
Julie Scholzová 29.04.2023
Deska staví na kontrastech, většina skladeb je upbeatová, zpívá se v nich ale o manipulaci, smutku, osamělosti nebo riziku sociálních sítí, moderních trendů.
Jaroslav Lajner 13.04.2023
Seriál nepříjemně překvapí i častým výskytem logických lapsů, které pramení především z nevěrohodného, místy dokonce nesmyslného chování postav.
Josef Kaňka 09.04.2023
Když se člověku podaří rozluštit nebo alespoň logicky interpretovat název alba, je velmi pravděpodobné, že snáz pochopí i jeho obsah.
Jaroslav Lajner 02.04.2023
Portrét sériového vraha prostitutek, který své zrůdné činy koná ve jménu „svaté války proti dekadenci“.
Viktorie Motlochová 30.03.2023
Jakkoliv nemůžeme Paramore upřít hudební vyzrálost, nové album This Is Why je matoucí jak hudebně, tak rozháraným sdělením.