Články / Reporty

Tycho: mezi dvěma stěnami

Tycho: mezi dvěma stěnami

Kateřina Vodolánová | Články / Reporty | 18.10.2014

Čtvrteční večer skýtal hned několik možností hudebního programu a mnozí by se možná i rádi rozdvojili, aby mohli zamířit do obou pražských klubů, které ten večer hostily zvučná zahraniční jména. MeetFactory uvítala po čtyřech letech Caribou, když program doplňovala kanadská vokalistka Jessy Lanza. Já dala přednost projektu ze San Franciska, který si říká Tycho, a zamířila do Roxy…

O deváté večerní se na scéně objevil Christopher Willits, který byl mimo jiné i jedním z hostů letošního festivalu Spectaculare. Kromě toho před necelými dvěma měsíci vydal desku Opening u známého labelu Ghostly International. Podle jeho vlastních slov nás měla čekat filmová stopáž s živým hudebním doprovodem… Na plátně se střídaly rozpohybované záběry, díky kterým jsme se mohli přesunout na různá místa - na bledě modrou oblohu, na níž proplouvala bílá oblaka, nebo se nám dostalo scenérie zapadajícího slunce, taky lesklé vodní hladiny. Obrazové výjevy fungovaly buď samostatně a prolínaly se na plátno za hudebníkem, nebo jej i částečně pohlcovaly. Dnes už je taková forma vizuálního doprovodu možná až standardní, ale funguje. Vypadá to prostě krásně. Willitsův hudební projev tak nakonec připomínal soundtrack k filmovému dokumentu zaměřenému na přírodní výjevy. Dohromady to funguje, ale na parketu v Roxy tomu tak nebylo… Možná za to mohl i fakt, že do hudebního obsahu neustále pronikaly štěbetající hlasy od baru, ale myslím, že Roxy pro takovou hudbu prostě není vhodná. Ačkoliv celá scéna působila líbivým dojmem a nedalo se jí nic vytknout, v Roxy funguje nějaká „energie“, která v sobě má klubového ducha… Návštěvníkům se dostalo takového kvanta ambientních ploch, že ho pomalu nemohli unést. A já taky ne.

Pár minut po desáté se objevil jak frontman Scott Hansen, tak i další členové kapely Tycho (kytarista, bubeník, klávesista). Po velmi vřelém uvítání ze strany diváků a historce o tom, že v Praze Scott kdysi strávil pár dní na dovolené, se do popředí dostala hudba plná melodických tónů a zvonivých synťáků. Některé tracky se v živé podobě dočkaly tanečnějšího „módu“, ale jinak jsme se pohybovali na hudebním poli, které jako kdyby bylo uvězněno mezi dvěma stěnami. Jedna skladba střídá druhou, a když se to takto stane pětkrát za sebou, kompletně se ztrácíte. Možná podobně jako u poslechu desky, kdy s malou nadsázkou ani nevíte, jestli už hraje další track, nebo je to ještě konec předchozího. Asi jsem od živáku čekala víc, než jsem mohla dostat. Headlinerům nemůžu upřít fakt, že jejich hudba i projekce působila vyspěleji než u Willitse, ale stejně jsem odcházela s jistou prázdnotou.

Ani jedno z vystoupení neurazilo, jen ve mně nezanechalo žádnou stopu nebo emoci, které bych si mohla odnést a schovat si je pod pokličkou jako vzpomínku na skvělý hudební zážitek.

Info

Tycho (us) + Christopher Willits (us)
16. 10. 2014, Roxy, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Co to všechno stojí (Anki)

Filip Peloušek 17.11.2024

Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…

Temný půvab rapové poezie (Moor Mother & billy woods)

Viktor Hanačík 07.11.2024

Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace