Články / Reporty

„Udělejte zvuuuk!“ (Raveyard Festival)

„Udělejte zvuuuk!“ (Raveyard Festival)

Dominik Polívka | Články / Reporty | 16.08.2021

„Modlím se za každého, kdo jede ve třiceti stupních cesty po D1. To je na metál,“ říká mi známý, když rozebíráme čtyřhodinovou cestu do Boskovic. Ani kultura není zadarmo, a to je dobře. Užívejme, dokud to jde.

Po zkušebním nultém ročníku se loni partičce Mindicted Crew potvrdilo, že i v Boskovicích má taneční hudba své místo. Bodejť by neměla, když vás chrání zdi Panského dvora a večerka je o druhé ranní. Aktuální UK bass, grime, drill a drum and bass a velká stage na nádvoří pod sluneční palbou v kontrastu plně obsazených arkád historické budovy. Skvělé místo. Za mixem zrovna točil Inphy z labelu Ty Nikdy – má přehled, ví, kdy vytáhnout 58G, Skeptu nebo Paina a vkusně je proplést. Slyšet Integrity od JME protnuté neurohopovým beatem, zatímco pijete mix becherovky s borovičkou vedle obrazu Bonaparta zdolávajícího Alpy s Makapansgatským oblázkem místo obličeje (od Milana Mikulaštíka), má své osobité kouzlo. Zbylé dvě stage uvnitř budovy se připravovali na večerní rychtu.

Za Mustaffy a Tubse bylo na podiu i pod ním dvakrát tolik dobré nálady. První test majku prošel, byť bylo občas těžko rozpoznat, co se v Tubsově kulometné kadenci skrývá. Vystřídal je DJ Casablanka z Opaku Dissu, který připravil půdu pro svitavské souputníky. O půl hodiny později si Raveyard užíval prvního headlinera. „Udělejte zvuuuk!“ halekal ASAP Jarda ikonicky hlubokým hlasem. Don Chain si hlídal fábku ve své tracku a Young Lvíše vykrejval letící petku. Žádné velké prostoje, jen nekonečný hype. „Takhle vypadajó moravské zábavy, dáme si svinstvo,“ sázela trapová banda jednu hlášku za druhou. I přesto si zachovali profesionální tvář – co se zvuku a celkového výstupu týče, bylo vše doladěné a pohlídané. Track Stop Time z produkce Dryman/Soulcox byl hozenou rukavicí Glebovi, který se za soumraku pustil do grimeové hry. Svou intenzivní flow skákající do svižných dnb synkop udržoval publikum ve varu, i když byl na podiu pohybově velmi strohý, jako by veškerý cit pro rytmus soustředil pouze a přímo do slov.

S koncem Glebova setu se festival přesunul od UK bass a rapu k čisté drumandbassové párty. Akira si pod noční oblohou pohrával se skočným jump-upem, na druhé stagi zas Heft s Towiem tavili zdi hutným neurofunkem. O malou chillout stage pečovali Don Pedropoulos, Amma s klidnějšími groovy. Překvapením byla audiovizuální showcase ostravského labelu Sinful Maze, který zvukově kroužil kolem techstepu, až tvrdého crossbreedu. Pod stroboskopem kolem pódia bylo nataženo průsvitné plátno, na kterém běžela projekce, zatímco lidi divoce stepovali pod stagí. Černý kůň večera. Kdo myslel, že půjde po druhé ranní domů, byl naivní, nebo zapomněl na gulinu. Jelo se až do rána.

Boskovická tancovačka vykročila správnou nohou bez přešlapů. Na velké lunaparky ani vyprahlé plošiny s neosobním tržištěm se tady nehraje, ale na kamarádskou party s dramaturgickým potenciálem, prostředím, jež odvane veškeré neduhy světa, a blízkost, kterou potřebujeme víc než kdy předtím, to ano.

Info

Raveyard Festival
14. 8. 2021 Panský dvůr, Boskovice

foto © Matěj Krč

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Organizovaný pohyb časoprostorem (Berlin Atonal)

Natálie Zehnalová 25.10.2021

Berlínský festival Atonal se po dvouleté pauze navrátil v neobvyklém formátu kombinujícím měsíc trvající výstavu se sérií živých koncertních intervencí.

Hranice komplexnosti (Caroline Shaw + Attacca Quartet)

Jan Starý 21.10.2021

Naštěstí i tyto variace mohou být skutečně silné, jak se ukázalo ve druhé půlce večera, kdy se ke kvartetu připojila Shaw v roli zpěvačky...

Přiškrtit, povolit, explodovat (Squid)

Akana 21.10.2021

Squid jsou neurotičtí a výbušní tak akorát, aby vám to nezačalo být nepohodlné, a soustředěně ukáznění jen do té míry, aby nebyl důvod k nařčení z hráčské exhibice.

Unsound 2021: To nejlepší

David Čajčík, Jan Starý 21.10.2021

Letošní Unsound se potýkal s méně viditelnými omezeními, v důsledku kterých byl kratší, skromnější a méně členitý. Ale měl svoje jasné, dynamické vrcholy.

Jazz přede dveřmi filharmonie (Jazz Goes to Town)

Jiří Vladimír Matýsek 17.10.2021

Jazz Goes to Town rád prošlapává nové cesty. Otázka je, jestli je to cesta objevitelská, nebo jde jen o slepou uličku v dalším vývoji přehlídky.

Zničit a přetvořit (Jazz Goes to Town 2021)

Jiří Vladimír Matýsek 16.10.2021

Další dva festivalové dny daly divákům zabrat. Dramaturgie se tentokrát pustila do poněkud náročných vod – což ale není nikterak špatně.

Progrese a tradice (Jazz Goes to Town 2021)

Jiří Vladimír Matýsek 14.10.2021

Podstatnou změnou byl dominantní syntezátor a také černý humor, který se odrážel v názvech skladeb i groteskní hudbě. Proklatě dobré a nesmírně intenzivní...

Výlet k hraniciam hluku. A trochu ďalej. (Hluková mystéria 2021)

Lucia Banáková 22.09.2021

Občas sa mi zdá, že všetko v Ostrave je zvláštne vyvážené ako napríklad tá tvrdá práca divokou zábavou...

Na maximum (Mighty Oaks)

Anna Kubínová 11.09.2021

Zatímco sérií prvních skladeb si tak trochu testují atmosféru a starají se především o to, aby se koncert rozběhl, postupně se uvolní.

Duchovní obroda barokem a jazzem (Svatováclavský hudební festival 2021)

Veronika Mrázková 09.09.2021

Blažíková má andělský hlas, je mistryní koloratur a strofické skladby rytíře Adama Michny z Otrokovic jsou v jejím podání přístupné a srozumitelné.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace