Články / Reporty

Velké oči před Velkým pátkem (Christian Löffler &co.)

Velké oči před Velkým pátkem (Christian Löffler &co.)

blueskin | Články / Reporty | 01.04.2018

Žádný jiný pražský prostor tak nevypovídá o velkých očích promotéra, jako smíchovský klub MeetFactory. Jeho zadní stěna je posuvná, dá se tedy dobře odhadnout, nakolik si promotér věří. V onen březnový čtvrtek před Velikonocemi se odhad návštěvnosti příliš nepovedl - podle stupně posunutí pódia se očekávalo mnohem více lidí, nakonec ale zástupci německého labelu Ki Records hráli pro poloprázdný sál.

Showcase této značky se v rámci festivalu Spectaculare konala už podruhé. Loni se na ní kromě Christian Löfflera představili Sieren a Monokle, letos s sebou label boss Löffler přivezl dvě nové tváře - Briana Zajaka zvaného Fejká a Paula Schrödera alias Aparde. Společně představili tři polohy labelu, který si zakládá na diverzitě prezentovaného pohledu na současnou elektronickou hudbu.

Ve všech případech šlo o živá vystoupení, a bylo tudíž zajímavé sledovat odlišnosti mezi studiovou tvorbou a jejím přenesením na velké pódium. Nejradikálněji se od výchozího bodu odchýlil Aparde. Své zvukově košaté tracky v tradici bonobovské organické elektroniky přepracoval do podoby strohého techna. Ponechal jim však jejich průběh s četnými zklidňujícími pasážemi. Působilo to značně rušivě - sotva se člověk dostal do tanečního rytmu, vyvedl ho z konceptu nečekaný breakdown.

To Fejká si taneční potenciál svých skladeb pohlídal o něco lépe. Také on se zhlédl v organické elektronice, tentokrát upomínající spíše Jona Hopkinse. Pro živou prezentaci zvolil techhouseovou rytmiku, o kterou se opírá i ve svých djských setech a podcastech. Stavba jeho tracků působila méně nahodile, místy dokonce zarážela svou předvídatelností. Vše se odehrávalo v pravidelných šestnáctitaktových celcích, které se jen tu a tam roztáhly na dvojnásobek.

fotogalerie z koncertu tady

Christiana Löfflera oproti předchozím návštěvám v Česku nedoprovázela zpěvačka Mohna, o to byl jeho set soustředěnější a intenzivnější. Ze všech tří headlinerů předvedl Löffler nejdotaženější vystoupení, které umně balancovalo mezi poslechovými kvalitami a - tentokrát spíše naznačenou - klubovou orientací jeho tracků. Byl v tom paradox: na deskách umí být Löffler mnohem tanečnější než většina jeho chráněnců, naživo ale zvolil cestu většího ponoru do oceánu melancholických melodických linek.

Fungovalo to znamenitě. Tam, kde Aparde a Fejká vsadili na rytmickou augmentaci svých skladeb, změnil Löffler pouze důraz na prvky, které už byly v jeho hudbě obsaženy. Výsledkem byl větší pocit celistvosti, ať už jednotlivých tracků nebo celého setu. Bylo to dáno jen Löfflerovou větší zkušeností s živým vystupováním? Nevím, každopádně šlo o jeden z nejzajímavějších koncertů v rámci letošního, spíše nevýrazného ročníku festivalu Spectaculare.

Info

Ki Records Showcase
29. 3. 2018 MeetFactory, Praha

foto © Filip Kůstka

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Jazz přede dveřmi filharmonie (Jazz Goes to Town)

Jiří Vladimír Matýsek 17.10.2021

Jazz Goes to Town rád prošlapává nové cesty. Otázka je, jestli je to cesta objevitelská, nebo jde jen o slepou uličku v dalším vývoji přehlídky.

Zničit a přetvořit (Jazz Goes to Town 2021)

Jiří Vladimír Matýsek 16.10.2021

Další dva festivalové dny daly divákům zabrat. Dramaturgie se tentokrát pustila do poněkud náročných vod – což ale není nikterak špatně.

Progrese a tradice (Jazz Goes to Town 2021)

Jiří Vladimír Matýsek 14.10.2021

Podstatnou změnou byl dominantní syntezátor a také černý humor, který se odrážel v názvech skladeb i groteskní hudbě. Proklatě dobré a nesmírně intenzivní...

Výlet k hraniciam hluku. A trochu ďalej. (Hluková mystéria 2021)

Lucia Banáková 22.09.2021

Občas sa mi zdá, že všetko v Ostrave je zvláštne vyvážené ako napríklad tá tvrdá práca divokou zábavou...

Na maximum (Mighty Oaks)

Anna Kubínová 11.09.2021

Zatímco sérií prvních skladeb si tak trochu testují atmosféru a starají se především o to, aby se koncert rozběhl, postupně se uvolní.

Duchovní obroda barokem a jazzem (Svatováclavský hudební festival 2021)

Veronika Mrázková 09.09.2021

Blažíková má andělský hlas, je mistryní koloratur a strofické skladby rytíře Adama Michny z Otrokovic jsou v jejím podání přístupné a srozumitelné.

Zahradní slavnost aneb Sharpe 2021

Michal Pařízek 06.09.2021

Sharpe byl slavností, v níž se nadšení a zaujetí pořadatelů násobilo s radostí návštěvníků, což přineslo jiskřivý ohňostroj zážitků. Tady jsem doma, mohl bych být.

Strašidelnej zadek v podzemí: Spooky Butt 3

Minka Dočkalová 06.09.2021

Výstava uzavírá trilogii vyjadřující se k absolutní tělesnosti člověka. Instalací nejde projít, aniž by se nás bezprostředně dotkla. Je totiž o nás všech.

Setkání v sadu - Osmý světadíl. Být či nebýt. (Pelhřimovy 2021)

Václav 05.09.2021

Jedeme s otcem zakladatelem Bratrem Orffem, Lukášem Novotným, dva dny před zahájením a kocháme se výhledy po krajině...

Lázeňské dvojhránky 2021 (Maminka)

Veronika Havlová, Viktor Palák 01.09.2021

Céline Sciamma využila období korony k natočení intimní, křehké a trochu mystické miniatury, v níž, jak je u autorky zvykem, objevujeme svět z ženské perspektivy.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace